England here I come

Minns ni i sommras när jag skrev här på bloggen att jag deltog i en fotbollstävling?
Hur som helst, det var över 17.000 andra spelare med samma dröm som gick med i tävlingen och nu är jag en av de 100 som ska åka till England för att visa att jag har vad som krävs. Av dessa 100 kommer endast 8 skriva på ett kontrakt med Nike's akademi lag vilket innebär att man kommer leva ett proffsliv helt enkelt. Träna varje dag med de bästa förutsättningarna och de bästa tränarna och såklart spela matcher mot Premier League lag. Hela grejen med detta är att man som spelare för Nike Academy sedan ska ta steget till en proffs klubb i England. Varje match man spelar kommer scouter och kollar, varje match man spelar är en ny chans att visa vad man går för. Impar man mot motståndarlaget så kan ju de också se till att värva en till sitt lag.
Jag är så fuckin glad att jag har fått den här chansen och det är helt sjukt för jag hade ingen aning om tävlingen tills min kompis Maoda från Borås skrev till mig på msn att jag borde gå med i den. Först tänkte jag äh, det är onödigt för man kommer säkert aldrig bli vald.. Och kolla nu, jag blev utvald och ska åka till England. Stort tack till dig Maoda, brållan utan dig vet jag inte ens om jag hade deltagit.

Ni minns väl också videoinlägget då jag var helt hype och flippade till Jason Derulos låt Ridin Solo? Jag sa aldrig varför jag var glad eftersom jag var tvungen att hålla det hemligt tills idag då det blev officiellt, men jag har vetat att jag blev utvald sen en månad tillbaka. Det här är verkligen en super chans att lyckas som fotbollsspelare utomlands, dessutom är det England!! Det landet jag har drömt om att få spela fotboll i ända sen jag var en liten kid.

Jag kommer verkligen ge allt jag har när jag är där, det finns inget som tyder på att jag inte kan bli en av de 8 om jag verkligen krigar och gör det jag är bra på. Vi kommer även bli coachade av Arsenals tränare Arsene Wenger. Helt sjukt, asså helt sjukt att han ska hålla träningar för oss. Kan inte fatta det.
TÄNK OM HAN GILLAR MIG OCH TAR MIG TILL ARSENAL :D haha, nä men grymt är det. Jag längtar.
Som sagt det här är verkligen min chans, jag har krigat och lirat boll i alla dessa år för att få en sån här chans och nu, i Januari är det dags. Med tanke på min ålder så kom den här chansen i perfekt tid. Jag måste ta den här chansen och som ni alla vet hette ju tävlingen The Chance. Jag blev noticed bara efter några veckor efter jag gick med i tävlingen. De ringde mig från Nike i England och intervjuade mig lite grann samtidigt som de tog personuppgifter. Och eftersom det inte var någon uttagning här i Sverige som i de andra flesta länderna så scoutade de mig genom att följa mina sista matcher som jag spelade för Råsunda. Som Wenger säger; Seize your chance, you never know who's watching...

Jag är redo och ser fram emot det här, jag är 100% säker på att det kommer bli en otrolig upplevelse då vi säkert också kommer få träffa proffs som är sponsrade av Nike. Hur det än går för mig där borta så kommer jag att lära mig något, blir man inte en av de 8 så är det bara åka hem med huvudet uppåt och kriga ännu hårdare. Men jag tror på mig själv som jag alltid har gjort och tror att jag har en bra chans.
Jag är inte ensam från Sverige utan Alan klarade sig också, så jag och Alan kommer flippa tillsammans där i London. På vägen dit, flygplatsen, hotellrummet chillin bara, jag tar med mig mina högtalare för nice ju haha. ALAN SÄG TILL DOM :D Ska rulla nu men spanar in senare ikväll, kärlek och respekt!

Btw, jag vill tacka alla. Absolut alla som har gått med i min fan page facebook.com/BryanMassaFootball.

Kommentarer
» Dennis

Bryan jag skrev till dig på facebook också men du ska veta att jag är otroligt glad för din skull, månad efter månad när man läser dina inlägg så märker man hur hårt du verkligen tränar och hur mycket du satsar. Fortsätt som du gör mannen, önskar dig lycka till från Skåne.

2010-11-23 // 18:08:47
» L

Är verkligen skit glad för din skull! Finns absolut inget bättre than to reach your dream, or even just tasting a bit of it.

Hoppas att även jag en dag kommer att lyckas med min dröm! du är en stor inspiration, du kör ditt race och är inte rädd för att misslyckas eller rädd för var andra ska tycka. Detta är du värd ska du veta, du kämpar hårt och en dag kommer du lyckas spik!! stooort gratttis bryan!

2010-11-23 // 18:40:17
» L

Är verkligen skit glad för din skull! Finns absolut inget bättre than to reach your dream, or even just tasting a bit of it.

Hoppas att även jag en dag kommer att lyckas med min dröm! du är en stor inspiration, du kör ditt race och är inte rädd för att misslyckas eller rädd för var andra ska tycka. Detta är du värd ska du veta, du kämpar hårt och en dag kommer du lyckas spik!! stooort gratttis bryan!

2010-11-23 // 18:41:53
» L

Är verkligen skit glad för din skull! Finns absolut inget bättre than to reach your dream, or even just tasting a bit of it.

Hoppas att även jag en dag kommer att lyckas med min dröm! du är en stor inspiration, du kör ditt race och är inte rädd för att misslyckas eller rädd för var andra ska tycka. Detta är du värd ska du veta, du kämpar hårt och en dag kommer du lyckas spik!! stooort gratttis bryan!

2010-11-23 // 18:42:23
» SNAAAAP

JAG FUCKIN RYSER OMG!!! jag är sjuuuuuuuuuuuuuuuuukt glad för din skull du förstår inte!! jag önskar dig alllll lycka som finns bryan! vi vill se dig på tv snart! SKA BE FÖR DIG! <3

2010-11-23 // 18:52:31
» d

Grattis Byarn!Fan vad kul, skulle också vilja få chansen att få spela i laget man hejar på! Hoppas det går bra för dig, du förtjänar det! :D

2010-11-23 // 18:53:47
» 93

ffan bryan lycka till du ska fan lyckas med denna chansen !!

2010-11-23 // 19:04:27
» Anonym

skitbra jobbat, hoppas du kommer nå din dröm, du e på god väg !

2010-11-23 // 19:18:22
» o.i

Va kan man säga? allt lönar sig med hård träning. med de viktiga är att man aldrig ger upp vad än som händer så länge man lever. if you can look up you can get up

2010-11-23 // 19:24:27
» Nicho

Är inte ett dugg förvånad om jag ska vara ärlig asså ;d We all knew that all your hard work would finally pay off in the end ;) När är det du åker förresten?

Stort lycka till iallafall!

2010-11-23 // 19:24:43
» Anonym

fyyyyyyyyyyyyy fam va sick bryan!!!!!!!! sjukt sjukt och sjuk e det det ända jag kan säga ! lycka till fan <3

2010-11-23 // 20:08:55
» BS

Jag är så jävla glad för din skull!! Helt sjukt, jag hoppas mest av allt att du blir en av de 8, och jag tror verkligen att du grejar det. Lycka till Bryan, många gånger om. Du är bäst!

2010-11-23 // 20:08:55
» undare

Vem är Allan, vilket lag spelar han i?

2010-11-23 // 20:20:38
» marcel

fan va nice bryan, lycka till!

2010-11-23 // 20:22:52
» Philip

you WILL reach your dream, belive me !

2010-11-23 // 20:45:42
» en tjej på m

Hej Bryan.

Jag känner dig inte, har aldrig sätt dig, jag har dock följt din blogg under en längre period. Har verkligen märkt vilken passion för fotbollen du har. Det är bara att kämpa på, jag rös när jag läste det!

Jag satsade riktigt hårt på fotbollen för något år sen, kom med på stadslags träning osv.. Det är verkligen inte samma sak men jag önskar dig verkligen all lycka i världen!!! Gud står vid din sida, du har kvicka fötter. Sätt igång för inget än du själv kan stoppa dig. Låt ingen trycka ner dig för det kommer folk börja göra, det är avundsjuka! Dags för dig att stå i ljuset!

2010-11-23 // 22:38:07
» A

Jag är riktigt imponerad.

2010-11-23 // 23:22:16
URL: http://iaks.blogg.se/
» s

Grattis Bryan! Hoppas allt går bra för dig i din fotbollskarriär det är du värd! all lycka önskas

2010-11-23 // 23:53:40
» Anonym

Tacka bloggen. För det är fan dina läsares förtjänst att du blev noticed. Om inte du hade haft dina läsare som hade gått med i din fanpage så tror jag inte att du hade blivit upptäckt.



Lycka till Bryan!

2010-11-24 // 00:10:06
» A

STORT GRATTIS BRYAN! :D DET VAR VÄLDIGT ROLIGT ATT HÖRA MED TANKE PÅ HUR MYCKET DU KRIGAR MED FOTBOLLEN VARJE DAG, MEN DET ÄR SÅ HÄR I LIVET. DEN SOM VERKLIGEN KÄMPAR OCH SLITAR FÅR ALLTID NÅGONTIN I SLUTÄNDAN, DU E BÄST O LYCKA TILL DÄR BORTA I LONDON!!

2010-11-24 // 01:00:24
» therese

Wow grattis och lycka till! :)

2010-11-24 // 14:14:54
URL: http://sheismysin.blogg.se/
» Lady A

Skitbra Bryan, kriga på nu! Kommer du blogga när du är i England?

2010-11-24 // 15:42:17
» steff

GRATTIS BRYAN :D E SJUKT GLAD FÖR DIN SKULL! SKYS THE LIMIT, REACH FOR THE STARS! hoppas de går bäst för dig

2010-11-24 // 16:56:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback