Afrikanska Mästerskapet!

Togo's spelarbuss blev attackerad igår, två spelare blev skadade och busschaufför blev skjuten till döds.
Emmnauel Adebayor stjärnan i Togos landslag sa så här på en intervju innan de hade bestämt sig för att åka hem:
Om säkerheten inte kan garanteras åker vi hem i morgon. Jag tror att många spelare vill åka hem, jag tror inte att de vill vara på den här turneringen något mer eftersom de redan har sett döden.
Som sagt så sa han innan de hade bestämt sig för att åka hem, idag beslöt Togo att det inte vill delta i turneringen. De är nu på väg hem till huvudstaden Lome.
Spelare från Togos landslag

Jag behöver inte skriva så mycket mer utan ta och kolla på videoklippen.
Detta är tragiskt :/



Många klubbar speciellt i den den engelska ligan Premier League vill att deras spelade ska återvända till England om inte säkerheten lovas att förbättras!
Men visst tycker ni som jag? Att det var rätt av Togo att åka hem igen och inte delta i turneringen.

Kommentarer
» krille

shit hörde det här igår också. bra att de inte stannade kvar

2010-01-09 // 16:04:58
» :(

fett synd ,, bra att de inte stannade

2010-01-09 // 16:22:14
» Nicho

wow, dom hade verkligen ingen anledning att bara börja skjuta på dom så där? what the fuck?!

2010-01-09 // 17:01:27
URL: http://clothinginfluence.blogg.se/
» Anonym

blev otroligt lessen när jag hörde det där.. :( det är synd att inte ens en sport som fotboll kan spelas utan att folk dör! :(

2010-01-09 // 19:41:10
» Anonym

förresten, dödssiffran har nu stigit, 3 personer har dött! :( helt rätt att laget drog sig ur..

2010-01-09 // 19:42:39
» Anonym

skitsynd..hatar sånt här.

mm bra att dom åkte hem

2010-01-09 // 20:44:06
» Johanna

ja nu är det 2 pers till som har dött, as hemskt! :/

tur att dem åker hem.

2010-01-10 // 20:11:22
URL: http://keeepthefaith.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback