Det funkar inte så här jag måste vända tillbaka

Jag är för pigg under nätterna och fastän jag försöker sova lite tidigare så funkar det bara inte.

I över 2 veckor nu så har jag lagt mig vid 03:00, i natt la jag mig runt 03:30 och jag vill verkligen ändra på det.
De senaste dagarna har jag vaknat klockan 14:00 och det gjorde jag idag också....
Jag är trött på att sova bort dagarna såhär...

Alarmklockan är inte effektiv för mig längre, varje gång jag ska lägga mig sätter jag den på klockan 12 så jag har en chans att vakna lite tidigare men neeej, det hjälper inte ett skit. Så fort alarmet ringer stänger jag av den.
Hahah, det är knaz asså.. Det är skönt att sova ut sig IBLAND men inte hela tiden. Helt seriöst vad ska jag göraa?
De flesta tror det är en enkel lösning att bara lägga sig tidigare men det är inte så det funkar...

Har ni några bra tips på hur jag kan vända tillbaka på dygnet igen?
Inga onödiga tips utan tips som verkligen fungerar!

Kommentarer
» Sassa

1. Om du går och lägger dig runt 3 så kan du ju ställa dalarmet på 8 ex, och om du klarar att gå upp så tidigt, så har du i princip lyckats med det hela för du kommer ju vara trött på kvällen, och då vakna tidigare. Enklare sagt en gjort kanske ;)



2, så kan du köpa en ny alarm klocka på teknikmagasinet som är ett flypropell som flyger iväg när klockan ringer och då måste du få tag i den och sätta tbx den för att den ska sluta tjuta, och innan du fått tbx den är du garanterat VAKEN, haha :) runt 200kr tror jag den kosta.

Good luck :)

2010-09-13 // 14:58:33
» Anonym

väänd på dygnen genom att inte sove på hela natten , du kommer va seeg under hela dagen o decka tidigt ;)

2010-09-13 // 15:03:16
» dada

asså sov aldrig de inte bra

2010-09-13 // 15:35:17
» bea

Sätt alarmet var tionde minut tillslut så blir du så trött på alarmet ska ringa så du går upp

2010-09-13 // 15:41:25
» nathalie ndao

även om detta inte har med sovandet att göra haha :p, vill jag bara säga att jag ser upp til dig även om jag e en tjej ( inte för du e snygg o så ) men känner att du e seriös med allt du gör, svårt att förklara men vill bara veta att när man läser din blogg så får man en klar bild utav dig .. det känns som om jag känner dig ? sick feeling men whatever, haha ha dt bra o forsätt så, people like you will make it , BIG TIME

peace från hbg :D

2010-09-13 // 16:33:28
» irini

det jag brukar göra när jag fuckar systemet som du har gjort nu så sover jag inte en natt... man blir trött och somnar tidit nästa kväll ;)



eller så sätter du på 10 alarm med 2 minuters mellanrum och ställer mobilen på andra sidan rummet så du måste gå upp för att stänga av (vilket du inte kmr orka göra.. så du kmr lyssna klart på låten och vakna efter 2 min igen då nästa börjar) ;)

2010-09-13 // 17:24:03
» Nathalie

Bestäm dig för att gå upp kl 6 för att åka iväg någonstans tidigt på morgonen. Kolla upp bussar el liknande som du säger till dig själv att du inte får missa Håll ut hela dagen hur trött du än är och gå sen och lägg dig kl 11 och sätt alarmet på 7 och gör som dagen innan! Efter det kan man ju gå upp lite senare men det är bra att börja extremt;) Sen gäller det att inte slarva och gå och lägga sig kl 3 i fortsättningen! Funkar för mig när jag kommer i obalans iaf:)

2010-09-13 // 17:40:06
» r.a

Gör något du gillar en viss tid. Du kan börja mjukt med att ställa klockan på tex 9 då du ska upp och gå till gymmet eller ut och kicka lite boll. Gör det en liten stund på morgonen så du vaknar till lite och blir sysselsatt. Fortsätt sedan dagen med att träffa en kompis, dra till stan eller något annat där du är aktiv. Fortsätter du i samma spår som det jag precis har beskrivt är jag ganska säker på att du inte kommer sova bort dagarna, det kommer helt enkelt bli lättare att somna på kvällarna. Puss på dig!

2010-09-13 // 17:50:04
» Nesquik

Jag har hört att man blir trött av banan, det finns något i bananer som gör att man blir lite trött så ta en banan eller två innan du lägger dig.. om det inte funkar... köp sömnpiller!!!:)

2010-09-13 // 17:54:20
URL: http://nesssie.blogg.se/
» iman

Gå och lägg dej när du vill, men när du väl har alarmet på ha den inte vid sängen, ha den en bit bort så du får ställa dig upp från sänge. Under dagen kmr du bli så trött för du sov sen o vaknade tidigt o då kmr du lägga dig tidigt :)

2010-09-13 // 18:20:26
URL: http://hhermanas.blogg.se/
» Carro

HAHA steeeeeekare bryan ;D

2010-09-15 // 23:18:44
URL: http://carrocarpios.blogg.se/
» Roger

söt <3

2011-03-23 // 11:00:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback