Dagens läsarbrev - Dum Pojkvän

Hej Bryan, tack för en underbar blogg.

Jag har en pojkvän sedan ett ½ år tillbaka som jag tycker väldigt mycket om. Han tycker om mig, men ibland kan han säga saker som sårar och stör mig.

T.ex. när vi äter, kan han påpeka att jag äter mycket mat.
Inte så farligt det men ibland kan han ifrågasätta varför jag t.ex. äter så mycket snacks när vi ser på en film. Jag tycker inte jag äter så överdrivet mycket, jag äter för att det är gott och roligt att göra det framför en bra film.
Han kan kommentera genom att säga något i stil med:

"Jag fattar inte hur du orkar trycka i dig så mycket, är du hungrig eller varför trycker du i dig så mycket?"

Jag vet inte vad jag ska svara, blir mest ledsen innombords. Egentligen borde jag ignorera honom och inte ta åt mig. men han är ju den jag älskar och man vill ju verka bra på alla vis inför honom.

Han kan även kritisera mina kläder, sådant som han inte tycker om och då slutar jag att använda dem eftersom jag känner mig sårad av att han säger det rakt ut på det sätt han gör. Det är inte roligt.

Blir så himla trött på det. Vad ska jag göra? Snälla hjälp mig någon.. är trött på detta.

Tyckte fett synd om den här tjejen därför valde jag ut hennes meddelande som dagens läsarbrev.
Du har fel när du säger: Egentligen borde jag ignorera honom och inte ta åt mig.
Egentligen borde du säga åt honom så han vet att du inte tycker om att han håller på så.
Om han struntar i det och fortsätter så tycker jag att du ska lämna honom, så enkelt är det.
Det verkar som att han inte bryr sig om dina feelings.

Kommentarer
» mickis

jag var tillsammans med en kille i 4 år, när vi träffades i början sa han jättemycket elaka saker, kritisera vad jag hade på mig, vad jag åt, lite som din pojkvän om inte värre. Enda anledningen till att han gör så är för att han är osäker på sig själv, när han trycker ner dig så höjs han själv upp till skyarna (enligt honom). Du måste stå på dig och visa att du är stark och inte bryr dig om vad han säger, du ska äta hur mycket du vill och ha på dig vad du vill, right? Han ska respektera dig för den du är, om du inte passar kan han hitta någon annan som accepterar sånt! Stå på dig :)

2010-09-14 // 19:22:48
URL: http://wonderwomans.blogg.se/
» s

Håller med Bryan..säg till honom att det där sårar dig och han borde fan inte säga så till dig om han älskar dig och respektera dig. han skulle inte gilla om du sa sånt till honom.

Ändrar han sig inte så förjtänar du en mycket bättre kille.

vet att det kan va svårt men ta ingen skit! Du är inte skyldig honom eller någon annan att göra det..

2010-09-14 // 19:38:22
» Anonym

what?! fan vad sick... kille.. orka att Du ens har ett förhållande med en sån kille :/

2010-09-14 // 21:10:20
» The S

Bryan.. slutade läsa din blogg för några månader sen för att jag blev så less på att du inte själv gav hjälp och respons till dina läsares "problem" men mannen nu har du fan gjort framsteg! du hjälpte säkert till där, creds 2 u boy ;)



peace

2010-09-14 // 21:17:39
» Anonym

lyssna gör det enkelt för dig säger han någoting skratta åt honom och säg haha lyssnnaa det är mkt på dig som jag inte heller diggar men jag håller tyst fett onödigt att lägga sånadär grejjer asså ba tyst asså. och säger han att du äter mkt så kolla på honom som han vore dum i huvet och säg jaha..vad? en kvinna behöver mat ?:S

2010-09-14 // 21:54:14
» Anonym

lyssna gör det enkelt för dig säger han någoting skratta åt honom och säg haha lyssnnaa det är mkt på dig som jag inte heller diggar men jag håller tyst fett onödigt att lägga sånadär grejjer asså ba tyst asså. och säger han att du äter mkt så kolla på honom som han vore dum i huvet och säg jaha..vad? en kvinna behöver mat ?:S

2010-09-14 // 21:54:28
» Linnea

bra blogg. har inte varit inne påd en förr!!

2010-09-15 // 17:03:34
URL: http://linneaolsson.blogg.se/
» Ss

Låt inte han förändra dig tjejen. Visa honom att du inte har någon skit även om det bara är att påpeka maten. Om han försöker förändra dig, är han absolut inte värd dig.

2010-09-15 // 23:41:03
» ss

tar någon skit* ska det vara.

2010-09-15 // 23:41:46
» steff

han borde älska dig för den du är.

Om det han säger sårar säg exakt hur du känner.

om han inte kan acceptera det då vet du vad du ska göra.

2010-09-18 // 13:15:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback