2-2 = Rättvist

Shit vilken match man bjöds på! Vilken dramatik!

Ni som såg matchen vet exakt vad jag menar haha, det var en underbar match med fyra mål.
Inget av lagen hade matchen fullständigt under kontroll utan båda lagen fick lägen hela tiden.
Everton tog ledningen med 0-1 sedan kvitterade Arsenal genom Denilson.
Med ca. 10 mintuer kvar tog Everton ledningen igen med ett underbart mål av Steven Pienaar.
Helt ärligt, det klart jag inte blev glad när han gjorde målet men sättet som han avslutade sitt friläge var elegant, jag menar det är inte varje dag man ser sånna mål. Det var så otroligt kyligt... Otroligt kyligt...
Vi som spelar fotboll vet själva att när man kommer fri mot målvakten så som Steven Pienaar gjorde så dyker 545465 tankar upp, ska jag skjuta? ska jag vänta ut målvakten? ska jag placera bollen vid stolpen??
Vad ska jag gööööra?!?! Haha, ah ni förstår vad jag menar... Men ett svar jag, gör som Pienaar!
Det var världsklass verkligen, okej om de ledde matchen med 1-2 så om han missar är det ingen big deal men
1-1 stod det! Att göra som han gjorde är modigt fan, som man brukar säga, den där killen har bollar asså haha.

Och med två minuter kvar av matchen så dribblar Diaby bort två Everton försvarare och serverar Thomas Rosicky världens bästa läge hehe och vad gör han? Jo, han sätter den med en yttersida lite turligt eftersom den styrdes in via en Everton försvarare men who cares ahah, vi fick i alla fall en poeng istället för noll!


Och det roliga när Arsenal gjorde målet i slutet var att precis innan så satt jag och bet på naglarna eftersom jag var nervös. Min Pappa sa till mig att sluta bita på naglarna och då svarade jag att jag inte kan göra det just nu för att jag är för nervös.

Då sa han om du slutar så kommer Arsenal göra mål, så jag ba, alright then!

Vad händer en minut efter?
Jo, Rosicky gör mål hahah. Blev skit glad, hoppa upp från soffan o grejer!



Kommentarer
» Anonym

fett snyggt mål det där, bollen studsade fan 5 gånger innan den kom i mål :D

2010-01-09 // 19:43:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback