MulattoBee goes Dreadlocks

En kompis till mig har dreadlocks och jag skrev till honom på facebook idag.
Jag ba broor vet du någon som kan göra dreads till mig?
Han svarade med att säga att han gjorde det själv, så jag ba hur fan gjorde du det själv?
Han ba, bryan det är bara börja snurra på håret asså.

Hahah, så nu har jag spenderat den senaste halvtimmen i badrumemt och bara snurrat på håret.
Det var lite svårt i början eftersom jag bara använde vatten men sen kollade jag på några klipp på youtube lite snabbt och där såg jag att man ska använda sig utav wax. Som tur var hade jag en wax burk som jag köpte för ett bra tag sen så nu är det mycket lättare att snurra på håret. Ser också resultatet snabbt!

Okej jag inte så jätte långt hår nu men det funkar lite i alla fall, och grejen är den att man ska snurra nu och sen låta det vara hela tiden utan att kamma, sen med tiden kommer det bli som jag egentligen vill ha det.

Kommentarer
» Eric

Hur tränade du när du var ungerfär 15-16 år???

2010-10-15 // 16:08:45
» therese

Hoppas du ångrar dig och snaggar snart igen haha ;)

2010-10-15 // 16:53:16
URL: http://sheismysin.blogg.se/
» sara

Nice ju! testa gärna att köpa sådana wax specifikt för dreads.. de finns att köpa på de flesta afrikanska affärer i sthlm. Tror att kvaliteten på dreadsen blir mycket finare då. good luck;)

2010-10-17 // 03:03:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback