Ugandiska träffen

Go'kväll på er alla söta och sköna läsare!
Tänkte börja inlägget med den här bilden,
med tanke på att det är så kallt ute så hoppas jag att pussen jag delar ut gör er lite varmare :)

Jag kom precis, precis hem från den Ugandiska träffen.
Jag åkte dit med min Pappa och på vägen dit kände jag att jag faktiskt ville vända hem eftersom jag var lite små trött från gymmet imorse.
Jag trodde att det skulle vara någon liten lokal men det vare inte, det var en stor stor sal med en scen längst fram.
Den här Ugandiska träffen handlade för det mesta om AIK's stjärna Martin Mutumba.
Han fick priset som den mest inspirerade idrottsmannen 2009.

Martin Mutumba har inspirerat så många ungdomar i Sverige och hemma i Uganda.
Vi hyllade hans framgång ikväll.
Martin Mutumba har visat vägen för alla Ugandier som har talang inom något, det ända vi behöver göra är att kämpa hårt och föja den.
Martin Mutumba stod själv uppe på scen och pratade om hur vi Ugandier måste komma mycket mer närmare varandra, att vi behöver flera Ugandier som lyckas. Vi har precis börjat och jag lovar er ni kommer höra om flera Ugandier som har lyckats, speciellt inom sporten.

Träffen handlade också om Ugandiska ungdomar här i Sverige som har talang inom sport och annat som t.ex. musik.
Jag fick t.ex. gå upp på scen och prata lite grann samtidigt som de visade mina fotbollsvideos från youtube på storbildsskärmen.
En tjej som heter Esther fick visa sin talang genom att sjunga och en Ugandisk boxare med smeknamnet Cobra fick också gå upp på scen och prata om sin boxning och hur han lyckades.

Det var en träff som var viktig för oss Ugandier.
Personer som har kontakt med fotbollslandslaget och annat var också på plats.
Det var första gången den här träffen arrangerades men inte den sista.

Bilder från träffen lägger jag upp på bloggen imorgon.

Kommentarer
» Anonym

HAHAH vaa SÖT! du är MWAAAH:* på dig

2009-12-19 // 22:13:18
» Anonym

det verkar fan skitintressant! coolt även att du var på scenen och Martin Mutumba!! :O du borde vara stolt! :)

2009-12-19 // 22:19:05
» farhiya

HAHAHAHAHHAHA VFAN GÖRU PÅ BILDEN?:p!

2009-12-19 // 22:34:51
» Anonym

vaa sööt

2009-12-20 // 01:27:13
» Idil

hahaah, coolt ju! Martin Mutumba var ju askul efter att dom hade vunnit. Syftar på intervjun nu! Du borde vara stolt

2009-12-20 // 09:35:21
URL: http://mmuse.blogg.se/
» peace out

Fan att jag missa de '-.-

Jag missar alla ugandiska träffar

2009-12-20 // 18:51:30
» helal

var är din tröja ifrån?

2009-12-20 // 22:13:12
URL: http://device.blogg.se/
» KENDRA's

KALMAR FF ! :D:D:D

2009-12-22 // 00:19:35
URL: http://kendra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback