Kort summering av Norge

Först och främst måste jag säga att hotellets mat var fööör najs haha.
Ärligt talat det var bara för gott. Frukosten, lunchen och middagen, alla måltider var så fuckin najsa.
Efterrätterna var till och med ännu godare så då förstår ni hur gott allting var haha.

Men hur som helst, vi var inte där för maten utan vi var där för att lira boll.
Det gick inte så bra som vi hade tänkt oss, vi spelade 4 matcher och vann inte en ända.
Det fanns lag från Nigeria och Senegal men vi mötte bara Norska lag och jag ska inte ljuga de Norska lagen var fett med bra, de spelar som att de vore från England. Starka, snabba och grymt bra på fasta situationer och snabba omställningar. Första matchen mot Strømsgodset IF slutade 2-2 efter att vi legat under med 2-0.
I den matchen gjorde jag faktiskt mål, jag kvitterade med typ en kvart kvar.
För att läsa mer om matchen mot Strømsgodset IF klicka här.

Nästa match spelade vi mot SK Brann.
Vi spelade faktiskt mycket bättre än de men de hade turen med sig och vann med 1-0.
Klicka här för att läsa mer om matchen.

Efter en oavgjord match och en förlust var det dags att möta Stabæk som var favoriterna till att vinna hela cupen. Visst hade man respekt för de eftersom man hört att de är favoriterna i turneringen.
Matchen slutade 3-3 och gissa vem som gjorde alla tre målen för oss? Haha..
Jag gjorde fan hattrick i den matchen, helt sjukt egentligen.. Men riktigt skööönt var det.
Ni ska läsa mera om matchen här.

Våra matcher blev filmade så jag ska se till att ladda upp mina mål på youtube senare ;)

Juste i den sista matchen förlorade vi med 2-1. I den sista sekunden fick vi straff och jag tog den för att jag skulle kunna vinna skytteligan med 5 mål på 4 matcher men gissa vad.. Jag missade fan straffen.. Fyfan asså, jag kan inte säga att jag exakt vet hur Gyan kände sig när han missade för Ghana men jag vet på ett ungefär :P
Jobbigt var det men det är sånt som händer, även proffsen, så det är bara att gå vidare helt enkelt.

Kändes i alla fall lite knaz efter att ha varit hattrick hero dagen innan och sen få avsluta turneringen med en missad straff. Det är inte direkt det roligaste men jag får tänka positivt och komma ihåg att jag gjorde 4 mål på 4 matcher, hattricket är spikat det positivaste jag tar med mig från Norge. Även utmaningen att spela mot tuffa Norska lag var bra för att få lite mer erfarenhet och rutin.

Kommentarer
» Anonyma jävel

Shit man vilken resa asså haha shit hjärtat bultade för mig när jag läste !

2010-07-17 // 13:05:38
» Anonym

fin blogg!

2010-07-17 // 19:52:46
URL: http://camilitaandrea.blogg.se/
» Anonym

Du är grym på fotboll asså!!!

2010-07-18 // 13:34:07
» Anonym

Jag säger bara Norway cup <3

2010-07-20 // 23:55:27
» BS

Shit, hattrick! :O du ska vara stolt över det, fan vad tung du är!

2010-07-21 // 20:20:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback