You Got it Bad.

Det vänder snabbt i min blogg, men det vet ni som har följt den i ett tag redan om.
Från att precis ha skrivit om fotboll ska jag nu skriva om musik!

Jag ska ta och lägga mig snart vilket ska bli skönt eftersom jag är trött.
Låten jag vill bjuda er är Usher's You Got it Bad.
En riktigt skön låt som jag lyssnade på fett ofta när jag var en liten grabb.
Som jag skrev några månader tillbaka så var Usher min stora idol när jag var liten.
Jag försökte se ut som honom genom att klä mig som honom, jag köpte blingbling som honom och försökte alltid att dansa som honom. Jag tyckte helt enkelt han var cool!

Nu har jag blivit lite äldre men mina tankar kring Usher har inte ändrats så mycket.
Nu ser jag så klart upp till honom på ett annat sätt än vad jag gjorde när jag var liten.
Hans musik kommer jag alltid att lyssna på för att jag diggar hans sound fett mycket.
Jag gillar så klart de nya hitsen som OMG och DJ Got Us Falling In Love Again.
Men de låtarna som jag gillar mest är låtarna jag växte upp med under sena 90-talet och början av 2000-talet. Många känner säkert igen sig nu och jag syftar på You Remind Me, U-Turn och Confessions bara för att nämna få. U-Turn är en låt som jag aldrig kommer att glömma, varje gång musikvideon visades på MTV försökte jag lära mig stegen till dansen haha. Fan vilka minnen jag får från mina roliga tider som liten kid!

Hur som helst, You Got it Bad var och är en av mina absolut favoritlåtar av Usher.
Och när jag tänker på musikvideon nu så är det första som kommer upp i mina tankar den scenen då han går in i husvagnen för att prata med sin flickvän. Han är dygnsur och har tagit sig ända dit hon är för att få det sagt att det är hon som han älskar igen annan. Verkligen en skitgullig scen! En annan del av musikvideon som kommer upp i mina tankar när jag tänker på låten är när han dansar i regnet på slutet...

Jag kan hela låten utantill, i love it det är därför. För skön är den. U got it bad.
Jag tar er tillbaka till 2001, klicka på play och njut mina söta och sköna läsare.
I'm your man. You're my girl. I'm gonna tell it to the whole wide world.

Kommentarer
» gbg

Chris brown ft ludacris wet the bed lysnna den är väligt väldigt bra !! :)))))))) veckans låt kanske ?

2011-03-10 // 20:25:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback