Känslor för en annan

Det här inlägget går in i kategorin Kärlek.
Jag fick det här meddelandet idag runt 7 tiden av en trogen läsare men jag nämner inga namn.
Jag kommer personligen att svara till henne på facebook senare ikväll, jag hinner inte nu eftersom jag ska iväg på träning men under tiden jag är borta så kan väl ni se till att ge henne bra förslag och tips.
För jag vet hur bra ni är på sånt, ni läsare brukar alltid hjälpa varandra så varför inte göra det i det här fallet också? Du, eller kanske en vän till dig har varit i en likadan situation så ni kanske vet hur det känns.

Bryan, jag och min pojkvän har varit tillsammans i 9 månader, jag gjorde nyss slut för jag tycker att gnistan har försvunnit, men nu har jag gått med på att ge vårat förhållande en chans till. Jag älskar honom, tycker han är världens underbaraste människa. Jag kan verkligen se en framtid med honom, flytta hemifrån med han osv. Men jag har börjat få känslor för en annan och jag tvivlar fortfarande på vårat förhållande, om han verkligen är den rätta för mig. Är det värt att kasta bort vårt förhållande för en annan? Den "andra" ser mig bara som kompis, men det känns oärligt mot mig pojkvän att vara tillsammans med honom när jag ofta tänker på den här andra killen ... jag är rädd att om jag lämnar min pojkvän kommer jag inte hitta någon ny .. :/

vet inte vad jag ska göra längre ..

Kommentarer
» Anonym

Håll dig till din pojkvän. Minska kontakten med han andra, tänk inte på honom. Tänk på att det du har med din pojkvän nu är guldvärt. Om du kan se en framtid med honom och om du älskar honom så tycker inte jag att du ska göra slut. Det finns inte så många bra killar där ute längre.(missförstå mig inte)Du är lyckligt lottad som har hittat en. Lämna inte din pojkvän, gör inte samma misstag som jag gjorde..

2010-10-28 // 19:36:49
» L

jag har haft samma problem tidigare.. men jag går alltid tillbaka till min kille för att jag vet att han är den rätte.. de där känslorna du får för andra är oftast bara inbillning.. ge det lite tid så märker du att de går över. Första gången det hände mig så gjorde jag slut med min kille och blev "på g" men en kille jag trodde jag var heelt galen i.. men efter 3 veckor försvann alla känslor helt och hållet, ville inte ens träffa honom mer,, blev nästan äcklad.. gick direkt tillbaka till gamla killen och jag hade tur att han ens ville ha mig tillbaka.. det har såklart påverkat vårt förhållande (förstört lite) men vi är ändå tillsammans och det är jag glad över. nu tror jag att jag börjat gilla en annan kille igen och det är inte kul!!! vill verkligen inte det här!! så jag tänker skita i det och låta känslorna bara försvinna, för jag vet att killen jag har är den bästa och den enda jag känner mig trygg med. Inga små inbillningskänslor kan förstöra det.. så ta din TID och tänk efter innan du gör något.. jag tycker inte att du ska släppa din pojkvän..

2010-10-28 // 19:47:32
» BS

hm.. svårt problem. Men, om du fått känslor för en annan kille tycker jag att du ska vänta och se hur du känner om ett tag. Försök att ta reda på vad han känner, och se om han verkligen är "bättre" än killen du har idag. Jämför dem! Sen, om du till slut väljer den andra, och tycker att det är värt att ta risken, kör på ;)

2010-10-28 // 19:54:31
» Anonym

gör inte som jag. gör inte slut. jag gjorde slut för jag trodde jag gillade en annnan , men nu sitter jag här två år efter och har fortfranade känslor för pojken jag gjorde slut med .. riktig ångest..

2010-10-28 // 20:35:07
» sassa

Du har nog svaret i texten. Om du är rädd för att inte hitta någon annan om du lämnar honom så verkar det som att den där "äkta kärleken" inte finns där. Var ärlig mot din kille och dig själv.

Hoppas allt löser sig för er båda.

2010-10-28 // 21:31:01
» J

Du är uppenbarligen osäker på ditt nuvarande förhållande och du verkar inte riktigt vilja vara tillsammans´med din nuvarande. SJälv skulle jag nog göra slut :/ Känns det inte bra så kommer du bara att må sämre om du gör det för honom. DU måste tänka på DIG själv och endast på DIG. Lycka till :)

2010-10-28 // 23:49:07
» Heli

U obviously dont love the guy för du tvivlar. Om man verkligen älskar någon tvivlar man inte

2010-10-29 // 00:26:52
» Anonym

Eftersom de varit med varandra i 9 månader och hon älskar honom

är det helt klart värt en andra chans. Hon borde inte tänka på den andra hon börjat gilla, om han är kvar eller försvinner. Hon ska mest tänka på sin kille/ex för om hon skiter i det, vem vet hon kanske ångrar sig sen att hon inte gav det en chans. Hon borde inte ens tänka på den andra, det kanske bara är känslor som kom för sånt kan hända efter ett långt förhållande då man vill få kärlek från någon annan efter att ha vant sig, som henne tex, i 9 månader. Hon ska inte bry sig om den andra, det kommer alltid finnas killar, hon har hela livet på sig =)

2010-10-29 // 09:13:15
URL: http://n
» Anonym

Var inte tillsammans med någon förrän du är helt hundra på att du inte känner något för en annan än din nuvarande kille. Låt det vara ett tag och se hur du känner. Tro mig man vill ha det man inte kan få, men om din pojkvän hade vänt sig till en annan idag skulle du dö inombords, been there. Så var helt säker!

2010-10-30 // 17:19:37
» Daaabbooo!

SJUUUKT själviskt tänkt om du är rädd för att lämna honom bara för att du ej vet om du ska hitta någon ny efter.. tänk på din nuvarande pojkvän! Om du känner att du tvivlar så släpp taget om honom, han kanske kan hitta någon som inte tvivlar på att vara med honom.. Säg till den "andra" killen vad du känner för honom om du inte redan har gjort det.. du har inget att förlora;) ...förutom din pojkvän som du tvivlar på sooo.... Just take a chance and make it all worth it!:)

2010-10-30 // 22:36:24
URL: http://nesssie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback