Oh nej!

Godmorgon på er.
Jag vaknade för ett tag sen och ska röra mig till skolan snart men jag hinner skriva ett inlägg medans jag trycker i mig min frukost :)

Gissa vad som händer idag?

Vi ska bli vaccinerade i skolan!! Det är så klart helt valfritt om man vill bli vaccinerad eller inte.
Ni kommer väll ihåg inlägget då jag la upp videon och skrev om tjejen i USA som var cheerleader.
Hon tog ju vaccinet mot svininfluensan och det slutade med att hon blev helt CP!
När jag såg det bestämde jag mig för att inte ta det..

Men jag kom att tänka på det förra veckan och jag är 90% säker på att jag tar vaccinet.
Men fan vad jag är rädd för sprutan! Det var fan ett bra tag sen jag ens såg en spruta!
Usch nej! Nu när jag tänker på sprutan så vill jag inte ta det.

Har du tagit vaccinet mot svininfluensan än? Kommentera gärna om du blev sjuk eller något liknande för jag har några bekanta som har fått feber osv efter att de  tagit sprutan. Så jag undrar, hur gick det till för dig??

Kommentarer
» aa du vet

hon tog inte sprutan för SVIN influensan, utan en spruta för en vanlig influensa. förr elelr senare kommer alla va tvugna att ta sprutan no matter what

2009-11-19 // 08:49:46
» aa du vet

hon tog inte sprutan för SVIN influensan, utan en spruta för en vanlig influensa. förr elelr senare kommer alla va tvugna att ta sprutan no matter what

2009-11-19 // 08:50:06
» Leila

Jag tog det för 3 veckor och har inte haft några problem sen dess

2009-11-19 // 08:50:44
» Anonym

Skulle inte heller ta sprutan egentligen va nästan helt säker. Men tog den igår för säkerhetskull. Va rädd som fan. Men kändes ingenting när man tog sprutan. Känndes bara lite på kvällen. Inte så att de gjorde ont. Iallafall, jag och min syster har inte kunnat sova på hela natten. De va inte för att jag hade ont i armen, vet faktist inte varför men kunde bara inte somna. Och de va samma sak med min syster. Min kompis som också tog sprutan sammtidigt som oss är i skolan och säger att det inte känns något. Mina vänner som tog sprutan förra veckan höll på att dö, säger dom. Det är olika på alla :)

2009-11-19 // 09:37:15
» Anonym

Skulle inte heller ta sprutan egentligen va nästan helt säker. Men tog den igår för säkerhetskull. Va rädd som fan. Men kändes ingenting när man tog sprutan. Känndes bara lite på kvällen. Inte så att de gjorde ont. Iallafall, jag och min syster har inte kunnat sova på hela natten. De va inte för att jag hade ont i armen, vet faktist inte varför men kunde bara inte somna. Och de va samma sak med min syster. Min kompis som också tog sprutan sammtidigt som oss är i skolan och säger att det inte känns något. Mina vänner som tog sprutan förra veckan höll på att dö, säger dom. Det är olika på alla :)

2009-11-19 // 09:37:34
» Annika

Hej. Jag kommer inte ta sprutan själv, men har vänner som tagit den. Och dom har blivit rejält sjuka. O då menar jag rejält. Dom har legat i ca en vecka i nåt som är bra mycket värre än influensan. Men det är ju inte konstigt, med tanke på innehållet i sprutan. Den innehåller adjuvans, skvaler och kvicksilver i såna höga doser att det skulle kunna ha ihjäl människan - och det har ju hämt flera gånger. Flertalet av dom som dött "av svininfluensan" har fått vaccinet! Tar du inte sprutan å sen får flunsan, så kommer du förmodligen bara ligger med ca 38 graders feber, huvudvärk, halsont och hosta i ett par dagar - sen är det över. Såvida du inte är muskelsjuk eller hjärtsjuk finns ingen anledning att ta skiten.

Vaccinet är inte ens godkänt egentligen, det är hetsframtaget, stressat igenom tester osv. Först fick INGA under 18 år ta det, sen såg dom att så få ville ha skiten, så dom beslutade att sänka till 5 år. Sen var det fortfarande inte tillräckligt bara för att Sverige köpt hem SÅ mycket vaccin. Så regeringen sänkte till 6 månader.

Men observera att läkare och sjukvårdspersonal i många fall avsäger sig vaccinet, de vill inte ha det. Varför? - de vet innehållet och riskerna med det.

Att ta det är frivilligt, inget tvång. Man kommer inte heller kunna sätta dit/nita läkemedelsverket om nåt oförutsett händer, t.ex skador, men eller död. Det är ens eget fel som gått med på att ta det - enligt deras egna ord!

2009-11-19 // 10:41:00
» Anonym

Bryan ta sprutan!!!

För det första så känns inte ens sticket och för det andra så blir man lite sjuk oftast.

Men man blir sjuk på grund av att Vaccinet innehåller en liten mängd av svininfluensan

Så biverkningarna är bara en liten skvätt av svininfluensan. Tänk dig hur mycket värre det kommer bli om du blir smittad.

Ingen har dött av vaccinet... dom som har dött har redan haft en annan sjukdom. Sjukdomen dock...

Den har dödat rätt många nu i europa.

Ta vaccinet!

2009-11-19 // 13:48:03
» Anonym

HAHA KOLLA KISSIES BLOGG BRYAN DU KMR BRINNA, HNO SKRIVER ATT BLACKBERRY ÄR KISSIE-MOBILEN

2009-11-19 // 14:04:47
» Rebecca

Tog vaccinet för ca 3 veckor sen. Ingen feber, går inte baklänges, är inte alltför cp, nada! Ta sprutan! Känns inte ens, och då vill jag påpeka att jag är skit skraj för sprutor!

Bättre isåfall med lite feber än risk att dö, right? ;)

2009-11-19 // 14:21:03
URL: http://rebeccateeling.blogg.se/
» ella

Jag har tagit sprutan. det är helt okej med mej, man blir bara lite sjuk efter. jag tog den i tisdags och det är över nu.

2009-11-19 // 14:33:14
URL: http://llejla.blogg.se/
» Anonym

fick feber i en vecka men de är olika från person till person :) nothing serious

2009-11-19 // 14:34:11
» elin

jag tog vaccinet för en vecka sen ja kunde inte röra hela min arm men ja blev bättre med dagarna nu är ja fullt frisk. men det tar ju 10 dagar innan vaccinet börjar verka så du kan fortfarande ha en chans att få influensan.. puss

2009-11-19 // 16:05:18
» pegah

Innan jag tog vaccinet så såg jag den där videon också om cheerleadern som blev CP ! Och då ville jag inte ta den. Men sen lite senare tog jag den, och de tre första dagarna hade jag väldigt ont i min arm, för den känndes förstenad. Och jag mådde lite illa och hade feber och frös första dagen. Men annars har det inte hänt så mycket.¨Jag tog den för en vecka sen, och mår jätte bra ;D

2009-11-19 // 16:07:26
URL: http://iraniieunge.blogg.se/
» *****

jag tog också sprutan idag. trodde att de skulle göra jätte ont för att många sa det så jag börja gråta och skaka fast att jag aldrig varit rädd för sprutor förut men när jag väl fick sprutan kändes det ju nästan ingenting alla som jag känner fick ont i armen direkt efter men jag har inte haft något ont alls men jag känner att jag börja få feber men det är normalt med att nästa dag ha fått feber eller fått förkylning el mår illa el är trött.

2009-11-19 // 18:09:14
» Anonym

tog sprutan för några veckor sen, hade lite ont i armen nån dag, men inte värsta grejen.. man kommer bli mycket sjukare av sprutan tro mig!

2009-11-19 // 18:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback