Lilleman


Ligger i sängen och softar med musiken. Gissa vilken artist jag lyssnar på nu?
Jag lyssnar faktiskt på Lilleman. Han var en av mina favorit artister när jag var en liten grabb.
Jag antar att ni redan vet det haha, ni har väll sett videon när jag rappar till hans låt tonårstankar?..
Jag kommer ihåg när Mamma kom hem med hans album, det var typ år 2002 för jag kommer ihåg att det var Fotbolls Vm på tv.

Jag gillar Lillemans texter, de flesta är galet bra, de handlar för det mesta om hans tuffa uppväxt.
Hans föräldrar skilde sig, han pappa bara söp hela tiden..
Du kanske upplever det Lilleman har gått igenom. Du kanske känner igen dig i hans låtar. 
Jag tycker att ni borde lyssna på hans låtar, speciellt om du har problem hemma..Då vet du att du inte är den ända som har det svårt.



Jag satt och lyssnade på den här låten under natten faktiskt, jag hade inte hört den på 6 år men jag kan fortfarande hela låten utan till. Älskade den låten när jag var mindre.

Lilleman - Ooo Mamma

Oh Mamma ditt liv har varit svårt
varför är det ingen som säger förlåt
för det som händer och det dom har gjort
nu är du på rätt stig med rätt kort...

Kommentarer
» Anonym

jätte bra låt :*

2009-11-16 // 14:13:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback