Studiebidraget!

Se så stolt jag är över mitt studiebidrag haha!
Jag har nog aldrig varit så stolt över det.

Förra veckan så gav min mentor mig en muntlig varning, jag hade så pass dålig närvaro så att mitt studiebidrag skulle dras in om inte jag skärpte mig denna vecka.
Så den här veckan missade jag inte en ända lektion förutom igår då jag var för trött för att gå till skolan.

Imorse när min mamma kollade mitt konto så sa hon att jag inte hade fått något studiebidrag.
Då tänkte jag; Fuck it! CSN har dragit in det.. När jag var i skolan så frågade jag mina kompisar om de hade fått sitt studiebidrag och de sa ja!

Jag blev lite sur för jag vill fan ha lite pengar under lovet, visst jag fick mina bloggpengar tänkte jag så det gör väll inte så mycket men ändå liksom!

Men sen när jag kom hem från skolan så ser jag att jag har ett brev, först tänkte jag att det kanske var ett brev där CSN hade skrivit att de valt att dra in mitt studiebidrag men så var det inte haha.
Jag fick hem en check på 1050kr :D

Mamma och jag var så trötta imorse att vi hade glöm bort att jag får bidraget hem på check.
Jag har fått det på hem på check sen i November när jag fyllde 18år..

Btw,
under alla mina 3 år på gymnasiet så har mitt studiebidrag aldrig blivit indraget...
Har ditt??

Kommentarer
» Undrare

Har aldrig fått studiebidraget indraget, men undrar hur mkt frånvaro behöver man ha för att få det indraget?



Diggar din blogg!

2010-02-26 // 16:49:07
» nicho

tror man ska ha typ 70% närvaro?

haha aja tur att du fick ditt studiebidrag ^^ men kosnstigt att ni glömde att du får hem det på check :o Aja hursomhelst nu har du alot of money to spend på lovet :D

2010-02-26 // 16:59:30
URL: http://nichow.blogg.se/
» D.S

Är det inte så att det är typ 21% frånvaro så får man inte studiebidraget? Joo, hände mig en gång faktiskt. Kände mig så broke, glömt sjukanmäla mig under 2 v. Så går det till:P

2010-02-26 // 17:05:39
» Anonym

oj, trodde inte det här om dig. asså att du inte har bra närvaro och att du skiter i skolan för att du inte orkar.. faktiskt lite förvånad, haha trodde du satsade hårt på skolan men tydligen inte :P så du har inte bra betyg eller? undrar bara :) diggar din blogg annars, riktigt tung.

2010-02-26 // 17:06:27
» Anonym

bryan du har säkert några G o resten IG

2010-02-26 // 17:10:33
» Saraa

Inbillar jag mig eller har min favoritbloggare haft lite sämre uppdatering under den senaste tiden? :P hehe hoppas på bättre uppdatering snart, cmon, do this for the ladies. Love

2010-02-26 // 17:44:13
» annjn

du liknar nicke nyfiken när du ler, jätte mycket !!!!

2010-02-26 // 17:51:56
» Anonym

nej ofta bryan har några g och resten ig han verkar vara duktig pojke:))

2010-02-26 // 18:07:46
» jessie

hur mkt tjänar du på bloggen????

2010-02-26 // 18:50:01
» ;)

okej najs at du fått cashen.. du måste varit orolig! ;) jag går också i 3an, har heller inte fått studiebidraget indraget. haha de för att ja alltid sjukanmäler mig när ja skolkar haha :P då får man ju ingen ogiltig frånvaro

2010-02-26 // 20:52:42
» ;)

Svar till undrare: man får inte ha över 20% ogiltig frånvaro. Om man har det får man en varning först (som bryan fick) och om man ändå fortsätter få över 20% dras de in!

2010-02-26 // 20:55:27
» Julia

sweeet. Nice blogg :)

2010-02-26 // 21:16:51
URL: http://jromero.blogg.se/
» Anonym

Jaaa EN GÅNG - Kaos. Lämnade in en reseansökan till skolan och jag fick det aldrig bekräftat utan jag åkte bara, - fick reda på sen att dom avböjde den eftersom vi hade 4 nationella prov den veckan. Visste jag det? NEJ. IG i 4 kurser och totally BROKE i 1 månad. SJUKT hahahaha..

2010-02-26 // 21:38:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback