Respekt?

Gissa vad som hände på bussen idag när jag var på väg till träningen!
Det blev bråk!!

Ne, skoja bara. Men det hände något annat som fick mig att tänka...
Vad har hänt med folket? Folk visar inte lika mycket respekt som förut?

Jag menar, när jag var på bussen idag så var jag tvungen att stå upp eftersom det var fullsatt.
När en kille sedan klev på bussen med krykor eftersom han hade ett brutet ben så ställde sig ingen upp :S

Va fan, vad händer? halå, vakna?
Jag tycker vissa borde skaffa lite mer hyfs!

Samma sak när jag tog tåget för några dagar sen, det var inget jag la märke till förut men kom att tänka på det nu.
När man kliver av tågen nu för tiden så ställer sig folk framför dörren så man knappt kan kliva av.
Vad har hänt med normen då man ställer sig vid sidan och låter passagerarna kliva av först?


Jag vet inte vad ni tycker, jag kanske har fel...

Kommentarer
» Anonym

nej fan, du har absolut inte fel!! det är helt rätt, ungdomar (och annat folk) visar ofta ingen respekt.. men det är synd

2009-10-29 // 15:09:18
» S'

om nu lyssnar på dina ''läsare'' då tycker jag du borde ha frågestund det var skit längsen, SNÄLLA har för många frågar attt ställa till dej ! :)

2009-10-29 // 16:00:46
» b

nej d har räättt pgud

2009-10-29 // 16:07:29
» Linea

aa det är ju bara synd att det är så.

det händer mig flera gånger. blir så lack!



ps. AA snälla ha frågestund måste också ställa massor med frågooor !!!

2009-10-29 // 16:58:55
» Anonym

nice blogg!

2009-10-29 // 17:48:49
URL: http://valentinacherib.blogg.se/
» L.A

Folket är så självgoa nu förtiden , Egoister är vad vi är, tyvärr ! de borde bli en ändring på de och visa mer respekt för dom äldre osv.. Tkr jag i allafall :)

2009-10-29 // 17:52:18
URL: http://LiikeAStaar.se
» Alicia Smith

Hör av dig, skulle vilja fråga dig några frågor.

2009-10-29 // 18:44:00
» Anonym

CHANGE HAHA

2009-10-29 // 23:11:25
» Moris

ah håller med att folk e respektlösa i tåget...verkligen! inte bara när det gäller att ställa sig upp. typ oxå skriker i tåget, springer, driver me folk blabla...



men vf folk ställer sig framför dörren när folk ska kliva ur är för de vill ha sittplats hahaha. jag krigar oxå för sittplats :P

2009-10-30 // 01:30:27
URL: http://moris.blogg.se/
» Anonym

jag hatar att åka tunnelbanan i sthlm! folk hostar som sätter sig brevid en, rätt i feacet, folk trycker upp deras rövar mot en när det är så fullpackat i tåget så dom måste stå i gångarna, finns alltid någon galen kärring på tåget som skriker "ni alla ska dö", någon snorunge som ska dra en i håret, fjortisar som spelar musik på deras mobiler, 12 åringar som skriker slampa och h*ra till dom som går förbi och ja, när man ska på tåget trycker folk på från bak och folk som ska av samtidigt!



sthlms tunnelbanor är inget att hurra för... :p

2009-10-31 // 15:06:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback