Uganda

2009
Nu har jag suttit i en kvart och svarat på viktiga meddelanden.

Om ni inte redan visste det så skrev man lite kort om mig i Uganda. Newvision som tidningen heter är Ugandas mest lästa tidning som t.ex. Aftonblandet och Dagens Nyheter här i Sverige. Man kan även läsa det som skrevs om mig i tidningen på webben, klicka här och läs längst ner på sidan.

Igår så ringde min Pappa till några kusiner i UG för att kolla läget och alla hade läst detta.
De var glada för min skull och alla hoppas på att det blir av, alltså att jag kan spela för Ugandas landslag.
Allt hänger dock på FUFA. FUFA är t.ex. som SvFF (Svenska Fotbollsförbundet).
Det är de som har hand om de här sakerna och vad jag fick höra av en Ugandisk reporter igår så har FUFA på en presskonferens sagt att just nu kanske det blir svårt för mig att åka dit och provträna eftersom laget håller på kvalificera sig för det Afrikanska Mästerskapet 2012.
Det är sjukt hur snabbt ryktet om mig har spridits i Uganda.
Igår och idag har jag fått massor med meddelanden på hotmail och facebook av folk från Uganda.
Allt från vanliga folk som önskar mig lycka till och vill se mig i det Ugandiska landslaget till folk som jobbar inom media. Igår fick jag t.ex. ett meddelande av en man som jobbar inom den mest kända nyhetskanalen i Uganda.
Och idag fick jag även ett mail av en annan man som jobbar inom en Ugandisk dagstidning.

Jag vill inte prata så mycket mer om detta eftersom det inte är klart ännu men jag tillsammans med så många andra håller tummarna för att det ska gå bra.
Btw det är inte första gången de skriver om mig i Uganda. Förra året i April skrev Sunday Vision om mig,
man kan säga att Sunday Vision är lillebror till New Vision. Klicka här för att läsa om det.

Kärlek och Respekt till er alla söta och sköna läsare, har du en dröm så kriga för att nå den!
Ingenting är omöjligt.

Kommentarer
» Grattis!

Grattis broll! Lycka till och kriga på!



Håller tummarna för dig mannen!

2010-09-10 // 00:54:11
» Anonym

afrikanska är 2013 de har ändrat om du har läst om det.. de ska vara ojämna år nu

2010-09-10 // 07:41:53
» Anonym

Varf;r inte spela f;r svenska landslaget



du e ju fodd i sverige och bor i sverige

2010-09-10 // 09:25:04
» BS

Grattis, det verkar gå bra för dig! :D Jag tänkte fråga dig samma sak, har du inte funderat på svenska landslaget? Men det är ju ganska mycket svårare att ta plats där också, i uganda lär du bli ordinarie direkt ;)

2010-09-10 // 15:07:39
» Lady A

Gud vad kul bryan! Låt nu inte en enda chans gå förbi! Jag ser hur du sakta men säkert når din dröm ;)

2010-09-10 // 15:19:03
» diana

bryan boy! har en fråga som jag vill ska bli besvarad :) tränar du med någon som heter aleks typ från serbien? isåfall, har han tjej :)?

2010-09-10 // 18:38:51
URL: http://diddis.blogg.se/
» S.

Good Job boy! keep up the good work. Lev livet!

2010-09-10 // 21:07:08
» SM

Good Luck! :)

2010-09-11 // 19:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback