Hur ser ni på kärleken?


Hur tänker du/ni när ni blir ihop med nån? Tänker ni nånsin "jag är ganska säker på att det inte kommer hålla så värst länge, men det känns rätt för stunden?"
Det jag menar är väl, tänker ni mycket på framtiden eller lever mest för varje dag som kommer?
Tänker ni, när ni blir ihop med nån, att det kommer hålla?
Svaret är kanske självklart för vissa, men jag har faktiskt stött på människor som är kära i/och ihop med en person, men som är ganska säkra på att det nog inte kommer hålla ändå.

För mig är det inte särskilt begripligt varför man blir ihop med en person som man ändå inte kan se sig själv med i framtiden/år framöver. Jag kan inte bli tillsammans med någon om jag känner att det inte kommer att hålla länge.. Kanske tänker jag bara för mycket? bra eller dåligt vet jag inte vad det är. Kom bara att fundera på det..och undrar vad andra tycker? Det skulle vara intressant att få igång en diskussion. Nu kanske det är lite luddigt vad jag vill ha ut av det här inlägget men ja, ni får försöka greppa det på ert eget sätt. Och skriv nåt om ni känner för det.

Om ni inte har nåt vettigt att komma med, skippa då hellre att kommentera. tack.


Kärlek o Respekt


Kommentarer
» malin

Jo, de är klart man tänker på frmatiden!

2009-07-27 // 22:19:09
» haha :D

jag tror inte man tänker så mycket.

jag tror att man gå in direkt på ett förhållande när man gillar någon för att personen gör ju en lycklig då vill man alltid ha den vid sin sida utan att tänka att person ska såra en. Man vet aldrig om de kommer hålla eller inte hålla, det beror på om de händer något i förhållandet eller om man börjar gillar någon annan eller så eller otrogen. Man vet aldrig helt säkert men man kan kanske känna sig osäker eftersom killen eller tjejen ger fel signaler för det kan ju också hända.

Ska jag vara ärlig tror jag att du tänker för mycket för att alltså man vet aldrig :P du gillar kanske tjejen jätte mycekt men hon ger dig kanske fel signaler och hon kanske inte heller vet hur man ska behandla en man älska för man är osäker om du fattar vad jag menar? För tjejen kanske är orolig över att du inte gillar att hon gör si och så det är drf de alltid bra att lära känna varandra först innan man går in direkt i ett förhållande.

2009-07-27 // 22:23:28
» Anonym

jag tror inte man tänker så mycket.

jag tror att man gå in direkt på ett förhållande när man gillar någon för att personen gör ju en lycklig då vill man alltid ha den vid sin sida utan att tänka att person ska såra en. Man vet aldrig om de kommer hålla eller inte hålla, det beror på om de händer något i förhållandet eller om man börjar gillar någon annan eller så eller otrogen. Man vet aldrig helt säkert men man kan kanske känna sig osäker eftersom killen eller tjejen ger fel signaler för det kan ju också hända.

Ska jag vara ärlig tror jag att du tänker för mycket för att alltså man vet aldrig :P du gillar kanske tjejen jätte mycekt men hon ger dig kanske fel signaler och hon kanske inte heller vet hur man ska behandla en man älska för man är osäker om du fattar vad jag menar? För tjejen kanske är orolig över att du inte gillar att hon gör si och så det är drf de alltid bra att lära känna varandra först innan man går in direkt i ett förhållande.

2009-07-27 // 22:24:12
» k

ut ifrån egna erfarenheter vet jag att man agerar olika olika gånger. Jag har träffat vissa som är väldigt roliga att vara med men jag har vetat att det inte kommer att hålla. Andra visste jag redan från att det skulle hålla längre. Men sen är det vissa då man inte vet, man förlorar ingenting på att ge det en chans. Om man bara agerar utifrån sitt första intryck kommer man inte komma långt..

2009-07-27 // 22:37:11
» L

det at val olika fran person till person. lat mig saga att...jag ar bara 16 ar. jag tycker inte sjalv att jag borde agna sa mycket tid at att tanka pa vad som ar karlek... jag kanske har tur och finner den tidigare an andra, far jag chansen att alska nagan nu sa pass ung och allting ar jag mer an glad. att bli alskad ar underbart men att kunna slaka ar verkligen en gava. jag anser att jag ar for pass ung for at tanka sa langt framat pa en gang, men jag ger enda allting en chans. jag tanker inte liksom nej det blri aldrig nagat sa ha kul! men jag anker inte heller pa att fan de bir inte nagat sa skit i det. jag tar det som kommer, hoppas att det kanske leder till nagat. jag gillar att experimentera, men tar absolut inte personen for givet..

2009-07-27 // 23:00:39
URL: http://konstenattflyga.blogg.se/
» Solange

Om jag talar för mej själv så är det såklart framtiden jag tänker på. Jag har precis haft ett förhållande som varade i 2 år, och visst är det jobbigt. Men för mej var det såklart framtiden jag tänkte på, även om jag bara var 16. Vissa kallar mej vuxen och tråkig bara för att jag tänker framåt,men ändå. Så jag tycker att du gör det rätt i att leta efter din "cinderella". Good Luck!

2009-07-27 // 23:11:52
» Ida

Jag tror att en del så är man kanske kär och hinner inte tänka. Men jag skulle inte tänka mig att bli tillsammans med någon om antingen jag tänker: shit det här kommer aldrig bli något, varför ska man då änns börja, då är man på helt fel väg. När man väl känner att det är någonting så kan man satsa. Det kan även bli bättre. jag tycker att du tänker helt rätt.



Många pussar. Ida

2009-07-27 // 23:53:52
URL: http://idaagnes.devote.se
» Anonym

är du kär?

2009-07-28 // 00:09:59
» Johanna

om man är riktigt kär då tänker man inte att det nte kommer hålla i längden. Då brukar man öftast känna att man är riktigt kär i personen och att det kommer hålla ett bra tag iaf. Annars är man väl inte kär, eller?

2009-07-28 // 15:29:47
» e

Ifall man är i ett nyare förhållande och tänker, shit det här är mannen/kvinnan jag vill gifta mig med etc. Och efter en tid kanske man går skilda vägar, så kanske breakupet känns tyngre när man har laddat med så stora förhoppniningar som äktenskap eller barn med den andre. Att bara ta saker för stunden och leva för dagen vore då kanske mindre sårande vid ett slutskede.



Man kan planera sin semester eller morgondagen osv men man kan inte planera sina känslor. Du kan känna hat ena sekunden och skratta nästa. Man rår inte för känslor, det enda man kan göra är att känna efter vad de säger och förhoppniingsvis handla efter de. Annars ljuger man för sig själv, och personerna i sin omgivning.

2009-07-28 // 17:58:27
URL: http://emmahelenaa.blogg.se/
» rebecka

battre att inte tanka och lata det handa istallet :D

2009-07-30 // 02:58:35
URL: http://bizzi.blogg.se/
» Tina

Man kanske bara behover narhet i stunden... ingen vill kanna sig ensam...

2009-07-30 // 10:07:03
URL: http://sexlovedrugs.blogg.se/
» zsab.

Jag tycker inte du tänker fö rmycket, du har rätt! Är man riktigt kär, klart man tänker sig med personen i framtiden, Man vill ju att den manälskar ska vara med ens närhet för evigt! och då kommer giftemål i bilden. En som inte kan tänka sig med personen i framtiden är nog inte riktigt kär. Ibalnd kanske det inte funkar, jag har tex kompisar som inte får vara tsm med ngn pga etnisk bakgrund, och det är ganska vanligt hos vissa länder och då är det lite svårt :/..föräldrarna accpeterar inet och så..vad kan man göra?

det är extremt jobbigt, och för vissa beror det nog på det, att de kanske vet att det ej kommer hålla i längden men njuter nu,..usch jagvet inte! Man ska inte tänka fööööör mycket på framtiden då kanske man blir besviken och väldigt deprimerad om det inte funkar :(, det är bara läskigt ( om man tänker på framtiden) tycker jag xD ..men man ska förstårs akunna tänka sig med den, det är viktigt! Och du bryan verkar vara en bra kille, väldigt mogen som tänker så! :) thihi keep it up ;)



2009-07-30 // 16:46:45
» vixen

jag tror att många tänker väldigt mycket på framtiden, men att många borde lära sig att bara ta det som det kommer. bara för att man inte kan se sig själv med personen om 10 år idag betyder inte att den personen inte kommer att överraska dig och du kanske upptäcker att hon är den du letat efter hela ditt liv.



"sitt inte och vänta på den stora kärleken, för även den spädaste skottet i skogen kan växa och bli fullvuxna tallar"

2009-07-30 // 23:04:33
URL: http://fikison.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback