Filmtips!

En film som jag rekommenderar varmt i denna vinter kyla är The Blind Side.
Jag skulle ju bara ta det lugnt ikväll och kolla på film vilket jag också gjorde.

Men jag hade svårt att välja vilken film jag skulle se på eftersom jag fick många tips av läsare och vänner på facebook. Jag skrev ju ett inlägg på min profil att ni skulle bomba mig med filmer, vilket ni också gjorde.. Över 25 kommentarer så ett stort tack till er!

Hur som helst så blev det ingen film som någon hade tipsat mig om på facebook.
Jag bestämde mig för att se på The Blind Side som jag har haft på min dator sen många månader tillbaka. Jag fattar inte att jag aldrig har kollat på den tidigare, den var och är så jävla bra! 2 timmar lång är den men aldrig tänkte jag på tiden, aldrig fick jag känslan av att jag ville att den skulle ta slut. Tvärtom, man ville att den skulle fortsätta hela tiden. Jag vill inte säga för mycket om filmen men den är verkligen fett bra, den räknas med som en av de bästa filmerna jag har sett utan någon som helst tvekan.

Jag hade ingen aning om att The Blind Side var baserad på en sann historia.
Jag fick reda på det på slutet då man fick se riktiga videos och bilder på killen som filmen handlar om. Den handlar alltså om Michael Ohers liv, han är en professionell amerikansk fotbollsspelare som spelar i NFL. Som sagt, The Blind Side är absolut en av de bästa filmerna jag har sett, den innehåller det mesta. Den är sorlig men samtidigt mycket inspirerande, Michaels Ohers historia visar också att ingenting är omöjligt. Vad som helst kan hända här i livet, ta och se på den.. Det är mitt råd från mig till er läsare!


Kommentarer
» Anonym

tack king! tung är du

2011-02-27 // 01:57:16
» Sqiminh0

Tack Kungen, ska försöka se den så snart som möjligt, och kan du lägga ut mer video inlägg dom e bäst . och snacka lite fotboll :)

2011-02-27 // 02:11:33
» Anonym

den är jättebra :D såg den för ett tag sedan, kände likdant när jag kollade på den..ville att den bara skulle fortsätta!

2011-02-27 // 09:52:11
» Betiel

the blind side är galet bra!!

rekommenderar denna också: http://www.youtube.com/watch?v=6QuOn6k_Deo&feature=player_embedded



skit skön haha :) btw bryan keep it going !!

2011-02-27 // 13:23:08
URL: http://betielsworld.blogg.se/
» Elin

har också sett den, och den är GRYM. tänkvärd film.

2011-02-27 // 16:49:36
URL: http://eschluter.blogg.se/
» Anonym

Filmen är grym ! Hahah ville bara säga att den är baserad på en sann historia :)

2011-02-28 // 13:50:38
» Ali :)

tungaste filmen :D, men den är lite sorlig :(

2011-03-01 // 09:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback