Dags för lite motivation och inspiration

Ikväll ska jag lägga mig i sängen tidigt, jag spelade match igår och är fortfarande fett trött i kroppen.
För er som undrar hur det gick så vände vi och vann med 2-1 efter att legat under i halvtid.
Jag gjorde ett mål i slutminuterna men det blev bortdömt för offside, felaktigt av domaren.
Självklart blev jag sur som fan men viktigast var att vi vann och fick våra tre poäng.

På tal om fotbollen så var Ugandas förbundskapten Bobby här i Sverige förra veckan.
Han såg på min match borta i Dalarna och dagen före han skulle tillbaka tog vi en fika i stan.
Jag fick positiva besked av honom med tanke på att jag gjorde ett mål och en assist i den matchen.
Så de senaste dagarna har det varit mycket Uganda för mig, det har pratats och skrivits en del.

Jag blev faktiskt intervjuad av Aftonbladet angående landslagsspel, artikeln kan ni läsa här.
Men värst blev det när Ugandas största tidning New Vision skrev om mig för några dagar sen.
Efter det gjorde jag en intervju åt nyhetskanalen NTV Uganda, jag njuter bara av stunden.
Det känns verkligen skönt att allt hårt arbete som jag lagt ner börjar visa resultat sakta men säkert.

Ni som har följt mig sen dag ett vet själva om hur många gånger jag fått dörren stängd framför näsan.
Men jag har aldrig gett upp utan fortsatt kriga för att en vacker dag uppfylla mina drömmar.
Landslagsdrömmen börjar äntligen närma sig efter att de fick upp ögonen för mig 2009.

Rullar allting på som det ska kanske jag är med i truppen som ska kvala för VM och Afrikanska Mästerskapet.
Först måste jag bara fixa dubbelt medborgarskap och tanken är att jag ska åka ner dit i slutet av månaden.
För nästa månad är det VM-Kval match mot Senegal, nu vill jag inte tänka för långt framåt men tänk....
Asså tänk att få lira mot Premier League stjärnorna Demba Ba och Pappis Cissé, vilken grej.

Kärlek och Respekt till er alla söta och sköna läsare, kom ihåg att alltid tro på dig och dina drömmar.
Everybody wants to make it but only a few know the way. Alla vill lyckas men bara vissa vet vägen.
Du kanske vet och kan den rätta vägen men inte gör det som krävs, då syftar jag på dina val.
"Du går ut och festar när du vet att du egentligen ska vara hemma och ladda inför morgondagen"
"Du drar ut med dina kompisar när du själv vet om att du borde stanna hemma och plugga"

Någonting som jag själv fått uppleva och garanterat kan lova er är att hårt arbete ger resultat.
Inte för att jag själv riktigt är där jag vill vara men jag har fått göra en massa roliga saker på vägen.
Jobbat med Nike och allt annat, det händer bra grejer så länge du gör din grej och är fokuserad!

Kommentarer
» Ludwinho

vilken kung du är bryan, jag hoppas verkligen att du är med i mot senegal och tänk bara om nya lyckas kvala er in till VM, vilket skyltfönster, fast det är det ju även att spela VM kval :P

2012-05-14 // 22:57:56
» läsare från gbg

tung är du bryan! allt du skriver är så sant. Jag önskar dig all lycka. pusss <3

2012-05-14 // 23:57:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback