ALICIA KEYS

Ännu en artist som jag har vuxit upp med att höra.
När jag gick i 6an och var en liten grabb så kommer jag ihåg att varje gång jag kom hem från skolan så satt min syrra (Lisa) och lyssnade på Alicia Keys låtar.

Jag tyckte låtarna min syrra lyssnade på alltid var störande. Jag ville alltid lyssna på Usher.
Men syrran var större och starkare än mig så när hon satt vid datorn kunde jag inte bestämma vad som skulle spelas.
Jag kommer ihåg att jag alltid sa till henne att hon har blivit hjärtvättad av en av hennes kompisar, jag sa till henne att hon ska lyssna på Rap musik inte sånt "skit".
Då kommer jag ihåg att hon svarade; Bryan, tro mig när du blir äldre kommer du också att lyssna på sånna här låtar. Och det visades sig vara sant, nu när jag är äldre så har jag fattat varför min syrra lyssnade på de låtarna..
Det är bra och fina texter, texter som betyder något, texter som har en mening..

Jag lyssnar inte ofta på tjej artister men ibland när jag är trött och vill lyssna på lugna låtar som har fina texter så gör jag det.
För ett på år sen lyssnade jag bara på låtar som hade tunga refränger och så, men sen så märkte jag att jag mer och mer började lyssna på vad artisten sjunger och vad låten har för text.

Jag har hittat mig själv och min musiksmak, jag gillar RnB, kärleks låtar som handlar om kärlek helt enkelt.
thats me.

Här bjuder jag på tre sköna Alicia Keys låtar. Och kom ihåg, lyssna inte bara, utan lyssna på vad hon sjunger.







Kommentarer
» Anonym

kan du FUCKING börja skriva vad låtarna heter, goddamn

2009-10-23 // 16:22:20
» H

Haha jag håller med kommentaren där uppe, det är lite annoying när du inte skriver låtnamn.

2009-10-23 // 18:45:15
URL: http://fantaasy.blogg.se/
» Sara

Hennes låtar är skitgryma , hon spelar verkligen med hela sitt hjärta och man känner det verkligen. Men gillar när hon spelar piano , det är hon verkligen grym på. Fan vad kul att du lägger ut lite om henne och inte bara massa typiska artister !! =D

2009-10-23 // 20:48:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback