Mr.Smartis

Kom att tänka på min gamla skola Sollentuna International School.
Jag har skrivit om den några gånger här på bloggen och jag verkar aldrig sluta.
Jag har så roliga och goda minnen från den skolan. Jag började där i 5an och gick kvar där så länge man kunde och det var då 9an!

Haha, jag kommer ihåg när Moris skulle börja i vår klass. Vi gick i 7an om jag minns rätt, han kom in i klassen tillsammans med hans syster som också skulle börja i vår klass. De kunde inte tala så bra svenska eftersom de bara hade bott i Sverige i ett år.

Moris är fett grym på matte, egentligen är han bra på alla ämnen. Men enligt mig är han bäst på matte och snäll var han som hjälpte mig med matten i 9an så jag fick bättre betyg.
Alla i skolan blev chockade, på mindre än ett år blev han as bra på svenska.

Haha, Moris, Moris, Moris...Vilken snubbe, jag och han jobbade tillsammans under sommaren förra året.
Vi jobbade på telemarketing, alltså telefonförsäljare. Jag sålde rätt så bra, jag blev nöjd med det jag tjänade men när man skulle jämföra hur mycket man själv hade sålt med Moris så kan jag säga att det inte var roligt!
Killen sålde så otroligt mycket och bra att de erbjöd honom att bli VD på företaget.
Han tackade nej för att han vill plugga klart först.

All cred till den här killen, han kom till Sverige när han var 16 år gammal och har redan kommit så långt.
Jag menar det är inte lätt att komma från Indien till Sverige och anpassa sig så fort som han gjorde, allt från livsstilen till språket. Det är imponerande! Han har topp betyg i skolan, har ett säkert jobb som VD på ett telemarketing företag efter gymnasiet..Haha, vad mer kan han begära liksom..!??

Aja, det här inlägget handlade om sis ( Sollentuna International School ) och Moris.
Jag kommer att skriva mer om sis i fortsättningen.
Jag har så fina minnen från den skolan som jag vill dela med mig med er.

Kommentarer
» Anna

jätte snygg kille, hur kan jag få hans msn??

2009-11-19 // 20:01:00
URL: http://linneastrandberg.blogg.se/
» tina

hahaha killen går i min skola :)

2009-11-19 // 20:01:49
» Anna

vilken skola då?

2009-11-19 // 20:03:17
URL: http://linneastrandberg.blogg.se/
» MJ

Shit!! Är det där Morris!!!??!?!?

När gick han och blev värsta ögongodiset ^^

Keep on with the good work, bryan!! Och fler inlägg om SIS :D



//Maria (Josefs syrra)

2009-11-20 // 01:43:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback