Finns ens äkta vänner? sviken

Jag tror inte på äkta vänskap och jag litar inte på en enda vän längre, inte ens min kille, inte mina föräldrar...INGEN

Men till saken...jag hade en vän som folk till och med trodde var syskon me mig bara för att vi var med varandra mest, vi gjorde allt, hade så kul.. ja det var helt enkelt "vi två"

Men sen hamna jag på gymnasiet och hon gick på IV ett år en gång till så då börja vi sakta sakta tappa tiden med varandra...sedan blev de att vi träffades typ 2 ggr i månaden sen sluta de med inget alls...sen börja hon i min skola (samma byggnad till och med) och vi blev såå lyckliga för det.

Vi fick kontakten tillbaka, vi träffades då och då (men inte lika mycket som innan). Nu har hon en annan vän från sin klass som hon umgås emd varje dag och allt...hon har liksom tagit min plats som jag hade innan och det sårar mig. För hon skicka sms för längesen när vi va bästa vänner att hon älskar mig mest, att jag e så underbar och omtänksam ja allt dedär. Hon grät den stunden hon skrev de för hon och jag var så pass nära och hon skrev att hon alltid kommer vara med mig

Men nu känns de som tomma ord för mig. Jag vet..man hittar andra till slut när gymnasiet kommer men det känns så ofattbart. Jag har blivit sviken av så många i mitt liv innan,flera gånger och detta har gjort mig deprimerad i flera år. Jag kan inte ha en nära vän längre jag gör allt för att stöta bort att bli "bästa" vän med någon för sånt är bara skitsnack


Varför blir det så?? jag bodde till och med 1½ månad hos henne då jag hade problem hemma...var så tacksam...när jag flytta från henne så hade vi fortf bästa kontakten, och jag gjorde ALLT för att stötta henne nrä hon blev ledsen, hjälpte henne med allt, hade hon t.ex. inte pengar te cigg köpte jag de te henne...ja som om att hon var min riktiga syster

Jag förstår precis vad du menar.
Du och din bästa kompis har glidit ifrån varandra men det är sånt som händer alla, eller de flesta.
Jag blir dock lite orolig när du säger att du inte ens litar på din familj :S
Klart du ska kunna lita på de, själv det jag inte hur du har det hemma men den meningen du skrev fick mig att bli lite orolig för familjen ska man kunna lita på no matter what. Jag antar att mina tjejläsare känner igen sig i det du har skrivit, alltså det som hänt dig och din bästis så de lär nog komma med lite tips och förslag åt dig.
Du kanske borde leta en annan bästis, eller bästisar är inget man letar efter, det kommer automatiskt men du får nog en ny bästis med tiden... Eller vad säger ni läsare som har gått igenom samma sak eller ni som har haft ett lyckat vänskap? Jag tycker ni borde ge tjejen tips för bästisar behöver man verkligen, själv har jag bollen :)

Kommentarer
» sara

hej bryan jag tycker din syster liza lägger ut lite för vågade bilder på facebook och det ser inte classigt ut :)

vad tycker du om att hon lägger ut bilder o visar brösten och sånt?

2010-07-29 // 22:55:29
» Anonym

jag har samma fråga som sara

2010-07-29 // 23:07:13
» Felicia

Asso, ungefär samma grej har hänt mig gång på gång, men man får helt enkelt bara fortsätta sitt liv. Jag litar inte heller på nån, men med tiden blir de säkert bättre.. Tiden läker alla sår. Här e en fin dikt som hjälper mig lite:



En dag i taget det räcker

vänd dig inte om

och sörj det förflutna

bekymra dig inte

för framtiden

för den har ännu

inte kommit

lev i nuet och gör

de så underbart

att de blir värt att minnas

2010-07-29 // 23:19:42
» Anonym

Hhaha jag har alltid undra det som sara undrar!Bra fråga sara!

2010-07-29 // 23:35:53
» Anonym

Hhaha jag har alltid undra det som sara undrar!Bra fråga sara!

2010-07-29 // 23:36:02
» BS

Alltså att ni gled ifrån varandra var ju bådas ansvar egentligen.. Jag tror att det finns äkta vänner, men det kan ta ett tag innan man hittar de. Och de som man inte ser som äkta ska man heller inte lita på

2010-07-29 // 23:40:16
» SVARA BRYAN !

jag har också samma fråga som sara !

2010-07-30 // 00:01:57
» Anonym

ska du inte tacka någon speciell som hjälpte dig me din fanpage ?

2010-07-30 // 00:22:55
» KATJA

JA BRYAN SVARA PÅ SARAS FRÅGA ALLA UNDRAR DET!

2010-07-30 // 00:46:23
» Anonym

en lyyckad vänskap***

2010-07-30 // 01:13:16
» sdfs

aHAHAH SVENNE PROBLEM FUCK YOU ! VADÅ LITAR INTE PÅ MIN FAMILJ? DIN FUCKING TJEJ BÖG OMG ASSÅ DE INTE VÄRSTA SAKEN SOM HÄNT HAHHAAHA

2010-07-30 // 01:43:36
» idah

speciellt i högstadiet/gymnasiet mognar man som människa o kanske glider ifrån vissa människor i sitt liv. om hon inte vill va vänmedig ska du inte va vän me henne heller, men ni kanske hittar tillbaka till varann igen om några år, kanske aldrig, vem vet.



men detta handlar inte om att lita på folk utan att växa upp, så d här me att inte lita på killar eller ens din familj har INGENTING me detta att göra. ni hade en bra vänskap o ni har fina minnen tillsammans, move on, ni kanske blir nära vänner igen.

2010-07-30 // 03:34:45
» michaela

va e ni för idioter? liza gör väl som hon vill och det är bryans syster och jag tror han accepterar henne no matter what. fattar inte varför man ställer en sån dum fråga

2010-07-30 // 14:01:16
» sanna.

Håller faktis med Idah, och de där med din familj oavsett iffal de någongång gjort nått och du har vellat ha det hemligt så spelar det ingen roll för de älskar dig för den du är och vill dit bästa!!



Du måste också glömma det förflyttna för det kommer alltid att finnas kvar som minnen i ditt hjärta och huvud ,vänd dig aldrig tillbaks utan gå vidare med allt, ta dag för dag tänk inte på vad som kmr att hända senare du tar det som kommer och fortsätter med ditt liv för att vänner är inte allt som ska finnas i dit liv men dina föräldrar ska och självklart så har din vän och du glidit isär med tiden men tror mig hon älskar dig fortfarande fäst än ni inte har kontak, försök att kontakta henne och ha kult men det kmr inte att hända att ni igen blir som bästa vänner elr syskon! Men ni kommer att finnas för varann. Öppna ditt hjärta för andra människor också det finns andra också som gör livet underbart...



Men en sak till försök komma nära dina föräldrar eller bli din mammas bästa vän istället för hon kan vara din bästa vän som du kan berätta allt, men kanske inte allt allt exakt, för hon kan råda dig för hon har ju också varit ung som du och vet allt annat i världen:.. Lycka till! (:

2010-07-30 // 15:13:23
» Anonym

Något sånt har inte hänt mig .. Men jag måste bara säga att ifall man är tjej så ska en bästa kompis vara kille, även ifall det låter jätte konstigt så är det så för att tjejer är väldigt speciella dom är väldigt lika och tänker väldigt likadant och man kan inte känna den tryggheten hos en tjej som man känner hos en kille, just för att man tänker likadant som en tjej gör ifall man är tjej .. Grejen är den att det är 1000 gånger svårare att skaffa en killkompis för det gäller att lita på den upp till 100% Min bästa vän min bror vill jag nästan säga , han har aldrig kollat på mig eller ens tänkt tanken om att han vill ha mig mer än som en vän/syster och det kallar jag respekt! Han flyttade till uppsala av en tung anledning som gjorde att vi inte kunde träffas på ett år sen fick vi traffas 6 dagar i månaden men ändå älskar vi varandra lika mycket och fortfarande är lika bra vänner .. Han är min storebror och kommer förbli det för som sagt det blir en bättre vänskapsrelation om det är en tjej och en kille. Men det allra viktigaste är att ni inte har några alls fysiska kontakter eller några alls känslor som räknas mer än vän känslor. Detsutom kan man inte berätta allt till sin familj som man berättar till en vän faktiskt, men det mesta kan berätta till sin familj. Jag hoppas det går bra och att du hittar en bästa vän!

2010-07-31 // 16:19:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback