Hur berättar man till sin förälder?

Ni vet att jag väldigt ofta brukar få meddelanden av mina läsare på facebook då de förklarar deras kärleksproblem.
Jag vaknade precis och såg att det här meddelandet inte handlade om kärlek utan det handlade om en läsare som röker och vill veta hur hon ska säga det till sin pappa.

'Bryan säger; nej rök inte! hehe'

Men hur som helst så här skrev hon till mig:
Hej Bryan jag ska försöka hålla mig kort...
Jag röker. Min pappa vet att jag har testat men jag vill vara så pass ärlig som möjligt eftersom han börjat vara det mot mig. Men jag vet inte när eller hur jag ska börja. Kan du snälla fråga dina läsare hur de gjorde?

Okej, ni, mina läsare vet att jag inte gillar cigaretter, jag har aldrig rökt eller testat.
Så jag kan ju inte svara på henne fråga därför vill jag att ni som röker kan hjälpa henne, typ komma med förslag eller tips på hur hon ska förklara till hennes pappa att hon röker.
Egentligen så borde hon inte röka i huvud taget men det är bättre att berätta sanningen till pappa än att röka i smyg!

Kommentarer
» Samira

Jag tycker att du inte ska berätta det!

Inte för att du ska ljuga för honom men för att du själv ska försöka sluta.. Vet inte hur länge du rökt men jag tror nog att du kan vara stark nog för att sluta röka.. jag själv började röka för 5 år sen och nu är jag 19 liksom "inte bra" jag skulle göra allt för att ta tillbaka det.! Jag höll det hemligt och de gjorde också att jag inte rökte lika mycket som jag gör nu, men när dem väl fick veta det då haade jag ju ingenting att dölja och därför röker jag mycket mer nu än förut!



men som sagt för ditt eget bästa försök att SLUTA!

2010-01-08 // 15:07:00
URL: http://saaamiraaa.blogg.se/
» Anonym

bara säg det... så som hon skrev till dig

2010-01-08 // 15:13:35
» Erica

Hur gammal är den här tjejen? Är hon myndig, så får hon ju göra som hon vill. Men det betyder ju inte att det är rätt! Sluta om du vill/kan eller så säger du att du röker till din pappa. Antingen gör man det, eller så gör man det inte. Enkelt!

2010-01-08 // 15:57:51
URL: http://sugafall.blogg.se/
» Julia

mina föräldrar kände att jag hade rökt och då orkade jag inte hålla på att ljuga mer så jag erkände. De fick lite svårt att lita på mig till en början men det har faktiskt fått mig att röka mindre!

2010-01-08 // 19:20:35
» Romina Olivares

jag tycker att hon ska berätta det, och vara ärlig. för att sanningen varar längst, han kanske blir arg först o försöker få dig att sluta.. och de skulle vara bra om du insåg att det du gör är otroligt dåligt för din kropp! om inte, så äre ju bättre om han får reda på det från dig istället för någon annan!

2010-01-08 // 22:07:35
» Anonym

Det bästa enligt mig är "pappa, jag vill tala om en sak för dig. Jag ska göra det, för att det är bättre att du vet om det, även om du blir arg... Jag röker."

2010-01-09 // 01:17:26
» Anonym

Det bästa enligt mig är "pappa, jag vill tala om en sak för dig. Jag ska göra det, för att det är bättre att du vet om det, även om du blir arg... Jag röker."



japp de är de bästa ! att förklara att man inte vill ljuga därflr berättar man

2010-01-09 // 01:50:49
» Anonym

min bror röker. min mamma grät i flera dagar, ja, känslig. han ljög om att han sluta. sedan kom det fram att han röker fortfarande (jag kom på han) men jag svor på allt att jag inte skulle berätta. efter ett tag berättade han ändå (mamma och pappa känner inte lukten för dom själv röker) dom tog det ganska lungt ändå men nu litar dom iinte på han så mycket. och det gick ungefär 3 månader mellan . så jag tycker att du ska berätta det nu på engång innan det går för långt !

2010-01-09 // 21:00:58
» sandra

Tänk på orsakerna till varför du röker och berätta det till din pappa, han kmr förstå dig och du borde ialf lova dig själv och honom att sluta röka. jag tror ialf att du kmr göra det när du ser att din pappa förstår dig för du kmr hitta stödet där än rökning.

2010-01-11 // 12:51:44
URL: http://justwokeup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback