♥RIP AALIYAH♥

Idag skulle Aaliyah varit 31 år gammal.
För att hedra hennes födelsedag så kan du kolla på några bilder som jag laddat upp och även kolla på videosarna.

Ni som är födda 94 och senare kanske inte har någon aning om vem Aaliyah är eftersom ni var nog för små men jag som är född 91 växte upp med hennes låtar när jag var 9 och 10 år gammal. Båda mina syrror, Liza och Diana såg upp till Aaliyah jätte mycket, som person och som artist. Jag kommer ihåg att mina syrror lyssnade på hennes musik nästa hela tiden, speciellt Liza.

Jag kommer ihåg den dagen då Liza fick reda på att Aaliyah omkom i en flygolycka.
Jag kommer ihåg det som igår, vi alla blev chockade och Liza började gråta, hon trodde inte det var sant.

Aaliyah var en artist som hade så mycket mer musik att ge oss som älskar rnb och pop... Hon hade så mycket mer att ge oss men ibland händer sånna här tragiska grejer...
Vill du veta mer om Aaliyah klicka här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Aaliyah

Den här låten är tillägnad till Aaliyah, den släpptes 2002. Jag kommer ihåg hur mycket jag gillade den här låten när jag var mindre, jag gör det fortfarande... Hela texten är vacker och jag älskar refrängen.

It's been too long and I'm lost without you
What am I gonna do
Said I've been needin you Ooh...Ooh
Wantin you
Wonderin if you're the same and
Who's been with you
Is your heart still mine (Is your heart still mine)
I wanna cry sometimes
I miss you

Den här lyssnade Liza på väldigt ofta.

Bilder på Aaliyah (klicka på bilderna så blir de större).
Aaliyah och Static Major som sjöng refrängen i Lil Waynes låt Lollipop. Static Major är också död.


Som DMX säger i den första musikvideon, hon var en ängel på jorden.

Kommentarer
» g-money

mannen du e skit mobbad alla vet vem aaliyah ar och andra har lyssnat pa hennes latar lar dig att sluta gilla alla nar nat hander du ar tont

2010-01-16 // 22:45:55
» Anonym

låten är inte till henne, det är hennes egna låt som hennes vänner har spelat in en musikvideo till, låten handlar om att en tjej saknar sig kille som har åkt iväg för att gå på college.

2010-01-16 // 23:12:05
» Anonym

r.i.p aaliyah..<3

2010-01-16 // 23:55:25
» Aaa

G-money, you're so damn right. Bryan, i don't know what you're tryin to prove... It's so damn lame. Grow the f**k up and be yourself. You so damn fake. And about Alexandra Nilssons comment on facebook, even that fuckface is right. Hahaha rinkebyungen, that kills... And don't think im hatin cuz im not.

2010-01-17 // 00:19:58
» Anonym

MEN VAH?



snälla bryan sluta snakka mytta! Jag är 94 jag växte upp med aaliyahs musik! snacka inte skit stupid!

2010-01-17 // 13:34:20
» Anonym

Håller med Aaa och g-money! Sluta digga folk när något hänt dom. Du är inte uppväxt med deras musik, sluta prata :)

2010-01-17 // 13:56:27
» farre

det var hennes egen låt men hann aldrig göra videon till den så en som liknade henne fick spela henne och rock the boat var hennes sista video! ja växte upp med henne låt med! -.-

Hon är en av dom största artisterna ja känner, du kan alltid lyssna på henne låtar när du är nere ! det hjälper verkligen dagens hip/Hop suger fetttT!

2010-01-17 // 13:58:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback