Nypiercad, vad ska man tvätta med?

Tjeeena alla söta och sköna läsare!

En tjej kompis till mig messade mig precis och piercade sig i naveln idag.
Hon glömde dock att fråga stället där hon pierca sig vad hon ska tvätta naveln med.



Hon har frågat sina kompisar men alla säger olika om vad man ska tvätta med.
Vissa säger att koksaltlösning räcker, andra säger Piercing Solution, och vissa parfymfritt tvålblandat vatten?
Vem ska hon lyssna på? [tard]

Tack till alla söta tjejer som kan hjälpa henne :)

Btw, glöm inte delta i tävlingen! Jag utser en vinnare på Söndag.
Spana in kategorin, Tävlingar!

Kommentarer
» Naomi

Piercar man sig på en ordentlig piercing studio ska man inte ens behöva ställa den frågan. ;) Anyway, så här ska man sköta piercingen i början. Man ska badda den med koksalt (som man vanligtvis får av piercaren när man piercar sig), men det finns att köpa på apotektet. Man ska badda den tre gånger i veckan i ungefär tio minuter. Ser man att det kommit ur var eller är sårskorpor runtom ska man ta en tops med saltlösning och rengöra. Sen ska man tvätta piercingen med parfymfri tvål, lactacyd från apotektet är perfekt. Sen ska man alltid tvätta händerna innan man börjar hålla på med piercingen, och inte hålla på greja med den, dvs snurra på staven och dra den upp och ner för då kan det bildas ärrvävnad. Ja, det var allt. :)

2009-11-27 // 18:36:18
» N.

Tvätta med lactacyd som finns på apoteket.



Man SKA dra den upp och ner, så att den inte fastnar. Precis som man snurrar på ett örhänge när det är nytt :)

2009-11-27 // 18:56:31
URL: http://niiaaat.blogg.se/
» Anonym

jag tog hål för ett halv år sen ungefär och ja man ska röra på den så att den inte fastnar!

2009-11-27 // 19:29:13
» Jennifer

Bryan lyssna alla dom här tjejerna har fel!

Hon ska tvätta naveln med tvål och svamp!

2009-11-27 // 19:34:18
» Anonym

klorhexidin

2009-11-27 // 19:56:04
» Anonym

Neeej tvätta inte med lacatyd från Apoteket! Det hjälper inte, torkar bara ut och man får en skorpa. Låt det vara, duscha dagligen med ljumt vatten. Hare bra

2009-11-27 // 20:00:11
» Anonym

& PILLA inte på piercingen!

2009-11-27 // 20:00:25
» Anonym

........

2009-11-27 // 20:57:25
» Anonym

Alltså det viktigaste är att inte peta på den med smutsiga händer. Jag använder vanlig desivon till min piercing till underläppan. Men fråga på apoteket om råd som dödar bakterier te.x. Säg att du har piercat navelen och undrar vad man behöver för skötsel.



Annrs räcker vanlig koksaltlösning. Snurra på piercingen med rena händer... Aa that´s it. :)

2009-11-27 // 21:10:40
» Anonym

hahaha sluta säg olika

2009-11-27 // 21:26:14
» Anonym

Lactacyd som finns på apoteket, använd det varje morgon och kväll. Använd inte för tajta tröjor i några veckor, låt den ''andas''. Du bör även använda alkoholsprit så att det inte bildas bakterier runt piercingen. Börja med att tvätta naveln med lactacyd i 30 sekunder, tvätta sedan noggrant runt om naveln och smycket. Lägg sedan alkoholsprit på en örontopps för att torka runt om naveln, rör piercingen då och då så att den inte fastnar.

2009-11-27 // 21:31:41
» farre

det finns något som heter google? anyways parfym fritt tvål funkar bra!

2009-11-27 // 21:42:03
» Anonym

Varför säger du att du var först med blackberry i sverige ? som om du var först, det fins folk som hade långt innan :P

2009-11-27 // 21:50:36
» Anonym

NEJ ALLTSÅ VAD FAN SNACKAR NI OM!? Ni måste gjort det på någon jävla random-studio. Man gör inte sådär längre, det hjälper inte, det FÖRVÄRRAR situatuinen! Herregud.



Använd inte tajta tröjor som sagt, låt piercingen andas. Duscha på kvällen i ljummet vatten. Rör inte piercingen överhuvudtaget. Jag hade infektion i 2 månader. Pga att jag tvättade med det där jävla lactatyd och koksaltlösning. Sen började jag duscha varje dag med ljummet vatten och inte röra piercingen alls och då försvann infektionen så sluta snacka crap. Allt det där funkar inte.

2009-11-27 // 21:53:17
» Anonym

NEJ ALLTSÅ VAD FAN SNACKAR NI OM!? Ni måste gjort det på någon jävla random-studio. Man gör inte sådär längre, det hjälper inte, det FÖRVÄRRAR situatuinen! Herregud.



Använd inte tajta tröjor som sagt, låt piercingen andas. Duscha på kvällen i ljummet vatten. Rör inte piercingen överhuvudtaget. Jag hade infektion i 2 månader. Pga att jag tvättade med det där jävla lactatyd och koksaltlösning. Sen började jag duscha varje dag med ljummet vatten och inte röra piercingen alls och då försvann infektionen så sluta snacka crap. Allt det där funkar inte.

2009-11-27 // 21:53:26
» Jennifer

Alltså vad är det ni inte fattar?

Jag har själv navelpiercing och jag vet vad jag snackar om! Bryan din tjejkompis ska tvätta naveln med svamp och tvål. Låt henne inte bli lurad av alla andra idioter som kommenterar annat

2009-11-27 // 22:00:55
» f

alla har fel pierca min navel för ungefär 5 månader sen jag fick med en mild tåvål som var blandat med vatten sen så tog man och blötte en tops med den milda tvålen och sen tvättár man uppe och nere på piercing stången sen ta man en annan tops med vatten och tar bort tvålen, detta gör man varje morgon och kväll i någon månad.

2009-11-27 // 22:06:34
» Anonym

Använd inte tajta tröjor som sagt, låt piercingen andas....... japppppppp

2009-11-27 // 22:59:24
» Anonym

ANVÄND INTE ALSOLSPRIT!, jag har själv piercing o dt blev bara värre med det. gå till en piercing studio där har dom säkert ngt bra. De funkar alltid med vatten oxo. men pilla inte med smutsiga händer

2009-11-27 // 23:45:15
URL: http://sshewa.blogg.se/
» nat

Asså, lol, din kusin har ett litet dilemma här...

Och vad då "alkoholsprit" du menar väl alsolsprit? :P

2009-11-28 // 00:22:07
» nat

Öh, okej, varför skev jag kusin? Srry:S

2009-11-28 // 00:23:13
» Sussie

KLOREXIDIN inget annat. ja jag stavade säkert fel men ni hajar.

2009-11-28 // 02:53:09
URL: http://ayeah.blogg.se/
» Tiina

Koksaltlösning för det tar bort alla dåliga baciler och låter dom bra vara kvar. Tvål ska man inte ha för att det sänker elr höjer Ph värdet och det kan leda till infektion

2009-11-28 // 05:04:15
URL: http://dunderfina.blogg.se/
» Anonym

de är själva stället där hon piercade sig som ska ge henne någon sorts receptbelagt medel eller så ger de henne medlet där från de

2009-11-28 // 11:34:14
» Anonym

ja och alla mina tjej kompisar andvände Lactacyd

2009-11-28 // 12:41:48
» suzana

När hon precis gjort piercing sig ska

hon absolut inte röra den. utan

tvätta den med klorhexidin så ofta

hon kan som hon kan köpa på apoteket.

för hon vill absolut inte ha infektion

hihi puss :*

2009-11-28 // 14:00:49
URL: http://suzzana.blogg.se/
» A

Alla säger ju 180 olika saker här så det lättaste är väl att gå till en piercingstudio och fråga. Be henne gå till East Street och fråga, dom VET vad dom snackar om. Dom är bäst på sin grej!

2009-11-28 // 14:12:18
» Felicia

Koksaltlösning, studion där jag piercade mig sa det iallafall!

2009-11-28 // 15:22:50
URL: http://fsvedberg.bubbleroom.se
» Anonym

jag pierca mig i sommras i bulgarien och där fick jag någon jävla lösning ja skulle använda gjorde dock aldrig det använde mig av alsolsprit och jag har klarat mig ifrån inflamationer osv

2009-11-28 // 18:03:19
» Bellaah

Tvål och vatten på en tops tvätta me de, och pilla inte på den med smutsiga fingrar :P

2009-11-28 // 19:00:02
» F

Jag håller me A !! Fråga studion istället elr nåt!!

2009-11-28 // 20:49:45
» ...

hon ska använda percing sulotion och för att det inte ska bli infektion och ta ner svulnaden kan hon ta koksaltslösning på bumull eller så någongång i veckan och lägga på... Säger detta då jag är utbildad.

2009-11-29 // 04:31:34
» siti

va säger alla, man ska använda laktacyl som finns på apoteket. de blir ingen infektion om hon lägger dag och natt i två veckor eller en.

2009-11-29 // 12:00:11
» Anonym

alcogel går också bra :P men håller med Naomi, Piercar man sig på en ordentlig piercing studio:) ska man inte ens behöva ställa den frågan.

2009-11-30 // 02:22:20
URL: http://sheisjustshe.blogg.se/
» Anonym

jag har själv i naveln man ska koka vatten låta det va tills det blir kallt sen när det har blivit kallt så ska du hälla salt i vattnen i blanda sen lägger man sig ner på rygg o häller över lite av vattnet o saltet i naveln så måste man ligga i ca fem minuter med det i naveln man ska göra det två gånger om dagen:)

2009-11-30 // 16:39:51
» hon som skrev inlägget exatk ovanför:)

och man ska inte pilla på det när man har smutsiga händer för det e stor chans att man får infektion i naveln väldigt snabbt då tvätta alltid händerna innnan :)

2009-11-30 // 16:41:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback