Dags att tycka till - abort

När jag satt på tåget idag så hörde jag tre kvinnor i 30 års åldern prata om abort.



Och jag tjuvlyssnade lite eftersom det alltid blir en het diskussion när det gäller abort.
En av kvionnorna sa:
Jag tycker man själv ska få bestämma över sin kropp. Men personligen skulle jag aldrig kunna göra abort, skulle känna mig som en mördare, eftersom det liksom skulle vara ett början på ett liv och jag tycker det är hemskt att avsluta det.

Jag tycker det där var ett bra svar. Men jag venne riktigt...
Vad tycker du om abort? Är du för eller mot?

Kommentarer
» aaaa

onödigt att starta ett liv om man inte tänker ta hand om det livet som kommer till världen.

Tänk er för innan ni knullar du som vill göra abort.

2009-10-09 // 15:01:44
» Anonym

de klart man ska få göra abort,, vadå tänk innan nu knullar,, det finns nått som heter våldtagen o de e skit hemskt, såklart man inte vill ha ett barn genom att bli våldtagen!!

2009-10-09 // 15:06:49
» e

abort är valfritt

2009-10-09 // 15:16:40
» Anonym

Om man inte vill ha barn så börja använda kondom så man inte behöver göra abort över huvud taget.

2009-10-09 // 15:59:39
» Anonym

jag tycker inte man ska göra abort man tar ju livet på ett liv okej kanske om man blir våldtagen

2009-10-09 // 16:03:36
» Anonym

Jag e för.. ibland så blire ba helt enkelt fel och tack gode gud att sverige då har så att man kan göra abort.

2009-10-09 // 17:00:18
» Anonym

klart man ska få göra abort innan ett visst antal veckor.. för de e bara värre att föda ett barn som man inte kan ta hand om..

om man liksom skyddar sig men kondomen går sönder eller nått, då blir de juh skit fel om man ska behålla de.

visst de känns obehagligt men jag skulle klart gjort de om jag blev med barn nu

2009-10-09 // 17:18:03
» robin martinsson

2009-10-09 // 18:39:42
» Everlinn

Abort är inget annat än rätt. Om man inte kan ta hand om barnet så ska man inte heller föda det till världen, vem fan vill föda vid 15 års ålder och leva på bidrag, för nej man hinner inte med skolan och kommer inte kunna prestera lika bra, utan utbildning = inga pengar = ingen bra förälder som inte kan försörja sitt barn. Det är lika rätt som att bögar inte ska få adoptera!

2009-10-09 // 18:39:49
URL: http://everlinn.blogg.se/
» robin martinsson

jag bryr mig inte

2009-10-09 // 18:40:28
» Lucky

Jag tycker alla ska ha rätt till att göra abort en gång, eftersom vissa inte är redo och nu vet hur de är (ANDVÄND KONDOM)Och som desutom nu ett alternativ, Fast de är ju synd att vissa andvänder det som priventivmedel.Och de fan FEL att som t.ex 15åring behålla bara för att, Om de inte är för att BÅDA verkligen vill och är redo att förendra deras liv.

Tänk dig själv att vara en unge till en ungensamstående mamma som lever på soc och en farsa som inte finns där för en. DET ÄR DITT BARNS FRAMTID SOM STÅR PÅ SPEL!

2009-10-09 // 18:54:01
» S

hmm ja e gravid nu och ska göra abort,

1: för att jag pluggar sista året bor hemma

2: för att jag inte är redo än och vill inte utsätta mitt barn med massa problem

3: jag är för ung 18 år och vill leva livet,



BYE BYE / S

2009-10-09 // 19:08:07
» sanna

Abort är inte mord. Det har inte ens blivit ett barn / foster liksom. Och vadå är det bättre att inte kunna försörja ett barn än att skaffa senare när man verkligen är redo för det?



Abort är valfritt, men trött på folk som winar om det är mord.

2009-10-09 // 22:45:22
» jessica

såhär ligger det till:

fram tills vecka 7, så räknas inte fostret som mänskligt. just för att hjärnan och allt inte hunnit utvecklats. därför kan man inte kalla sig själv mördare när det inte finns någonting att mörda. aborter ska vara tillåtna, och kommer alltid vara det i sverige fram tills månad 3. men ibland får man använda sin klokhet under samlag, varför inte undvika aborter och börja skydda sig istället. kram bryan

2009-10-12 // 23:56:48
URL: http://jessicanielsen.blogg.se/
» Alicia

Jag e för eftersom att om de tex blir våldtagen o blir me barn, usch vill inte ens tänka på det

2009-10-31 // 18:09:25
» evelina

Jag tycker att det är bra att man kan få göra abort. Jag har själv gjort två stycken - en när jag var 16 - på grund av att jag var för liten och inte kände mig redo. Sen gjorde jag en för några månader - för att det inte passar in i min livssituation just nu.. Det är hemskt. Jag hatar att jag har gjort det. Men att ha kvar ett barn, och inte kunna försörja det - det får mig att må bra av mitt val! Jag skall skaffa barn när jag har en god ekonomi, har flyttat hemifrån och läget är stabilt!

2012-02-01 // 20:35:43
» evelina

Jag tycker att det är bra att man kan få göra abort. Jag har själv gjort två stycken - en när jag var 16 - på grund av att jag var för liten och inte kände mig redo. Sen gjorde jag en för några månader - för att det inte passar in i min livssituation just nu.. Det är hemskt. Jag hatar att jag har gjort det. Men att ha kvar ett barn, och inte kunna försörja det - det får mig att må bra av mitt val! Jag skall skaffa barn när jag har en god ekonomi, har flyttat hemifrån och läget är stabilt!

2012-02-01 // 20:36:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback