Illuminati!!!

Igår så bad jag er läsare som vet något om illuminati att kommentera och förklara lite grann.
Jag fick massor med svar och jag valde ut en kommentar som förklarar lite kort vad det är.
Okej min första reaktion på detta var; This sound crazy!
Första gången jag fick höra om illuminati var för typ 4 månader sen och det var någon som hade kommenterat på min blogg om att det styr visa artister i musikvärlden.
Jag tycket det lät intressant från början så jag sökte på det på youtube och kollade på några videos.
Jag fattade inte skit, jag menar bara genom att läsa den här kommentaren som någon läsare har skrivit så tycker jag hela den här illuminati grejer låter löjlig!

Snackade med en kompis till mig i skolan idag, han heter Kevin och vet tydligen mycket om det.
Han berättade så mycket att jag inte fattade något, det blev så komplicerat verkligen. Jag förstår mig inte på det... Han började snacka om djävulen och annat shit.. Jag ba wft dude :O Försök inte hjärntvätta mig!

Ne men helt seriöst, hela den här grejen låter löjlig och det är något som jag aldrig kommer att tro på.
Jag tror själv att det är något påhittat som tydligen har blivit något jätte stort.
Artisterna styrs inte av någon eller något, de sjunger om vad fan de vill.
Så hela den här grejen med illuminati låter löjligt för mig i alla fall, jag vet inte vad ni tycker men som sagt, det är inget jag bryr mig om och något som jag någonsin kommer att tro på.
Det låter verkligen löjligt.

Kommentarer
» Anonym

haha skön du är... jag blir lite förvirrad av att så många tror på det, men jag gör inte det. känns lite crazy om de skulle vara så!

2010-02-08 // 22:42:01
» Anonym

gör så här hitta en mobil som kan spela up grejer baklänges (sony ericsson w995) sen så spelar du in yes we can du vet de som obama säger hela tiden sen när du spelar upp de baklänges så kmr de bli thank you satan! och enligt illumunati så e obama me i den där "organisationen"

2010-02-08 // 22:46:34
» Anonym

alltså...YTTRA DIG INTE när du inte har en aning om vad illuminati är. till en början kan det låta löjligt, men om man verkligen kollar och förstår så är det helt WAACK. det handlar om att du ska ta reda på fakta innan du säger att det är fucking löjligt.

2010-02-08 // 22:55:21
» Secret Societies Brendeberg

Look at this video its 6 parts. Hear you got the link to part one and just continue. You will find out the truth behind the "illuminati" but actually its called the brandenberg meeting. Where famous kings queens and rich people meet to discuss the problem in the world. There main reason is that there to much population in the world and they want to "illuminate" us. This reporter and his team got all the facts and just carefully watch the video.

http://www.youtube.com/watch?v=fOWWIDT910I&feature=related



ps there already poisond us in many ways so there isnt much to do.

2010-02-08 // 23:15:46
» poipin

JAG VET EXAKT VAD DET ÄR! :



Det är en "hemlig" sekt, inte organistion som typ kontrollerar hela världen. Dom vill få med stora artister för dom VET att folk lyssnar på dom. Rihanna, Jay-z (grov illuminati), Lady GaGa, Beyonce, Kid CuDi, Kanye West, Omarion ALLA dom där är illuminati. Alla möjliga rappare är typ illuminati. Dom styrs av makten och dom dyrkar makten, alltså djävulen ? asså jag tycker det är så himla idiotiskt, vem vill hamna i helvetet ? Jag vet inte om detta är sant men jag har hört det från några att en av djävulens största egenskaper var att skapa musik och sånt där. Och Tupac han var med i sekten men ja han visste för mycket och han visste va dom höll på med och han avslöjade dom och jag vet ej om han är död eller om han lever men det sägs att han dödades av illuminati FRAMFÖR en pyramid ? Jag säger bara han är smart som fan och inte bara en street thug med en pistol som många tror att han är. Och dettta kanske man inte tror på men det är sant. Typ alla presidenter har varit illuminati och sekkten styrs typ av världens rikaste människor. Asså Barack Obama styrs av dom eftersom dom kontrollerar allt som sägs och visas på TV. Titta här Beyonce och JayZ: http://www.youtube.com/watch?v=bWmiec1031o&feature=related



Simpsons( i slutet ) :

http://www.youtube.com/watch?v=5-zSVHeff-o



Olika Rappare :

http://www.youtube.com/watch?v=DMcE8XPal4A&feature=related



Och ja säger bara såhär Michael jacksons död va på grund av dom. Dom sänder säkert ut folk som ska dödaa en, först hans uppväxt som barn, ryktena om att han va våldtäktsman, tänk allt han har gått igenom, dom fuckar hans liv först SEN dödar dom honom för han avslöja dom. Om du är inne i sekten kan du inte gå ut, du är såld till djävulen då.

2010-02-08 // 23:22:36
» Anonym

chris brown e också illuminati

2010-02-08 // 23:27:04
» Sandra

Bor du i Rinkeby ?

2010-02-08 // 23:27:32
» Tangz

Måste bara få skriva en sak här, brother bryan:



Till dig poipin, vadå Omarion är illuminati, vad fick du det därifrån? Han är inte illuminati nånstans, det enda som är illuminatis, är mest kända (lady gaga, jay z, rihanna, lil wayne) men inte Omarion! Omarion har själv sagt så här:



http://www.theprophetblog.net/omarion-speaks-about-rihanna-illuminati-rumours-theres-a-very-dark-and-sinister-side-of-the-business



Nämn inte att hela världen är illuminati, bara de mäktigaste...bara för att man är sångare, betyder inte att man är illuminati....men är man världkänd, så är man dock en illuminati, för det är de som gör dig så kända.

2010-02-08 // 23:32:51
URL: http://tangzice.blogspot.com
» Victoria

ohh sshiiit

hade fan aldrig hört tallas om något av det här:S

asså det låter fett konstigt och weird att typ djävulen styr jay z osv men asså det kan oxå vara massa bullshit...

men det är intressant...

fan det är inte bara en bra blogg utan en lärorik också:P



peace and love!

2010-02-08 // 23:52:33
» Killensomvetallt

Har läst om Illuminati, kollat på hjärntvättade dokumentärer (kollade på en igår, som gjorde mig riktigt fucked up)



Illuminati handlar inte bara om musikvärlden utan, allting som är runt omkring oss.



Illuminati är den under organisation som sägs "påverka" samhället. Denna s k "organisation" syftar på Satanism, kan ge mig in på det mer om du vill senare - men vill gärna ha respons.



Om vi tar en film som ett exempel; Matrix.

Matrix handlar om att det är "någon"/"något" som styr oss, vi känner av att nånting är i närheten av oss, men vi vet inte vad. Ju mer huvudpersonen går in på det desto farligare blir det för honom.



Filmen syftar väldigt mycket på Illuminati, men inom en filmkategori.



För att du ska förstå detta så kan vi fördjupa oss mer inom Illuminati och musiken.



Illuminati, som jag sa tidigare vill "påverka" samhället, min uträkning av att just Rihanna och Jay-Z blir utvalda är just för att de är stora förebilder för oss, och kan därför påverka oss via kommunikation och media.



2Pac, Bob Marley, Michael Jackson spelar sig som Killuminati, de är Anti-Illuminatis, och de tre har konstigt nog gått under jord.



Illuminati sägs ha styrt Franska Revolutionen och Ryska, om du vill ha en riktig förklaring om Illuminati så skall du INTE titta på Da Vinci Koden, det är ren bullshit.



2010-02-09 // 00:07:35
» melody

haha ja fattar noll! va fan är Illuminati ja döör:S

2010-02-09 // 00:09:44
» kolla!

Asså illumanti folk tror beyonce är en djävulsdurkare bara för hon gör triangel med händerna asså rockafella hon är det inte hon är bäst och är en ängel folk överdriver bara för jay-z låt lucifer om man spelar den baklänges så säger han 666 murda murda jesus

http://www.youtube.com/watch?v=uRmYKADwInE

translated=1

2010-02-09 // 10:59:51
» Anonym

Det är inte din kompis som vill hjärntvätta dig det är dom som hjärntvättade dig. Din vän försökte bara få dig ohjärntvättad men du verar vara helt såld till musiken redan. Synd.

2010-02-09 // 12:56:10
» Anonym

här är något om du vill läsa http://sv.wikipedia.org/wiki/Illuminati

2010-02-09 // 13:17:28
» Anonym

Håller med dig Bryan.

2010-02-09 // 13:29:45
» Sanna

Du har riktigt smarta läsare. Blir fan glad att inte alla är hjärntvättade.



Bryan. Du är naiv. Riktigt riktigt hjärntvättad av musik, vilket som är fett synd. Wake up. Världen är inte som du tror.



Svininflunsean var också fejk. Illuminati styr, vill få oss via media. Vet du hur mycket skit som var i den sprutan? Saker som är olagliga och farliga, men dem satte skräck i vissa. SPRUTAN VAR DÖDLIGARE än SVINIS.



Men tillbaka till musiken. En rappare, Immortal Technique (Sjukt bra och sanna texter) sa "I know too much, the government is trying to murder me".



Rihanna etc är sålda till musiken annars så får dem också ett "price on their head" som Tupac, MJ.



Wake up ..

2010-02-09 // 15:40:07
» Anonym

sanna kunde inte ha sagt det bättre.



du är hjärntvättad bryan

2010-02-09 // 16:01:37
» Hanna

Tror du det är ett sammanträffande att det finns typ 30 låtar där artisterna nämner illuminati? No I dont think so. Illuminati finns, men att dom försöker ta över världen är bs. Illuminati har funnits i typ 500 år och hade dom velat ta över världen så hade dom antagligen gjort det för länge sen.

2010-02-09 // 16:36:59
» Anonym

SANNA DU ÄR MIN IDOL! Haha nej men for real, Bryan du har ändå en möjlighet att påverka dina läsare, och alla måste ÖPPNA SINA ÖGON! Illuminati styr inte bara musiken, utan även ekonomin och allt annat som kretsar runt oss. Vi kanske inte kan stoppa dem, men vi måste sprida budskapet och göra folket medvetna! Bryan, öppna ögonen..

2010-02-09 // 18:10:33
» Al

Word Sanna WORD!

2010-02-09 // 18:40:54
» Anonym

har läst lite om det men fattar inte helt alltså..men det lilla jag har fattat låter helt creepy,seriöst.blir rädd.

tror musik industrin har en hel del "ondska" o så i sig o det är inte bara glamour o sånt..men jag fattar inte illuminati?varför vill man va på djävulens sida :S wtf?

fattar inte..litar på Gud resten vet jag inte.

2010-02-09 // 19:20:44
» message from someone who knows.

alltså lyssna. innan begynnelsen så "bodde" djävulen i himlen och var en körledare tror jag. men han hetter lucifer och var dock inte djävul. han hade en stor påverkan på musik. men sedan ville djävulen ta makten för sig själv & det kunde inte Gud tillåta pga av djävulens tänkande.

& idag försöker djävulen vinna oss människor genom musik eftersom han var så duktig på det. han erbjuder pengar och en massa saker genom människor som blivit påverkade. dem säljer alltså sin själ till djävulen.& varför dem säljer sin själ till djävulen är för att dem får så mycke cash! ni ser själva, allt handlar om dem, allt dem gör är underbart/grejt. alla konserter är ju bara för bra! sen har beyonce sagt att när hon uppträder och shasha fierce kmr fram (alltså djävulen)känner hon ingen smärta när hon ramlar, & hon är inte blyg längre, hon ger allt, & är divig som bara den! djävulen är så smart att han får dig att välja sida, hans beats är så tunga att du nästan inte kan sluta sjunga längre. & bryan det är därför du inte gillar rihanna längre! hon kom längre in i musikindustrin.

the goverment, musikindustrin har största sammarbetet. & obama är nog också störst illuminatin! illuminati har funnits ganska länge, varför det just nu börjar pratas om är för att en del börjar öppna ögonen. varför sjunger kanye att han har sålt sin själ till djävulen? varför säger jay-z att jesus inte kommer reda dig. jo för djävulen styr artisterna redan nu. & jag kan tänka mig att du inte heller vill bli det.

längre fram i framtiden, kommer dem lägga in chip antingen på handen lr pannan. & DET STÅR I BIBELN!

& om du accepterar de, så är du på djävulens sida.

dem håller redan på att lura oss, men de ska inte gå längre än så. Jesus CAN save us! men förstå varför också!

det står i bibeln att musik som inte ärar Gud heller är inte bra, inte bra för anden. utan att vi vet det, skadar den oss. & ibland känns det ju som om vi mår dåligt och vi inte vet varför. jo...det beror på det.

ett exempel är när min bästa väns bror sluta lyssna på jay z och dem dära & började lyssna på kristna låtar. då började han stråla och alla frågade vad det va och ingen visste varför. han fick en bra relation men hans syster, vilket dem inte hade förr.

så säg mig inte att inte illuminati finns, för det göre. men du behöver inte oroa dig...OM du accepterar Jesus i ditt liv!

tack för mig.

2010-02-09 // 21:34:39
» aj

ganska bra exempel på illuminati e änglar och demoner boken. filmen e oxå bra men boken e mkt bättre, som vanligt.. läs den o du kmr förstå mer..

2010-02-09 // 23:20:54
» nån

asså ja de låter dumt men de e sant rihanna sjunger låtar som handlar om illuminati och gör symbolen för dem och samma me j-z han e också de och samma me beyonce ,bob marley och 2pac var me men ville inte vara med sen men en jag vet som är killuminati är eminem

2010-02-09 // 23:31:24
» Laura

haha tro mig, det är sant. kolla bara på världen idag. kolla på hur rihanna och beyonce beter sig, det enda dom vill är att göra killar kåta och få tjejer att vilja vara sexsymboler som de själva.

asså om du är så dum att du inte ens FATTAR vad det handlar om, kommentera inte ens saken haha. du vet ju inte vad du snackar om ens :P

gör mer research sen kan du återkomma.

puss

2010-02-11 // 14:54:59
» Melissa

grejen e att illuminati ses som satanister men det är skillnad på att vara satanist och att tro på Luciferianism. Medlemmarna har aldrig förnekat existensen av Gud utan har istället valt att följa satan. Som de flesta efterföljare av satan, tror de på den s.k. Luciferianism. De anser att Gud höll adam och eva som fångar i lustgården, och att de släpptes fria när de fick gåvan av Lucifer. De tror också att Lucifer är en missförstådd ängel.



Luciferianism låter logiskt alltmer att man läser om det, därför tror jag dessa artister har valt att följa satan. Det finns bland annat en video på youtube , http://www.youtube.com/watch?v=zl-wBh35cio

2010-04-24 // 19:16:43
» melissa igennn

sen brian , seriöst om du bara börjar läsa om de och försök förstå, jag vet att de är komplicerat men någonstans måste du börja. Låt dej inte bli blind, låt de inte styra över dej o jag jiddrar inte. Jag blir rädd när folk VÄGRAR att tro på det för det är nog det värsta som kan hända , hellre att du är medveten om det än att du låter dej spelas med för då kan du iallafall kontrollera dej själv. Och illuminati spelar stor roll inom musikindustrin för där matas vi , speciellt ungdomar, in med massa skit i hjärnan. Människorna inom Illuminati finns i de högsta kretsarna inom banker, media, domstolar och andra trossystem.



Så länge vi hålls hjärntvättade av de dom vill, av deras vilja om hur vi ska leva,tänka och agera behöver dom inte göra så mkt mera för redan nu har de börjat få oss människor själva leva efter deras planer.



assooo ååååååååh de finns så mkt att säga för ämnet rör så mkt, tex muslimerna. De vill inte att folket ska sammarbeta, de vill inte att vi ska stå nära gud elr allah elr ha nån tro på något. Och framförallt muslimerna har en stark tro på sin gud och lever i frid och harmoni. De låter sej inte hjärntvättas och just därför vill "illuminati" förgöra dem. Vill få bort muslimernas tro och smutskasta dom. kolla bara på tv:n ex. Så fort man nämner muslim tänker man självmordsbombare. Man tänker inte på småbarn som följer sin religion o väljer att göra det dom anser rätt. förstår du ? Och det är bara så föratt just media har fått oss att tro på det sättet. DET är ett tecken på att de är på god väg för att få oss med i deras äckliga plan.



Varför tror du dom valde att just "muslimer" skulle bomba tornen ?



O grejen e att det finns massor och massor av fakta o läsa om att world trade center var ett inside job.



"Ett av de klassiska styrmedlen och strategierna som Illuminati verkar genom är skapa ett problem med ena handen och sedan erbjuda en lösning med den andra. Människor ser inte att händerna tillhör samma kropp eftersom figuren befinner sig bortom det kollektiva seendet."

2010-04-24 // 19:39:31
» DU KAN INGENTING IDIOT

alltså ditt jävla sär du vet ingenting din snorunge! ta reda på saker o ting innan de leker att du vet. alla som vet något, o är någorlunda utbildade vet att illuminati är ngt som existerar. ta reda på fakta din snorunge! de är så synd om dig för de är just såna som dig, naiva o dumma, som gör att illuminatin är maktfull.

2010-08-02 // 18:24:07
» LPL

Fan vad jag håller med KIllen som vet allt, illuminati vill få oss som slavar under ett rike som hitler ville, och hans dröm är snart i uppfullelse när alla länder i europa går med i Eu sen går eu med i usa regering o så vips kommer alla människor bära chip i handen som vårt pass o id o pengar är på, vakna upp från koman folk snart e det här.

2010-10-07 // 19:08:42
» frida

vila är illuminati egentligen ?!! :O

2011-01-27 // 17:04:26
URL: http://tyypfrida.blogg.se/
» imen

gå in på theultimateconcpiracy.com you will get it fan om ni inte tror på det så e ni så hjärntvättade o dom har lyckats med deras procjekt, en annan bra serie finner ni på youtube.sök på (the arrivals/svenska).

det är sant vår värld styrs av satanister, new world order haha Gud finns, det handlar inte bara om muskik det är allt omkring oss, har ni inte sett matrix en klockren, en annan film djävulens advokat, snälla ni som vill veta mer gå in på youtube det finns en hel del. Dom dyrkar djävulen dom tror det e deras sanna gud, kolla på allt omkring er dom vill vi ska vara så upptagna av allt annat än gud.....

2011-03-17 // 11:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback