STOPPA VÅLDET!



Min syrra visade mig precis den här videon.

Kända bloggare i USA har skrivit om det här..
Även artister som Bow wow, Russel Simmons, Nas, Alicia Keys m.m har skrivit om den här händelsen på deras hemsida, twitter, myspace osv.
Bow wow & Nas tänker samla ihop några artister och spela in en låt och musik video till det här.

Min syrra har bara kollat på den en gång, hon kan och vill inte se den igen, hon började fan gråta.

Jag har också bara sätt den en gång, jag tänker inte ens kolla på den igen.
Jag blev helt stumm när jag såg vad de håller på med, det är helt över gränsen..helt!

Det är helt sjukt att sånt här kan hända. Det var första gången jag verkligen blev tagen av en video på det här sättet, visst har man sätt sånt här på film men i verkligheten...det finns bara inte..det här är helt sjukt!
Och de här ungdomarna är 16 år.. Det är helt sjukt asså..

Innan ni trycker på play så ska ni veta att killen som blev slagen, blev slagen till döds.
Och det som är så synd är att han som dog var helt oskyldig, han till hörde inte något av gängen, han ville stoppa bråket..


OBS: Jag har använt google translate, därför kan texten vara lite knaz!
För att läsa artikeln på engelska klicka här:
http://www.myfoxchicago.com/dpp/news/metro/video_derrion_albert

Video: Teen attackeras, misshandlas till döds i Melee
Hjälp polisen hittar Derrion Albert mördare
Uppdaterad: Söndag 27 september, 2009, 8:18 CDT
Publicerad: Lördag, 26 september, 2009, 9:00 CDT

Av Darlene Hill, Fox News Chicago
 
Detta är den hårda lärdomen några studenter vid Fenger High School måste ta itu med efter en dag av lärande. För dem är det en hård läxa av verkligheten på gatorna.

Torsdag efter skolan, fick två rivaliserande gäng i en kamp tre kvarter från gymnasiet.

I alla fyra elever misshandlades i melee - en släpptes från sjukhuset fredag morgon.

Medan polisen fortsätter sin utredning, del elever säger att de inte vill gå tillbaka till Fenger nästa vecka.

Rivaliserande gängmedlemmar har kämpat för en månad - och varje gång en av deras kolleger klasskamrater är skadad.

Inga knivar och inga vapen användes vid torsdagens kamp. Bara nävar, fötter och styrelser.

Derrion Albert, 16, träffades i huvudet av en av dessa nämnder.

Sekunder senare äran studenten träffade trottoaren. Det var då vittnen, som andra gymnasieelever, säger Gangbangers började stampa på och stansning Albert.

Derrion Alberts mamma sa vittnen sade att han var "att försöka hjälpa en annan elev och slag fick blandas in i mängden av kampen och han blev träffad."

En senior som bevittnade det hela säger handgemänget varade mindre än fem minuter.

Videon visar studenter och arbetare från en närliggande Community Center rädda pojken - men många därute visste att det var för sent.

Övervakning videor är monterade på företag i Roseland området, men Chicago Police säga de visar inte ansikten.

Polisen har en kopia av denna film och det kan hjälpa till att identifiera Albert mördare.

Men medan undersökningen pågår, studenter säger att de kommer att minnas Derrion Albert som en bra grabb. En lugn, smart unge med något gäng tillhörighet. Men bara ett barn som kanske inte har haft tillräckligt Street Smarts att gå en annan väg.

Om du kan identifiera någon av dem skulle vara inblandade i död Derrion Albert, ring området Två av Chicago Police Dept Detta nummer är 312-747-8272.


Den levande hiphop legenden Nas skrev ett brev, den lyder så här...


Dear Young Warriors fighting the wrong wars! Killing each other is definitely played out. Being hurt from the lost of a love one was never cool. Dear Young Warriors fighting the wrong war! I know that feeling , that frustration with life and needing to take it out on someone, any one. But….

We chose the dumbest things to go the hardest for. I remember seeing deaths over 8 ball jackets, fila’s , and name plate chains. Deaths over “he say she say”!!!!! “I’m from This block or I’m from that block”, or “my moms n pops is f*cked up now the whole world gotta pay”!!!

I remember feeling like I was the hardest “n*gga” breathin. And I couldn’t wait to prove it. But let’s think. What r we really proving?? And proving what to who?? Everybody knows Chicago breeds the strongest of the strong but I just feel, me, being ya brother from another state feels your pain as if I grew up with you in ya very own household.

You have the ability and mind power to change they way we are looked at. Look who’s watching us young warriors, look who’s throwin us in jail constantly, look at the ignorance in the world. Look at the racist dogs who love to see us down. Lovin to bury us in the ground or in jail were we continue this worthless war on one another. Young warriors…. We are WASTING more and more time. We gotta get on our jobs and take over the world. Cuz This movie left the theaters years ago, Juice, Menace, boys n the hood , blood n blood out, Belly!

When we see each other why do we see hatred? Why were we born in a storm, born soldiers, WARRIORS….and instead of building each other up we are at war with each other.. May the soul of this young person find peace with the almighty. I’m with you young warriors. You’re me and I’m you. But trust me! you are fighting the wrong war.

-Nas


Nadashia Thomas, 6, a cousin of Derrion Albert, holds a sign beside a poster of Derrion Albert at Fenger High School in Chicago on Monday. -- PHOTO: AP

Vila i Frid
Derrion Albert


Jag avslutar det här inlägget med att säga.
Sluta bråka fan, den här videon hoppas jag fick många att tänka om..

Kärlek & Respekt

Kommentarer
» Anonym

Började själv gråta, jag kan inte fatta att människor är villiga att göra något sånt mot någon annan.. STOP THE VIOLENCE!

2009-09-29 // 18:02:09
» PIFF

black on black crime!

2009-09-29 // 18:17:05
URL: http://theundergrounds.blogg.se/
» umeå

ommmg blir fan skakis av detta, shit jag som aldrig trodde att något sådan hände. men nu efter denna video så har jag insätt fan. håller med dig helt SLUTA BRÅKA! ONÖDIGT FAN

2009-09-29 // 18:58:38
» Anonym

Får ont i hjärtat & i magen när jag ser sånt här :(

2009-09-29 // 19:54:13
» emma

det värsta är ju killen som filmar? hur fan kan man bara stå där och se på medans dom dödar killen?

2009-09-29 // 20:17:25
» rahwa

wow, är helt speechless..hur FAAAN kan man slå ihjäl en helt oskyldig kille? en nån överhuvudtaget..

Helvete vilken värld vi lever i egentligen

2009-09-29 // 20:27:20
URL: http://rahwaa.blogg.se/
» Anonym

R.i.p Derrion Albert <3

2009-09-29 // 20:47:12
» Tamara

Hur fan kan man vara så jävla kall. Mår dem inte dåligt efter att ha dödat någon?! Får dem inte några skuldkänslor? Det är så jväla hemskt!

2009-09-29 // 22:22:15
» Anonym

Älskar att bråka bästa som finns TYSTA ALLA NI!!!!

2009-09-30 // 01:57:42
» Anonym

JÄVLA ÄCKEL MÄNNISKOR! JÄVLA ÄCKLIGA IDIOTER FYFAAAAAAAN! jag orkade inte ens kolla klart hela, jävla idioter. fyfan vad arg jag är. fyfan! du anonym jävla patetiska unge, jävla äckel! oj vad jag säger äckel.. men ni är ÄCKLIGA ni som slåss. Fyfaaaaaaaaaaaaaaaan!



Vila i frid Derrion Albert .. <3

2009-09-30 // 17:35:07
URL: http://J
» e

han som filmar går runt och säger "damn, damn" varför gör han ingenting? säg inte vad ska han göra för han kan fan göra något, ringa någon, gå till lärare, springa och hämta hjälp. jag har gått emellan bråk och det är fan något jag är stolt över annars kanske personen hade dött. jävla idioter som gjorde det här..



så jävla modigt av derrion albert att gå emellan <3 vila i frid & kärlek .. :(

2009-09-30 // 17:37:53
» Anonym

LOOOOOOOOOOOVEEEEEEEEEE FIGHTTTTTTTTTTTTTTTTTT!!!!!!!!!!

2009-09-30 // 21:13:01
» N

Jag grät också när jag såg den videon. Fick alldels ont i hjärtat. Hur tänker människor egentligen? Han som filmer är precis lika dum i huvudet. Hur kan man bara stå där samtidigt som man ser att någon håller på att dö? Jag förstår inte.. Jag har inga ord.

2009-09-30 // 21:36:53
» Marianne

oh my god . oh my god . oh my god .

2009-10-01 // 00:47:02
» Eleni

vad är det för fucking cpvärld vi lever i? hur kan man ba döda nån sådär. vilket samvete snubben som döda måste ha aså. aså jag fattar inte bara. åh, palla bråka överhuvudtaget fan.. fifan vad jag grät när jag såg videon, så fkn hemskt. snorungar aså. han va ju hur fkn fin som helst och hade säkert massa planer för livet, skulle få cokfina barn osv. och så kmr äckel som dom och förstör. på gud de rätt '' good people always die. ''

2009-10-02 // 22:41:08
» Anonym

omg fett synd om honom han var bara 16 år, asså jag gråter skit mycket kan inte ens kolla klart. Men du som säger att du älskar bråk asså häng dej!



rest in peace Derrion Albert

2009-10-02 // 22:50:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback