En vacker dag så...

När jag såg min farsa göra sig redo för jobbet klockan 6 på morgonen fick jag nog.
Det räcker nu, jag måste lyckas, jag måste komma någonstans, jag måste nå mina drömar.
Mina föräldrar har jobbat hårt ända sen de kom till Sverige för att ge mig och mina syskon ett bra liv.
Jag älskar min Mamma och Pappa av hela mitt hjärta och jag känner att det är min tur nu...
Det är dags att ge någonting tillbaka, så har jag kännt i en lång tid ska ni veta.

Jag måste bara fortsätta kriga fastän man ibland kan tappa motivationen.
Jag kommer aldrig ge upp, jag kan inte ge upp. Inte när jag har hållt på så länge.
Fotboll är kul, fotboll är livet men jag är inte en pojke på 10år som spelar för skojjs skull.
Jag spelar för att lyckas. Jag har så många drömmar som jag vill ska gå i uppfyllese.

Jag är öppen av mig här på bloggen men det finns så mycket mer som jag inte tar upp.
Jag har aldrig funderat på att ge upp, aldrig! Men jag har många gånger undrat när ska det hända?
Och hur länge jag ska behöva hålla på kriga? Fast det är något time only can tell.

Men jag måste erkänna att stödet jag får av mina fans på min fan page stärker mig.
Imorse fick jag till och med stöd på twitter av folk som Adam Tensta, Henok Goitiom och Blues.
Jag uppskattar som fan att min inställning uppmärksammas, de såg att jag twittrade följande:
"Klockan var 06:30, IP var täckt av snö, men jag sprang där i mörkret helt själv. Jag sprang, jag sprang för mig drömmar!"

Adam twittra:
"I think u should follow my dude @BryanMassa. It's so inspirational to see his story unfold. #TeamBryanMassa"

Henok twittra:
"De som vill d mest är de som har mest möjligheter att bli något"

Blues twittra:
"Kollade din insp video nyss. Krigare du är! Det lossnar när man minst anar det, & krigar du så är det ingen överraskning!"

Även Phil, en gammal tränare som jag hade 2008 när jag spelade för Spånga gav mig stöd mig och skrev:
"Just found Bryan Massa on twitter. Incredibly talented, hard-working player. Deserves a break soon."
"Kepp working hard, the payoff will come"

Det var på tiden att jag fick höra sånt från äldre personer och inte bara från de i min ålder eller yngre.
Som sagt, jag tänker bara fortsätta kriga och be till Gud att han ser allt hårt arbete jag lägger ner.
Det här inlägget publiceras i kategorin Motivation & Inspiration.
Jag vet, jag vet, jag vet hur det kan kännas ibland för jag har kännt precis likadant men fortsätt kämpa på.
Du kanske vill bli en artist, känd DJ, doktor, lärare, fotbollsspelare vad som helst... Fortsätt bara kämpa.
Ge aldrig upp. Något jag brukar säga är; Att sluta och ge upp är alltid ett alternativ men aldrig mitt val.

Kommentarer
» Anthon

Jag vill också bo i Stockholm eftersom det ser ut o vara väldigt bra tränings utrustning där du bor, hade jag bott där hade jag tränat hårt varje dag, jag tränar ungefär varannan dag, jag har ingen som pushar mig men jag ger inte upp för det, jag tänker som du Bryan, jag ska lyckas, jag springer och tränar för att lyckas!

2011-12-19 // 20:05:35
» rima

Fortsätt kämpa dig upp till toppen! Jag vet du klarar det ;)

2011-12-19 // 20:51:01
URL: http://riiimah.devote.se
» 18 år från Göteborg!

Bryan Du är en fantastisk person! Jag önskar bara all lycka till dig. Du kan verkligen nå toppen. Du är 19 år, gjorde 11 mål i division 1! Ditt mål var att göra 10 om inte jag minns fel? Nu är det bara att satsa högre och ha högre förväntningar av dig själv, nya mål. Den dagen du tror att du är bäst är den dagen du slutar utvecklas! Vill bara ditt bästa Bryan, Gud är med dig och älskar dig glöm aldrig det!

2011-12-19 // 20:55:36
» Daniella

Tunga ord!

Checka:

http://daniellasagun.blogg.se/2011/december/bryan-massa.html#comment

2011-12-19 // 21:34:36
URL: http://daniellasagun.blogg.se/
» sandra söderberg

Pain is temporary, glory is forever. Fortsätt jobba på. Chansen kommer dyka upp när du som minst anar det. Tvivla aldrig på din talang, så länge du har ett mål och viljan att ta dig frammåt finns det bara en väg att gå..UPP. Vi tror på dig! Triss, plötsligt händer det :D

men önskar aatt jag hade ett mål framför mig, om jag bara visste vad jag kämpade för så skulle jag ge allt! Good luck!

2011-12-19 // 22:03:21
» Cristal

Duktig du är !! Du kommer att gå långt bryan! :)

2011-12-19 // 22:07:30
» A

Jag känner exakt samma sak när det gäller att ge tillbaka till sina föräldrar, jag kämpar varje dag för att själv bli någon i framtiden för att ge tillbaka (inte som fotbollspelare då, men då) så det är bara o fortsätta kämpa så når du dit en dag!

2011-12-19 // 22:34:11
» josefine

Tack för inspirationen ! Bara för att jag läste ditt inlägg klädde jag på mig och tog mig ut på en jogging runda. Skulle inte hänt om jag inte bestämde mig att checka in din blogg. DU får oss andra att fortsätta kämpa. Puss på dig!

2011-12-19 // 22:43:40
» Anonym

Tunga ord! men du har iaf nånstans där du har plats , nånting som gör dig lycklig nånting du tycker om medans vissa är helt lost och inte vet vad dom är till för som bara tar order från andra och blir som som folk vill att dom ska vara , säger det av själverfanheter

2011-12-19 // 23:07:00
» sara 19 år, från göteborg!

Du är en jätte duktig spelar! Och du har även en sjukt bra blogg. Jag önskar dig all lycka i framtiden, hoppas att du kommer långt för det förtjänar du verkligen!

Du e skit snyggg bryan! finaste mulatten. pusss

2011-12-19 // 23:11:26
» Anonym

spelare***

2011-12-19 // 23:12:08
» BS

Du är sjukt tung. Känner knappt någon annan med den viljan och motivationen du har, jag tar lärdom ifrån det. Hoppas också att du får ditt riktiga genombrott snart, skulle bli glad för din skull! Fortsätt kämpa så som du gör. #TeamBryanMassa.

2011-12-20 // 00:07:34
» mostafa

Sjukt mannen de bra fortsätt så!

2011-12-20 // 12:24:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback