onödigt


Ligger på sängen o tar det lugnt

Kom precis hem, nej, inte får skolan. Från busshållsplatsen.
Jag låg och sov men väcktes av ett samtal från min syrra. Jag skulle möta henne i kista.

Jag går upp ur sängen, sätter på mig ett par mjukisar, en tjock tröja och börjar röra mig mot busshållsplatsen.
Det var rätt mycket folk som stod och väntade på bussen så jag kollade inte tidtabellen.

Det gick 10 minuter och bussen hade fortfarande inte kommit.. jag märkte att alla börja snacka med varandra.. vissa sa att de hade väntat i 30 minuter.. vissa började gå från därifrån.. tills slut så hörde jag en kvinna säga att folk kastar stenara på bussarna så de åker inte förbi området..

Helt seriöst varför kasta stenar på bussarna?

Som tur var så skulle jag bara till kista för att möta upp min syrra, tänk på de andra som kanske hade bråttom till något möte..

Hur som helst så väntade jag i ca 25 min sen så orkade jag inte mer.


Kommentarer
» sara

va jobbigt. vilken busshållplats är det? vart bor du?

2009-09-10 // 17:30:10
» .

skitungar som kastar stenar

2009-09-10 // 19:11:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback