Tänk positivt förfan :)

Väljer du alltför ofta att fokusera på det som är negativt i ditt liv?
Vet du ens varför du gör det?

Prova att göra tvärtom. Tänk på det som är positivt. Skriv ner allt positivt som har hänt, varje dag. Och jodå, det finns! Du kommer märka av resultaten av positivt tänkande. Fråga bara en som vet.

Jag tycker det är så tråkigt att många människor tänker på det som är dåligt och bara klagar. Det är precis som att de tycker att det är roligt! Nej jag förstår verkligen inte..

Vad är lycka för dig? Är du lycklig? Om du svarar nej, varför inte?
Vet du varför du inte är lycklig? Är lycka ett val?

Enligt mig är lycka ett val. Man väljer att vara lycklig, man blir det inte automatiskt. Tänk positivt hela tiden och så småningom kommer det bli så att du naturligt är en positiv människa. Du kommer inte ens behöva anstränga dig längre!

Ja jag är optimistisk, och det tycker jag att mina läsare också ska vara.

Kommentarer
» Anonym

jag e jättelycklig! de gäller att vända de negativa till nåt positivt o älska livet :) livet e de enda vi har faktist, så därför ska man göra livet så bra man kan och som du sa inte sitta o klaga för e man inte lycklig e de ens eget fel o då får man leta efter "sin grej"....ja hatar också när folk klagar du e INTE ensam bryan!!!!

2010-02-28 // 13:02:52
» nicho

så sant! that's the way it should be. Tror bara folk glömmer det ibland..

2010-02-28 // 13:11:23
URL: http://nichow.blogg.se/
» Anonym

true true !

2010-02-28 // 14:31:28
» Anonym

jag tänker negativt för att människorna ja älskade har dött och min uppväx har varit upp och ner jah tror inte ens att ja kommer klara något längre det är så jävla jobbigt att känna man inte är tillräckligt .

2010-02-28 // 15:37:31
» Anonym

Jag håller med, man kan göra sig lycklig genom att inse att det alltid finns andra som har de värre.. man borde se det positiva istället för att alltid klaga på det negativa! Så jag skulle kalla mig lycklig, även om jag inte har alt man kan önska sig...

2010-02-28 // 16:25:45
» k '

Bra tänkt Bryan, du kommer långt med det =)



Bless!

2010-02-28 // 17:47:49
URL: http://easybreezy.blogg.se/
» Eda Cetmi

såhär gullig haha

2010-03-01 // 05:48:11
URL: http://edacetmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback