Nigeria, ute ur VM?

Nigeria förlorade mot Grekland med 2-1.
Vilken match, helt otroligt jue och jag antar att alla Greker firar just nu!

Matchen började bra och Nigeria tog ledningen efter en frispark som ställde Greklands målvakt.
0-1 stod sig till Nigeria ända tills Kaita onödigt sparkade en Grekisk spelare med bara några minuter kvar av den första halvleken.
Han fick så klart rött kort och Grekland gjorde direkt ett offensivt drag genom att byta in Samaras!
Diggar Samaras som fan, han är fett tung och han ändrade matchbilden direkt och höll faktiskt på göra mål när han klackade bollen.

Hur som helst så kvitterade Grekland till 1-1 med en minut kvar av den första halvleken.
Jag kan förstå hur glada alla greker är just nu men jag kan också förstå hur besvikna alla nigerianer är.
Det var så otroligt dumt, onödigt och klumpigt gjort av Kaita. Finner inga ord.
Det var just när Nigeria fick en man utvisad som Grekland började ta över matchen mer och mer.

Grekland hade otroligt många bra chanser som de tog vara på också men som räddades av Nigerias duktige målvakt!
Han är så otroligt bra, fuck Buffon, Cassilias och de andra målvakterna. Helt seriöst det Enyeama har visat idag och mot Argentina är världsklass! Han höll Nigeria kvar i matchen till den 70de minuten då han gjorde en liten tabbe. Jag och alla andra vet att han lätt kunde rädda det skottet och det var nog det han också tänkte.
Han underskattade skottet, han var nonchalant och straffade sig med en retur som grekerna kunde göra mål på.

Grekland kan ta sig vidare till slutspel om de får ett kryss mot Argentina.
Nigeria har en liten chans att ta sig vidare om de vinner mot Sydkorea men då måste Grekerna förlora mot Argentina, vilket inte är omöjligt... Ska bli kul att följa den gruppen!

Vad tycker ni om matchen? Vem var bäst på plan? Förtjänade Grekland vinsten? Vad tycker ni om Kaitas spark?

Kommentarer
» Anonym

NIGERIA E BÄST CHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Naija 4life ♥

2010-06-17 // 20:46:03
» Anonym

Matchen var bland de spännande matcherna man sett hittils under vm, många chanser skapades, men spelet kanske inte såg helt perfekt ut. Men Nigeria tyckte jag gjorde det bra med att komma upp på deras straffområdslinjen, men kunde ha gjort mycket bättre på sina chanser. Samaras gjorde ett bra inhopp. Fast ingen direkt jag tyckte lyste ifrån. Nej kunde lika gärna slutat lika i mina ögon. Jag tycker att Nigeria annars är ett bättre lag. Spelar en bättre offensiv fotboll. Men Grekland gör det bra senare in i matchen. Och jag tror det är utvisningen som avgör matchen nästan. Frisparken var fin, men inte värsta direkt. Svårt för målvakten att rädda den såg ut som den studsade exakt innan.

2010-06-18 // 11:55:15
» nicho

Om det inte vore för utvisningen hade det nog gått bättre för nigeria, då deras spel var intränat med 11 spelare på plan. men nej fan, det ser inte ljust ut för dom afrikanska länderna nu asså, Ghana vann ju deras första match, men vore fan nice om fler afrikanska lag gick vidare asså :o

2010-06-18 // 12:23:10
URL: http://nichow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback