Barcelona - Arsenal

Som ni ser på bilden så har jag knappt hunnit byta om efter träningen.
Jag ruschade hem med Zizou efter träningen, vi hade kul på vägen hem fan haha.
När vi löpte mot tåget så kom det flera tjejer efter varandra som gick mot det hållet vi kom ifrån, jag vet inte riktigt varför men jag antar att det är någon slags fest i ett café vid platsen där vi tränaren.
Men hur som helst så drev vi lite med tjejerna när vi sprang förbi de.. Till de första två tjejerna sa shoo guzzar!! Till de andra gängen sa vi typ tjejer vart ska ni!?? ere fest elle? Och så fortsatte vi och driva lite med de andra vi stötte på men hur som helst jag hann till den andra halvleken av semi-finalen precis som planerat!
Hann precis med bussen som jag var tvungen att ta för att hinna se på den andra halvleken!
Folk har redan börjat reta mig lite med sms men jag svarar inte eftersom jag inte tar åt mig.
Jag raderar smsen direkt eftersom jag just nu inte orkar snacka om matchen.
Jag såg som sagt inte första halvleken men av det jag såg i den andra så hade Arsenal bra spel och rullade bollen jävligt bra stundtals. Lägena kom men det är små saker som gör att bollen inte går in i mål. Hade också två bra lägen som var offside tyvärr, jag syftar på Bendtner's nick i stolpen och Walcott's skot i stolpen.
Grejen är den att vi Arsenal fans får acceptera den här förlusten helt enkelt.
Barcelona var det bättre laget på hemma plan och borta plan.
Visst, Messi gjorde fyra mål ikväll och det är ju helt otroligt om man tänker efter men jag vill lyfta fram en spelare som inte märks så mycket på plan och som var väldigt osynlig idag... Xavi, vilken lirare.. En viktig, jätte viktig spelare för Barca, en spelare som spelar på ett och två tillslag jämt, en spelare som håller balansen i Barca's mittfält verkligen.

Vi måste också komma ihåg att Arsenal hade viktiga spelare borta som Arshavin och Fabregas, även Van Persie.
Jag säger inte att vi hade vunnit om de hade spelat men matchen hade sett annorlunda ut tro mig.
Men fotboll är en lagsport och man kan inte hålla på förlita sig på vissa spelare utan det gäller att kriga tillsammans vilket Arsenal gjorde ikväll men tyvärr så räckte det inte hela vägen...

Men som sagt, Arsenal får bara acceptera förlusten helt enkelt.
Jag hoppades och trodde att Arsenal skulle vinna CL i år men så blev det inte, det finns mycket att jobba på.
Jag ska be min Pappa ringa Arsene Wenger och be honom lägga mig på Arsenal's vänsterkant.
Haha ne men grattis till segern alla Barca fans och alla Arsenal fans behöver inte vara ledsna, Premier League guldet finns fortfarande att ta hem och det är inte omöjligt att ta hem den nu när vi bara har ligan att focusera på!
Gunners 4 life!

Kommentarer
» Anonym

haha bror , en sak ska du veta . . . Arsenal saknade viktiga spelare, visst, men barca saknade också viktiga spelare som håller upp hela backlinjen vanligtvis , Puyol & Pique ! Även Zlatan (som iofs inte alltid är bra) som gjorde en bra match förra veckan saknades.. . . .

2010-04-06 // 23:15:15
» Anonym

dude, håller med anonym där uppe

2010-04-07 // 02:15:12
URL: http://hilals.blogg.se/
» L.A-Nelly

OOotur ! att mitt lag slog ditt ;)

2010-04-07 // 16:47:29
URL: http://liikeastaar.blogg.se/
» Anonym

barcelooona in my heart ♥

2010-04-07 // 17:44:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback