Motivation & Inspiration med Muhammad Ali

Okej då vare dags för det första officiella inlägget för den senaste kategorin Motivation & Inspiration.
Vad kul att det var några som var intresserade och gillade min idé. Egentligen kan jag ju strunta i det här.
Men jag gör det för er, jag vet hur viktigt det kan vara med motivation ibland så vi kör på nu.
"I hated every minute of training, buy I said, Don't Quit. Suffer now and live the rest of your life as a champion"

"I am the greatest, I said that even before I knew I was"

"What keeps me going is goals."

- Muhammad Ali

Behöver jag ens skriva något? Det ska egentligen räcka med de här tre citaten av Muhammad Ali för att ni ska bli peppade. Ge inte upp, hur tufft det än kan vara ibland GE INTE UPP. Om du nu är uppe sent på natten och pluggar inför ett prov som du ska ha eller om du tränar med laget och känner att du inte orkar springa längre, GE INTE UPP, fortsätt!  Det är exakt det Muhammed Ali menar med det första citatet. Kriga på bara för det kommer att löna sig tillslut... Han säger suffer now men lev resten av ditt liv som en vinnare.

Då tänker jag såhär, okej jag lider nu. Det kanske inte är så kul att sitta hemma på en Fredag kväll som denna medans folk är ute och festar men heey. Det handlar om val här i livet. Under tiden de andra festar så tränar jag eller så vilar jag för att orka träna på Lördag morgon. Och som sagt, det kanske inte är så kul men det gäller att hålla ut för sen märker man vem det är som lyckas och inte. Endast de som är seriösa med sin grej lyckas, så är det! De som lägger ner mest tid på sin grej lyckas. De som säger att de vill bli framgångsrika men ändå går ut och festar, dricker och gör massor med andra onödiga saker säger det inte från hjärtat. Det krävs hårt arbete, kolla på Beyonce, Cristiano Ronaldo... Vem som helst, säg nån som har lyckats. Ingen, asså lyssna på mig INGEN har fått något gratis, det handlar om att kämpa för att nå sin dröm. Plugga varje dag, träna varje dag, gör exakt det som krävs varje fuckin dag.
Om dina kompisar vill göra andra saker pass på de då, gör din grej!!!
Det jag vill komma fram till är, det kanske inte alltid är så kul ibland men det gäller att offra saker och ting.
Kriga bara för tillslut kommer du leva din dröm och då kan du skratta åt de andra som inte var lika seriösa som dig.
Du kan få precis det du vill här i livet, frågan är bara om du är redo att offra allt och ge allt om krävs..

Det andra citatet är också grymt. Han har helt enkelt alltid vetat att han är bäst.
Och det är fett viktigt som individ att tro på sig själv, det citatet visar bara hur självsäker Ali var.
Tänk såhär: Om inte du tror på dig själv til l100%, om inte du tror att du kan lyckas nå din dröm.
Vem ska då kunna tro på dig? Om inte du litar och tror på dig själv kan tex din tränare inte heller göra det.
Så tro alltid på dig själv, har du en svaghet gör det till styrka istället!

Det Ali menar med det tredje citatet är att han alltid har lagt upp mål och det är just målen som han lagt upp som fick honom att fortsätta. Jag menar om du har en dröm och når den så får du inte vara nöjd. Det finns alltid mer att sträva efter. Man kan ha en dröm, det har ju de flesta. Min är att bli en professionell fotbollsspelare. Men sen då? Det får inte sluta där, jag har en till dröm.. Det är att spela i Engelska Premier League. Jag har en till dröm, det är att spela för Arsenal.. Jag har en till dröm och det är att vinna Premier League. Så ni ser, man måste alltid lägga upp flera mål som får en att vilja fortsätta sträva, bli aldrig mätt.. Var alltid hungrig!

Det var allt för mig den här gången, Kärlek & Respekt.
Och kom ihåg: Livet handlar om val...

Kommentarer
» J

Det där var fan riktigt bra! Visste inte att du var en sån jävel på att peppa och motivera folk ;) Love to you Bryan <3

2010-10-08 // 22:24:42
» S

riktigt töngt, KEEP THE GOOD WORK UP!!!

2010-10-08 // 22:36:12
» Anonym

Riktigt kkung asså , du har ändrat mitt liv bryan !

2010-10-08 // 23:05:57
» Anonym

amazing

2010-10-08 // 23:45:12
» Anonym

amazing

2010-10-08 // 23:45:27
» Anonym

2010-10-09 // 01:18:55
» Anonym

jag vill bli doktor och hjälpa barn, men ´känns som jag ej kommer att klara det.

2010-10-09 // 01:20:05
» sandy

TACK!

detta var rkt bra! riktigt riktigt.



och anonym 1:20 - ingenting stoppar dig. tro på dig själv.

2010-10-09 // 01:28:35
» Allen Iverson

Yez! behövde verkligen detdär nu ska jag på match! wish me good luck :)

2010-10-09 // 09:30:15
» andy

shoo riktigt bra men asså jag vill bli rappare mer än något annat i världen men asså det jag är orolig för det är att säga det till min familj och vänner för då kommer dom typ skratta åt mig och aa



asså jag vet hur pappa kommer säga han säger alltid till mig när jag säger jag vill bli framgångsrik då säger min pappa att drömmar är fantasier.



han kommer säga till mig att jag aldrig kommer lyckas och det e jobbigt att höra det från sin farsa han vill att jag går i skola högskola få bra jobb asså det klar jag ska gå klart gymnasiet men egentligen vill jag vara hemma skriva låtar och rappa.



så hur ska jag säga det till dom och mina vänner dom kommer garva åt mig och det kommer ta ner mig att jkag inte vill fortsätta hålla på.

2010-10-09 // 10:18:51
» hally

Trodde du bara va en ytlig bloggare, bra inlägg.

2010-10-09 // 13:11:01
URL: http://poeticpain.blogg.se/
» till alla som tror på sig själv

H.A.T.E.R.S = Having Anger Towards Everyone Reaching Success

2010-10-10 // 01:23:24
» BS

Bra skrivet, jag tar åt mig av det

2010-10-11 // 00:23:00
URL: http://bshah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback