RIP Teddy Pendergrass

Teddy Pendergrass, som var en av R&B's mest kända sexsymbol på 1970-talet och 80-talet med sin kraftfulla mörka röst och passionerade kärlekslåtar.
Han blev paralyserad efter en bilolycka han var med i för ett bra tag sen,
han led väldigt mycket och igår (Onsdags) avled han. Teddy blev 59 år gammal.
Innan Teddy Pendergrass avled hälsade han:
"Tack till alla hans fans som älskade min musik, tack"
Han kommer att leva vidare genom sin musik, ni vet att jag diggar R&B, för mig är han en legend!
Tryck på play och lyssna på honom, hehe vilken röst asså, otroligt skön... mäktig är han.
Den här låten antar jag att de flesta som spanar in min blogg har hört!
I just love it!!! Teddy var ledaren i rnb gruppen The Blue Notes.
Denna video och låt är från 1972, coola grejer, håret, kläderna hehe ah, ibland önskar jag att jag levde under den här tiden!
När jag säger att jag gillar R&B så menar jag inte bara Chris Brown R&B utan jag menar all sorts R&B.
Det här är mer old school R&B och jag kan inte säga så mycket mer än I LOVE IT!
Tryck på play, ärligt talat jag skulle kunna softa och lyssna på sånt här hela dagen.. för nice.
Så äkta, så bra!

Kommentarer
» Anonym

skitbra!växte upp med mycket åsn här musik för mina föräldrar älskar sånt

2010-01-14 // 19:48:45
» Anonym

skitbra!växte upp med mycket åsn här musik för mina föräldrar älskar sånt

2010-01-14 // 19:49:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback