18 årig tjej, 16 årig kille

Jag var inne på facebook och såg att jag hade fått massor med nya meddelanden.
De flesta hade skrivit att de gillar min blogg och att de läser den varje dag, men jag fick också 3-4 stycken meddelanden som innehöll kärleksproblem.

Jag brukar få det rätt ofta nu, folk tror fan jag är Dr.Phil haha, ne men jag brukar ju ta upp kärleksproblem här på bloggen för att hjälpa vissa som hade det svårt med kärleken precis som jag, jag hittar ju inte min cinderella, jag har letat så länge nu.

Men anyways, så här skrev en tjej till mig.
Hey Bryan, tack för en underbar blogg. Jag läser din blogg minst fem gånger om dagen.
Jag har lite problem med kärleken och undrar om du kan vara snäll och hjälpa mig precis som du har hjälpt dina andra läsare.
Jag ha börjat få känslor för en kille som är 16 år. Jag är 18 så många tycker att det är märkligt och själv tycker jag också att de e konstigt och allt i mig skriker nej. Vad tycker du om sånt? Är det acceptabelt eller innebär det bara problem?

Ska jag vara ärligt så tror jag inte att det innebär problem, visst andra kanske snackar skit om er två eller inte minst om dig eftersom du är tjej och är 2 år äldre än din kille. Kärleken har ingen ålder, känner du att det klickar så go for it. Men visst ska man inte överdriva att kärleken inte har någon ålder, när jag säger att kärleken inte har någon ålder så menar jag inte att en 18 årig tjej eller kille ska vara tillsammans med en 15 åring. Det är över gränsen, men när man har mognat så spelar det inte någon roll alls, så om du tex är 20 och killen är 18 så är det inget problem alls.

Mina läsare kommer säkert också att komma med förslag och tips till dig.

Kommentarer
» Shoo

Asså egentligen, åldern har ingenting att göra .. det hur mogen man är. Vissa mognar ganska snabbt, vissa gör det lite långsammare. Det spelar ingen roll ifall du är 18 och killen är 16, så länge han är mogen för sin ålder då. Som sagt, vissa tycker att 16 åriga killar endast "leker med tjejer" men det är inte alla! Jag känner ett par killar som har seriösa förhållanden o de håller faktiskt. Så enligt mig, så spelar åldern ingen roll utan ens mogenhet ;)

2009-11-22 // 17:06:41
» aa

Håller med Shoo :)

2009-11-22 // 17:16:33
» Anonym

Kärleken har inget att göra med vad andra tycker.. om du gillar honom så ska du göra det du känner för. Om det känns rätt - go for it!

2009-11-22 // 17:26:40
» bennifer

haha har du utbildning för att kunna svara på kärleksproblem ;)

2009-11-22 // 17:37:34
URL: http://benniferphilmon.blogg.se/
» killensomvetallt

Sen finns det ju killar som tycker om äldre tjejer.



2009-11-22 // 18:02:17
» Anonym

Bryan , kan du inte berätta lite mer om när Kenza dissa dig?

2009-11-22 // 18:26:46
» Anonym

asså kolla här det är inget problem med att han är lite yngre än dig. men tjejer mognar ju lite fortare än killar, eller hur ? så det kan bli att du kanske är lite för mogen för honom tex du vill spendera tid med honom men han typ vill vara ute med sina killkompisar och ha kul. och plus så är han 16 år och de flesat 16-åriga killarna har ju inte riktigt kommit upp till den nivån än då de vill ha ett "seriöst" förhållande. Så om du ser honom som en kille du vill ha ett seriöst förhållande med i framtiden så tycker jag att du ska ta det lite lugnt, men om du bara vill ha honom för skoj skull eller för andra skäl so just go for it ! ;) men jag önskar dig lycka till iallafall :) peace and luuuv .

2009-11-22 // 18:45:01
» Anonym

asså kolla här det är inget problem med att han är lite yngre än dig. men tjejer mognar ju lite fortare än killar, eller hur ? så det kan bli att du kanske är lite för mogen för honom tex du vill spendera tid med honom men han typ vill vara ute med sina killkompisar och ha kul. och plus så är han 16 år och de flesat 16-åriga killarna har ju inte riktigt kommit upp till den nivån än då de vill ha ett "seriöst" förhållande. Så om du ser honom som en kille du vill ha ett seriöst förhållande med i framtiden så tycker jag att du ska ta det lite lugnt, men om du bara vill ha honom för skoj skull eller för andra skäl so just go for it ! ;) men jag önskar dig lycka till iallafall :) peace and luuuv .

2009-11-22 // 18:46:59
» You will know who i am later

det är väl inga problem om en 18 årig kille e tsm med en tjej som är 15 jag är 15 och min kille är 19 oc vi har inga problem med de det är bara 4år imellan Bryan seriöst skulle du aldrig kunnava tillsmammans med en tjej som e 3 år yndre en dig och mogen då måste de va nåt fel med dig för när du är 24 elle 23 kan ja nog garantera om att du skulle vilja ha en tjej som e 3 4 år yngre en dig och mrn jaja ja e nt hater love your blog men tänk efter lite .peace

2009-11-22 // 19:23:56
» You will know who i am later

det är väl inga problem om en 18 årig kille e tsm med en tjej som är 15 jag är 15 och min kille är 19 oc vi har inga problem med de det är bara 4år imellan Bryan seriöst skulle du aldrig kunnava tillsmammans med en tjej som e 3 år yndre en dig och mogen då måste de va nåt fel med dig för när du är 24 elle 23 kan ja nog garantera om att du skulle vilja ha en tjej som e 3 4 år yngre en dig och mrn jaja ja e nt hater love your blog men tänk efter lite .peace

2009-11-22 // 19:24:26
» Anonym

16 år med en 18? Det klickar inte ens när man hör åldern. Killen ska vara äldre men om man vill ha en yngre ska han knappast vara 16 år han är absolut inte mogen det känns ju som om du är tillsammans med din egen bror!

2009-11-22 // 23:39:24
» Anonym

Min killkompis är tsm med en tjej som är två år äldre hon med,

yngre killar kan ibland vara väldigt jobbiga osv när man själv är äldre men känner du att han är speciell och gillar du honom då go for it. du kmr säkert få negativ respons av andra...

men de är du som kmr vara med han. Inte dem eller hur?

ignorera de.. de bara en siffra..

2009-11-23 // 15:08:32
» Galii

Anledningen till att man säger att åldern inte har någon ålder är väl för att man innerst inne bryr sig, bryr sig om vad andra säger. Om man vill ha något så tar man det så fort som möjligt men det beror på hur du tar hand om det.

Ha inga förväntingar och se till att dina närmsta accepterar det så är det inga problem alls. Bry dig endast om han inte ngn annans b*shit / tack för mig.

2009-11-23 // 21:29:37
URL: http://www.galii.se
» Galii

stavfel där sorry..



Anledningen till att man säger att åldern inte har någon (BETYDELSE) är väl för att man innerst inne bryr sig, bryr sig om vad andra säger. Om man vill ha något så tar man för sig så fort som möjligt men det beror på hur du tar hand om det.

Ha inga förväntingar och se till att dina närmsta accepterar det så är det inga problem alls. Bry dig endast om han inte ngn annans b*shit / tack för mig.

2009-11-23 // 21:31:43
URL: http://www.galii.se
» Anonym

Jaa skit i om han e 16 men de är bara de att killar mognar inte förens dom är 22 + tro mig ! så ditt problem kommer va att han e för omogen för dig o ni kommer tjaffsa bråka en hel del så igentligen tycker ja inte du ska va me han men va fan du är kär haha

2009-11-24 // 17:31:59
» Anonym

16 år med en 18 årig tjej? Det klickar inte ens när man hör åldern. Själv så föredrar jag äldre killar ;) men är han mogen osv så ska det nog inte vara några problem

2009-11-24 // 21:33:31
» natali

haha men men min kompis som är 15 är tsm med en 22 åring , så du menar att det inte är okej ?:)

2009-11-25 // 08:58:03
URL: http://natalifay.blogg.se/
» natali

haha men men min kompis som är 15 är tsm med en 22 åring , så du menar att det inte är okej ?:)

2009-11-25 // 09:07:01
URL: http://natalifay.blogg.se/
» Pimp

Jag kommer göra en grupp på facebook !

Ta inte illa om jag ta det från dig för jag tycker alt du säger är rätt ! Love it <3 /Diesel

2010-04-19 // 00:41:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback