Copa America

Ni får rätta mig om jag har fel nu men mästerskapet Copa America började igår. Och ikväll spelade Basilien mot Venezuela, jag kollade på matchen som precis tog slut. Jag hade höga förväntningar på Brasilien som hade ett extremt offensivt lag med Robinho, Pato och Neymar längst fram!

Första halvleken var skit nice att kolla på, Neymar dribblade och hittade fram med fina passningar, Robinho också. Pato hade två-tre avslut på mål, ett stenhårt skott i ribban som förtjänade ett bättre öde. Men den jag längtade efter att se mest var så klart Neymar, alla pratar om honom och alla storklubbar är ute efter hans signatur. Jag har ju aldrig sett honom spela live utan har bara sett videos på youtube, man njuter verkligen av att se honom spela fotboll. Ikväll spelade han bra mot Venezuela men både jag och ni vet att killen kommer att bjuda på så mycket mer under den här turneringen.

Jag håller ju på Brasilien och hoppas på att dom tar sig långt men spelar dom som idag kan det ta slut snabbt. Det är tidigt jag vet, första matchen men ändå liksom.. Nu fick dom bara 1 poäng istället för 3 och har satt sig själva i en dålig situation så här tidigt i turneringen. Dessutom är spelare som Fabiano, Kaka och Marcelo inte uttagna ens, Marcelo som har haft en grym säsong i Real Madrid.

Brasilien har ett bra lagt men också många oruttinerade spelare och då syftar jag på Neymar som idag spelade sin 7 A-Landskamp, Ganso som spelade sin 2 eller 3... Det ska bli intressant att följa Brazil i Copa America, jag ska verkligen försöka se på varenda match. Ibland kan det bli svårt eftersom vissa matcher kommer att spelas 3 på natten svensk tid.

Men hur som helst, dagens match var helt OK. Första halvlek, grym! Den andra, tråkig. Ingen av lagen kom till farliga avslut, det fanns inget tempo i spelet heller eftersom det blev alldeles för många spelavbrott (frisparkar). Var det några av mina läsare som såg matchen eller? På min fan page fick jag i alla fall över 90 likes när jag skrev att jag skulle se på matchen.

Kommentarer
» Anonym

jag såg den :) .. btw , marcelo och kaka får inte spela turneringar under uppehåll från real madrid ... det har jag läst någonstans ;)

2011-07-04 // 00:03:40
» Christina Rahil

Jag såg matchen! Förväntade mig mål av brasilien, speciellt Neymar... men det är inte över än =)

2011-07-04 // 00:07:07
» .

.

2011-07-04 // 00:08:48
» adam

nej copa ameriva började i förrgår, 1 juli

2011-07-04 // 01:30:47
» Sebbe

neymar än kungen! han är så jävla duktig bror.. matchen var skit bra men som sagt andra halvleken var inte lika kul att se på.

2011-07-04 // 02:17:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback