Schweiz chockade världen!

Vilken skräll!
Spanien förlorade mot Schweiz!

Jag har fortfarande svårt att förstå det men jag är väldigt glad över det haha.
Jag vill så klart att Spanien ska ta sig vidare ur gruppspelet men jag vill att de verkligen måste kriga för att göra det. Det är alltid kul när mindre eller ska man säga "sämre" lag gör det svårt för de större lagen, som i det här fallet. Men Schweiz gjorde det bara inte svårt för spaniorerna idag utan de vann till och med!
Ni skulle sett mig under matchen haha, de sista 10 minuterna ville jag knappt kolla.
Spanien pressade som fan och i varje anfall skrek jag; Nej nej neeej!
Fan vad nice haha, nu får de se till att vinna de andra två matcherna de har kvar i gruppen.
Vad tycker ni om matchen då?
Själv tycker jag att det utan tvekan var den bästa matchen hittills i turneringen.
Visst man vill ju se mera mål eftersom alla de andra matcherna så här långt inte har varit så målrika direkt men Spanien matchen bjöd i alla fall på ett mål och jätte många chanser!

Sen vill jag också veta om ni är glada eller arga över Spaniens förlust?
Som jag sa tidigare, jag är glad eftersom jag tycker att det är kul med skrällar.
Men jag vet att jag har många läsare som gillar Barcelona och som håller på Spanien i VM.
Jag antar att ni är fett med lacka.. Eller har jag fel:P?
Jag måste också säga att jag tycker det var dåligt, skumt och fett med dumt av tränaren att starta med Busquets istället för Arsenal stjärnan Fabregas. Jag fattar inte tänket riktigt!
Men hur som helst, skit starkt av Schweiz att hålla nollan och vinna matchen.

Kommentarer
» BS

HAHAHAHAHA du anar inte hur glad jag är! :D Om Spanien vill vinna vm får de fan visa att de är värda det.. jag älskar också när storlag förlorar mot mindre lag haha. Och det där med att fabregas inte spelade var bara dumt.

2010-06-16 // 19:04:58
» nicho

tycker spanien är fett överskattade nu asså. Dom fick fett me luft när dom vann EM 2008, men nu visade det sig att även sämre lag kan mäta sig med dom. Som tur för spanien är så är dom ju i en väldigt "dålig grupp" tillsammans med Chile , Honduras å Schweiz, så att vinna dom 2 sista matcherna blir nog inte ett problem ;)

2010-06-16 // 19:41:09
URL: http://nichow.blogg.se/
» Anonym

Spanien spelade skitbra men de där feta schweizarna stog bara i vägen i en klump. För irriterande. Fulaste målet

2010-06-16 // 21:00:51
» Kadija

Aah fan , vad tänkte tränaren med !

2010-06-16 // 22:00:25
URL: http://sugaah.blogg.se/
» Gonner

Dom anser väl att mittfältet blir mer balanserat med Busi istället för Cesc. Schweiz är bra defensivt men mindre bra offensivt och man tycker ju att ett lag som Spanien hade klarat av att spela med en defensiv mittfältare och Cesc istället för Busi i denna matchen. Barcaspelarna är ju favoriserade och Cesc fick ju inte ens hoppa in :S

2010-06-16 // 22:57:46
» bd

DeSpanien fick en rejäl ''kallvattendusch'' haha xD Nu kommer de att spela bättre.. De har inget val. själv hejar man på brasil la melhor seleccão do mundo! men d skulle vara roligt om spanien tog sig vidare, sj tror jag att de tar sig vidare tsm med schweiz ;P

2010-06-19 // 01:16:38
URL: http://brendita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback