TV + INTERNET

Ni undrar säkert varför jag har varit så seg idag?
Nu känns det som att jag kommer med ursäkter varje dag haha men ni måste lita på mig.
Jag talar bara sanning och den här gången var jag upptagen med att installera tekniska saker.
Det är faktiskt så att jag har fått en digitalbox till mitt rum, vilket är något helt nytt för mig.
Vi har alltid haft en digitalbox i vardagsrummet där vi alla krigar om vem som ska se på vad.
Oftast vinner jag och Pappa på helgerna då vi vill se på fotboll men det är ändå jobbigt.
Ibland blir det värsta tjafset om vem som ska se på tv, känner ni igen er eller?

Hursomhelst, jag skrev att jag låg och sov efter min träning idag eftersom jag hade huvudvärk.
Och det stämmer, men det jag aldrig skrev var att mina föräldrar hade varit och köpt en digitalbox till mig.
Dom köpte inte bara en digitalbox utan två, en helt ny till vardagsrummet också med On-Demand.
Vilket gör att man typ kan pausa, stoppa, spela in och börja filmer när man vill. Grymt eller hur!
Man kan även se på olika program och avsnitt från sidor som TV3 play och TV4 Play m.m.

Båda är HD-Boxar vilket är för nice men mitt tv-kort kommer om 2-3 dagar.
Under tiden får jag kolla på standard kanalerna, alltså 1an 2an 4an och typ 6an.
Men det är jag van vid eftersom jag har levt med det i snart 2 år haha, riktig ångest.
Ska bli så fuckin skönt att få det här kortet snart så jag kan se på exakt vad jag vill i HD!!
Jag kommer njuta av Champions League, Premier League och La Liga eftersom Pappa beställde Viasat Sport Fotboll HD och Canal Plus HD till mig. Snacka om att jag kommer älska att se på tv igen. Den senaste tiden.. Alltså dom senaste två åren har jag inte kollat så mycket på tv eftersom jag inte haft några kanaler i mitt rum. Eller jag har ju haft kanaler men bara standard kanalerna och hur kul är det på en skala från 1 till 10? Och hur bra är kvalitén på bilden när man inte har en digitalbox haha? Juste, keff!
Alltid har det varit fotboll på helgerna i vardagsrummet men nästan aldrig har det varit mycket tv för mig på vardagarna. Den här veckan kommer jag börja följa serier som jag gillar eftersom jag typ kommer att ha alla kanaler och det för nice. Ärligt talat för nice haha. Kommer kampa i mitt rum ju.

Mitt rum kommer bli komplett, jag kommer aldrig vilja lämna det.
Jag kan spela tv-spel i mitt rum, jag har tillgång till internet, jag har galna högtalare så jag kan pumpa musik i grymt ljud, jag har sängen haha och snart har jag det jag saknat.. Tillgång till alla kanaler i HD!!

Mamma och Pappa köpte även ett helt nytt modem som har tillgång till trådlöst internet.
Så imorgon tänker jag aktivera det så jag kan flippa FIFA onile och surfa på mitt egna nät.
Istället för att låna grannens som jag har gjort i flera månader nu hahah! Life's Good.

Kommentarer
» sebastian

Du vet väl att playstation network är nere just nu?

2011-04-25 // 01:34:18
» m

ditt rum är för naaaaaaaaajs

2011-04-25 // 01:37:18
» Hoppas du läser !

Hej !

Jag förstår dig när det gäller kommentarer osv .

Men hoppas du också förstår oss läsare !

Förut kommenterade alltid jag t.ex och vissa av mina vänner , men ett tag var din sida helt knas . Man fick nästan virus av allt du hade på sidan . Det var trögt man kunde inte gå upp o ner . Så snälla gör inte om det . I love u ! Du är en bra förebild för unga :) ! kram .

2011-04-25 // 02:16:47
» Jossan

Playstation Network kommer nog vara nere rätt så länge... det är hackat

2011-04-25 // 08:44:59
» Cashie

hahaha du är för härlig Bryan :D

2011-04-25 // 09:25:39
» Amaanda

Heej, en fråga när du var liten vilken skolan gick du i då alltså när du gick i lågstadiet o mellanstadiet??



kääärleek t deej o din blogg :)

2011-04-25 // 10:11:58
URL: http://mandamimoe.blogg.se/
» P

F-E-T-T!

2011-04-25 // 11:46:55
» Anonym

haha soft bror ! njut hur länge du vill. . för jag njuter av din blogg hela tiden

2011-04-25 // 13:02:58
» Anonym

Haha i min familj så får man vänta på TV:n i vardagsrummet så får man den när 2 timmar gått, även datan. Annars kan någon sitta där hur länge som helst! :)

2011-04-25 // 15:56:33
» BS

Sjukt nice med hd-kanaler.. blir fan avundsjuk :p

2011-04-26 // 00:21:24
» Ivan

Shooo! High tech =)

2011-04-27 // 17:33:15
URL: http://ivanofhb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback