Bryan hjälper er!

Jag tänkte ge er lite tipis på hur ni kan göra för att vända tillbaka på dygnet!!!
  1. Lägg väckarklockan eller mobilen på ett ställe som kräver att du går upp ur sängen och går en bit och helst måste anstränga dig för att få tag i klockan och snooza den. Har du tur hinner du vakna till innan du gjort detta.
  2. Använda flera olika klockor som du sätter på att ringa några minuter efter varandra och lägger på lite olika ställen.
  3. Sätt stereon på att väcka dig en timme innan du ska upp med någon lämplig musik som du ställer in på tillräckligt hög volym för att du inte ska kunna somna om men ändå inte vilja gå upp och stänga av. Kräver lite experimentation, men denna metod är den som funkat allra bäst för mig.
  4. Gå aldrig och lägg dig, utan håll dig vaken hela natten och hela dagen och gå och lägg dig vid typ åtta på kvällen så att du vaknar vid sex och är pigg som ett spädbarn. Har du inte viljestyrka nog att komma upp på morgonen så kanske du har viljestyrka att hålla dig vaken.
  5. Boka in något som du måste gå på tidigt på morgonen. Det kan vara näst intill omöjligt att komma upp om man vet att det ändå kvittar om man sover en timme till.
  6. Be någon ringa och väcka dig, och verkligen inte ge sig förrän du kan bevisa att du är uppe och vaknat till.
  7. Använd tvn som väckarklocka och se till att volymen är precis lagom, som med stereon.
  8. Bor du hemma eller någonstans där det finns folk som går upp tidigt och gärna låter mycket medan de gör det så kan du uppmuntra dem att väcka dig eller liksom utsätta dig extra mycket för deras oväsen. T.ex. genom att hålla dörren öppen eller sova på soffan.

Någon som har fler tips? Let me know i sånna fall!

Kommentarer
» .

dina tips är bra

ska prova

2010-01-03 // 12:59:25
» naathalie

Bra tips! Jag brukar gå och lägga mig 6 på morgonen och vakna 4 så jävla jobbigt!=( Förresten snygg du är!

2010-01-03 // 13:22:32
URL: http://naathhaliie.blogg.se/
» issa

du har en superbra blogg, men ja har några förslag till dig.

- du lägger in mkt bilder, men de är ba på dig, du borde ta kort typ när du går ut o så med dina vänner.

- annars e allt bra :)



puss issa

2010-01-03 // 13:47:46
» s

ey B,

kan du nt skriva om din träning och sånt. de'e motiverande :D

2010-01-03 // 15:02:22
» nat

Jag la min väckarklocka i en låda på ett högt skåp så jag var tungen att gå och hämta en stol för att komma åt den^^ Det burkar funka, så länge man inte sätter sig i sängen igen. Då är det helt kört...

2010-01-03 // 23:43:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback