RIP NATE DOGG

Jag fick reda på att han dog imorse efter att jag såg Ciara skriva RIP på twitter.
Jag visste inte vad jag skulle tro, kanske var det ett rykte om att han var död.
Men när jag till slut gick in på Snoop Dogg's twitter och såg att han också skrivit det förstod jag att det Ciara twittrade var 100% sant. Snoop Dogg och Nate Dogg var ju riktiga homies, de var som bröder och växte upp tillsammans kan man nästa säga. In och läs Snoop's senaste tweets så kan ni läsa för er själva vad han har skrivit.

Nate Dogg var ingen artist som jag skrev om här på bloggen direkt.
Men som jag sa i mitt videoinlägg nedanför så ska ni veta att jag diggar hans musik fett!
RnB är vad jag föredrar mest men när det kommer till hiphop var Nate en favorit.
Vet inte riktigt men hans röst diggar jag som fan, den är mörk och unik på något sätt.
Rappare gillade att spela in låtar med honom för att han tog han om refrängerna så fint.
Som sagt, hans unika, mörka röst tillsammans med hans flow kunde man inte få nog av.

Det är många låtar som jag gillar av Nate Dogg och som han är med i.
Jag tänkte bjuda er på tre stycken som ni alla känner till, klicka på play och njut..

The Game ft. Nate Dogg - Too Much

Nate Dogg ft. Warren G - Nobody Does it Better

Snoop Dogg ft. Nate Dogg, Kurupt & Warren G - Ain't No Fun

Där har ni tre sköna låtar, de två sista är riktiga klassiker som man aldrig tröttnar på.
Jag kommer byta ut veckans låtar nu och lägga in låtar med Nate Dogg istället.
RIP NATE DOGG. HipHop Legend För Alltid.

Kommentarer
» Anonym

nate dogg o snoop är kusiner?-.-'

2011-03-17 // 22:46:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback