Vad är snyggt? Vem är snygg?

Jag loggade in på Facebook precis och såg att jag hade många nya meddelanden.
Jag hade några meddelanden från kompisar och några från mina söta och sköna läsare.
De flesta av läsarna skrev endast att de ville tacka mig för en grymt bra blogg och då säger jag till er:
Ska ni säga tack eller är det jag som ska säga tack till er hehe? Ne men jag är tacksam för det.. Tack!

Hur som helst, det var en läsare som ville att jag skulle ta upp en grej här på bloggen.
Det var länge sen jag tog upp något som en läsare kommit på så jag tänkte att jag kunde göra det.
Hej Bryan jag vet att du kanske inte kommer läsa mitt meddelande men om du gör det kan du ta upp det på din blogg är du snäll?

Hur vet man egentligen vad man är, om man är snygg eller ful?
vad räknas som fint och vem är egentligen ful?

snälla, kom inte med snack om insidan och så.. Jag bryr mig inte ett skit om utstrålning nu i det här sammanhanget utan själva "skalet" på en människa.

Och spela inte dumma nu heller när ni skriver att "de är insidan som räknas", klart jag vet.
Men folk som bedömmer ens utseende tänker inte på hur man är som person direkt.. 

VAD ÄR FINT och vem är ful?

Kommentarer
» Clarice

Personligen så tycker jag att det är en fråga som det inte finns något "rätt" svar på, för ingen människa är snygg i allas ögon och ingen människa är ful i allas ögon. Allt handlar om åsikter vad man personligen tycker,vissa gillar mörka,vissa ljusa,vissa kurvor andra smala, det finns så pass mycket olika sätt att vara snygg/ful på så man kan inte lägga in en speciell typ av människa i en kategori.Jag tror att så länge man trivs i sig själv och har självförtroende(lagom mycket) så tror jag människor runt om än kommer se en som en människa som ser bra ut,även om man inte ser ut som typ Tyra Banks!

2010-05-07 // 20:49:54
» BS

Jävligt bra debattämne måste jag säga! Jag tycker precis som Clarice att det inte finns något egentligt som kallas "snyggt" eller "fult", utan det är människorna själva som avgör. Men, man kan ju kolla på det som flest människor tycker. Jag tycker att ganska stora, "levande" ögon är vackert. Jag attraheras inte till tjejer som har stela, "döda" ögon. Färg spelar ingen större roll, men kanske blå eller gröna. haha låter överdriven :P Tjejer ska le så ofta som möjligt, inga tråkiga, sura tjejer tycker jag är vackra. Sedan säger jag också kurvor - pinnsmala tjejer är inte snyggtt! (och inte tjocka heller). Jag gillar heller inte långa (och jättekorta) tjejer, helst 160-170 långa. Vad mer ska jag säga... hårfärg: svart, blont brunt.. allt utom rött (eller kanske för att man inte ser så många rödhåriga). Sexig gångstil :P Och inte jättestora bröst, men inte små heller. Lagom haha. Smink måste en tjej ha enligt mig, iallafall vid ögonen, men inte överdrivet mycket! Målade naglar är vackert, och kort hår är inget jag gillar särskilt mycket, utan ganska långt hår (tjockt). Uppsatt är inte heller någpt jag är förtjust i. HAHA fan va långt det blev, men det här är iallafall vad jag tänker på först när jag tänker på en snygg tjej :D

2010-05-07 // 21:31:50
» Rachel

Det finns inte nån som är fin eller ful. En person du kan tycka är fulast i världen kan va någon som kan va drömkillen/tjejen i en annans ögon. Den finaste som finns i dina ögon kan va den fulaste som finns i en annans ögon. Själv anser jag att det inte finns nån som är helt perfekt. eller nån som är helt ful sådär. En person som är ful på utsidan kan lika gärna ha den bästa personligheten men blir inte älskad t ex för att den är tjock eller har runda glassögon allt man kan tänka sej. Sen blir man ju lurad eftersom den många många folk tar chansen att gilla eller lära känna honom/henne för att hon är fin på utsidan. Men sedan får man ju tillslut t ex den värsta personligheten som inte alls passar än.

ett till jätte stort misstag kan vara att man kan vara jätte fin med ett uselt personlighet som man vet att personen som beundrar en inte gillar. Så plötssligt visar man sin bästa sida för att man vill bli älskad av honom elr henne och döljer det svaga och det '' obästa''. Tillslut när personen lärt känna än i slut ändan så tappar han ju känslorna för att hon/han inte visat det svaga i början. Hade personen gjort det från hela början skulle han/hon kunna respektera det svaga och samma att än själv respekterar dens svaga sida. HAHA, shit va långt det blev :P

2010-05-07 // 21:49:00
» olivia

Jag tycker att en fin kille är en person med utstrålning, det är nåt med ögonen där asså... Och leende:)



Sen ful... det enda jag kan tänka mig är korta killar, killar under 183 cm typ är korta hahah, och sen folk med akne... det är inte så fint x)

2010-05-07 // 22:32:50
URL: http://ulivia.blogg.se/
» Dina.

SKÖNHETEN LIGGER I BETRAKTARENS ÖGON. så är det bara. (Y)

2010-05-07 // 22:38:10
» j

det finns bara ett svar, "Utsidan ger insidan en chans". Vissa gör det omedvetet, även om personen inte är din typ kanske han har något som lockar dig. Detsutom kan man itne styra över sina känslor, så man vet aldrig liksom vad som händer i framtiden. En sak som är jävligt fult, det är att SÄGA att någon är ful..

2010-05-08 // 01:44:24
» Anonym

Det är väl olika till olika personers ögon..

Men en sak ja tycker e snyggt på tjejer e iaf att dom e långa 170 +

2010-05-08 // 10:29:36
» Anonym

hej!

jag tror man kan tycka vissa människor är snygga om dom är charmiga eller har utsrålning, fast att dom kanske inte har det snyggaste utseendet, sen tror jag att det finns vissa som har speciella drag som man lägger mer märke till, som kan anses mer snygga.



tydliga kindben och hak/käklinje

kan få en tjej att se mer kvinnlig/feminin ut och kan anses snyggt/speciellt.



annars vet jag inte om det finns något speciellt som anses snyggt :D

2011-01-11 // 16:27:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback