ARSENAL - BARCELONA

Ikväll gäller det och ikväll smäller det!!

Arsenal spelar mot Barcelona, ni anar inte hur taggad jag är inför matchen!
Har längtat efter den här matchen i 2 veckor och nu är det äntligen dags.

Jag har snackat med några och det verkar som att de flesta underskattar Arsenal, jag förstår inte varför.. Jag menar de ligger 3 i ligan och är ett skit bra lag. De har inte direkt världens bredaste trupp men ändå så klarar de sig så jävla bra!

Jag ska inte ljuga, Barca är bra.. De är skit bra men det är just det som jag tror kommer vara problemet för de ikväll. De kommer tro sig för mycket, de kommer säkert spela lite nonchalant och det kommer straffa sig förr eller senare!

Jag hoppas och tror på att Arsenal vinner ikväll, de måste bara våga, våga och våga!!
De måste tro på sig själva också. Gör de det så vinner de ikväll, tro mig.
Arsenal är ett lag som spelar tillsammans, Barca är ett lag som förlitar sig på Messi.
Som jag sa till en vän imorse, Barca har en fördel och det är att spelarna är mer erfarna..
Jämför Xavi, Puyol & Iniesta's meriter med Diaby, Song & Sagna's meriter...
Jag menar Xavia och company har ju spelat VM-Final medans Diaby och de andra inte har den erfarenheten...
Men, men!! Barca's erfarenhet är inget som kommer att stoppa oss.

PRESSKONFERENS FRÅN IGÅR

Wenger säger att Henry ska få ett varmt välkomnande men när domaren blåser igång så är det en kvarts-final och vi kommer försöka vinna så klart!

Pratar lite om att lagen mött varandra tidigare och att Arsenal har gått vidare sen förlusten i finalen 2006 mot just Barcelona.

Vermaelen säger att Barcelona har bra spelare men det räcker inte med att ha bra spelare utan det gäller att kunna spela som ett lag, vilket ARSENAL gör.


Troliga startelvor!

Almunia
Sagna - Vermaelen - Campbell - Clichy
Fabregas - Song - Diaby
Nasri- Bendtner- Arshavin

Valdes
Alves – Puyol – Pique – Maxwell
Xavi – Busquets – Keita
Messi – Ibrahimovic – Henry


Aahh, shit vad jag är taggad.
Väntar på att Pappa kommer hem från jobbet sen tänker vi ladda ordentligt!!
Efter Arsenal's vinst ikväll ska det bli skönt att gå runt med Arsenal tröjan i skolan imorgon :D

Vilka tror du vinner??
Arsenal ELLER Barcelona
Gör din röst hörd genom att kommentera!

Kommentarer
» Anonym

vilken tid & kanal är matchen :D

2010-03-31 // 18:27:40
» M O R E N O

Barcelona vinner matchen ikväll, YEEAH! :D

2010-03-31 // 18:29:07
URL: http://boi.blogg.se/
» nicho

Barca helt klart!

fan va många intresasnta matcher som visas just nu asso ;)

2010-03-31 // 18:35:59
URL: http://nichow.blogg.se/
» e

jag tror inte att guardiola får barca att underskatta arsenal, absolut inte, han är förberedd för det brukar han vara. det som kan hända är att barca blir fast i sitt bollrullande på mittfältet och inte riktigt vågar sticka mot straffområdet. jag är inte orealistisk bara för att jag älskar barca, jag förväntar mig ingen vinst ikväll eftersom att det är arsenals hemmaplan, men vi hoppas på det bästa. det blir absolut ingen utklassning.

2010-03-31 // 18:57:37
» barcalover

ikväll tror jag att Barca tar hem vinsten! Dessvärre är iniesta skadad då han utgör en stor del i laget. Jag tror inte heller att pep får barcelona att underskatta Arsenal då Arsenal är en av englands bästa klubb. Själv satsar jag på att det blir 2-1 till barca! piizz out

2010-03-31 // 19:13:31
» Anonym

vilken tid & kanal?

2010-03-31 // 20:28:04
» Arre

Asso ja tror arsenal vinner med 2-1

2010-03-31 // 20:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback