17/4/2011

Jag har haft en lång dag och nu börjar dagen närma sig sitt slut.
Tänkte spana in med ett inlägg och uppdatera er om vad jag har gjort.

Jag hade match mot IFK Luleå idag och det var faktiskt seriepremiär!
Jag började på bänken men ville så klart starta, alla vill ju starta, speciellt i premiärmatchen.
Jag fick i alla fall hoppa in i den 65 minuten och då hade vi ledningen med 1-0.
Efter att ha varit inne på planen i 10 minuter lyckades jag näta och göra 2-0 till oss.
Så slutade också matchen, riktigt skönt var det att få göra mål i premiären.

På vägen hem lyssnade jag på musik samtidigt som jag läste Tyrese's bok.
Den är så jävla bra, jag är helt besatt och kan ärligt talat inte få nog av den.
Just nu ligger jag exakt på kapitel fem som heter Why do men (and some Women) Cheat?
Ser fram emot att läsa kapitlet men måste säga att kapitel fyra som jag läste klart idag är för bra.
Den heter Who are you're five people? Alltså vilka är dina fem närmaste..
Och det är ju en fråga man kan ställa sig själv eller hur? Det kapitlet fick mig verkligen att tänka.
Hittills har jag lärt mig så otroligt mycket av boken och då menar jag sättet som jag tänker på..
Sättet jag ser på saker och ting, jag har helt enkelt fått en helt annan vinkel på livet.
Mycket i boken är nytt för mig och mycket vet jag redan om men ibland måste man läsa eller höra saker från någon annan för att man ska ta åt sig om ni förstår vad jag menar.

Som jag skrev för några dagar sen kommer jag dra några meningar ur boken åt er.
Jag som aldrig har tyckt om att läsa har nu börjat läsa på väg till och hem från träningarna.
Eftersom vi tränar i Väsby och det är lite långt för mig att åka så är det skönt att läsa.
Jag sitter på tåget med musik från min iPhone när jag läser för då koncentrerar jag mig bättre.

Men hursomhelst, efter min match gjorde jag en grej sen åkte jag hem och när jag kom hem kollade jag på fotboll.
Arsenal spelade mot Liverpool och snacka om att matchen var helt galen i tilläggstiden.
Van Persie gjorde mål på en straff som Fabregas fixat men minuten efter får Pool också straff.
Snacka om att man var glad i en sekund och helt nere sekunden efter...

Det var allt för den här gången, i nästa inlägg spanar jag nog in med lite meningar ut boken.
För jag vet att jag har många läsare som är intresserade och sugna på att bli inspirerade!!

Kommentarer
» Anonym

Vad gör du i väsby?

2011-04-18 // 14:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback