Bäck to school

Nu är det back to school som gäller.
Som jag vet började några idag, vissa börjar imorgon och andra nästa vecka.

Jag pratade precis i telefon med min kusin, han har varit i USA i nästan en hel månad. Han kom tillbaka igår och börjar skolan imorgon. För honom är det ingen vanlig skoldag utan imorgon börjar han faktiskt på gymnasiet som så många andra av mina läsare säkert också gör. Han blev lite nervös inför morgondagen eftersom jag påminde honom om att de säkert kommer att presentera sig själva inför hela klassen. Extra nervös har han blivit nu eftersom han inte känner någon som ska börja i hans klass. Hahah shit asså, jag gav honom lite råd så jag hoppas det hjälper honom. Vi hann inte prata så mycket för att han börjar klockan 09:00 och måste sova nu nu nu om han ska orka gå upp imorgon.

Nu kanske vi kommer in lite grann på ångest också? Hur många här har ångest över att lovet nu är slut och skolan börjar igen? Okej jag kan förstå min kusin t.ex. Han är nyfiken och ser fram emot imorgon eftersom han ska börja på gymnasiet men ni andra som ska börja i 2an och 3an.. Hur känner ni egentligen haha?
Jag njuter verkligen av att jag äntligen ha gått ut gymnasiet, ni anar inte asså.
Jag minns förra året när jag skulle börja 3an, fyfaan vilken ångest. Jag minns det som igår, när sommarlovet var slut och man gick första veckan till skolan. Man måste vända på dygnet, de första dagarna känns sådär, man orkar inte med vissa personer från skolan osv. Jag förstår precis hur ni känner men det är bara att kriga på. I början av mitt sista år på gymnasiet så försökte jag bara tänka postitivt. Jag påminde alltid mig själv om att det var mitt sista år. Tänk så du också om du nu ska börja i 3an. Tänk att det är sista året. Ni andra som ska börja i 2an haha, ah fan, jobbigt läge men kämpa på! Det värsta man vet är de skolorna som inte tar det lugnt första veckan utan kör igång med riktiga lektioner och läxor direkt.. Haha, ångest på hög nivå!

Hur som helst, nu vill jag att ni kommenterar lite grann och låter mig veta hur ni känner över att lovet nu är slut och skolan börjar på allvar igen :D

Kommentarer
» faaaan!!!

börjar imon... försökte sova men det gick inte, så jag satte mig på datan igen:( ska försöka sova snart om cirka en halv timme haha, och det roliga är att jag måste upp 6:45 :(

2010-08-19 // 00:51:57
» Yasminaaaaaa

börjar på måndag, är lite smått nervös ska börja i gymnasiet men det kommer nog gå bra känner ganska många i klassen doc

men man skulle vell helst försöka slippa att dra till skolan och ha sommarlov resten av livet fan, bara chiiiilll1

2010-08-19 // 03:46:33
» Anonym

Du bryan. Har alltid undrat vem som gör din header? Är det du eller? riktigt snygga är dom. Bless

2010-08-19 // 04:01:16
» Anonym

Gick också ut i år så himla skönt! :)



Hoppas att det går grymt med fotbollen och så..förresten!



Eftersom du alltid vill ha kommentarer och alltid läser kommentarer varför svarar du aldrig? Du brukar ju ibland bara få kanske en eller två frågor i ett inlägg och ändå svarar du inte?



Jag frågade t ex igår vart du köpt den där randiga tröjan?

2010-08-19 // 13:31:09
» Naomi

Jag börjar sista året på måndag. Har varken ångest eller är stressad. Går med världens skönaste människor i en skola jag trivs i. Visst skulle jag hellre ha sommarlov, men det ska bli skönt att komma igång med rutiner igen, speciellt träningsrutinerna. Dans 10 timmar i veckan, det är livet.

2010-08-19 // 16:45:07
» nicho

haha började idag asså det var sjukt jobbigt. Från att ha haft ett långt sommarlov där man lägger sig när man vill, vaknar när man vill och aldrig har koll på vilken dag det är, till att vakna typ 6 för att hinna med pendeltåget och tunnelbanan.. känns ovant men kommer nog in i det efter ett tag ;)

Och eftersom att jag kom ensam in i en ny klass så var man lite nervös innan men det var riktigt nice ändå, det var en hel del andra som inte kände nån så då gick man bara och snackade med dom lixom ;D

2010-08-19 // 16:52:19
» Marcela

Googlade runt och hamnade av en slump inne på din blogg. Sjukt söt var du så de var ju inget annat än trevligt . Undrar vilket land du är ifrån , tell me :)

2010-08-19 // 18:10:45
» natalie

bryan, haru hört daniel simmons nya låt? så jävla tung! tkr att du ska lyssna på den!:D

2010-08-19 // 18:52:51
» stina

vilket gymnasium skulle han börja på?:P love your blogg

2010-08-19 // 19:33:11
» steff

ska börja tvåan nu på måndag o min skola är riktigt sån där jobbig skola med mycket plugg och allt. har ååååångest for real!! Orkar inte för alla säger att tvåan e värst. e avunsjuk på dig bryan som gått ut!

2010-08-19 // 21:30:57
» BS

Jag började på högskolan i måndags, kände ingen i klassen.. men konstigt nog var jag inte alls nervös :D

2010-08-19 // 21:31:43
» Anonym

åååååh jag ska börja trean. Känns inte kul men alla säger att det kommer gå fort så jag hoppas dom har rätt. Längtar redan till min student! Du är så lyckliiig som är klar med gymnasiet.

2010-08-19 // 22:11:29
» s

ni snackar om första / andra ring , tänk på mig som fortfarande går i högstadiet ...

2010-08-19 // 23:06:24
URL: http://ssafiya.blogg.se/
» sarah

Jag håller med den personen som säger att Bryan är dålig på att svara på kommentarer när han vill att man kommenterar.

2010-08-19 // 23:33:01
» Anonym

eller hur , han vill ba att vi ska få hans blogg fullt med komentarer

2010-08-20 // 14:14:57
» Anonym

jag ska börja 2an, det kommer kännas som ett helvete att få träffa personer som man verkligen stör sig på i 2 år till.

2010-08-23 // 00:55:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback