Onödig stress

Mina twitterföljare undrar säkert vart jag har hållit hus idag.
Jag har ju inte uppdaterat min twitter lika mycket som jag brukar göra.
Och allt beror på att min iPhone har varit inaktiv i stort sett hela dagen haha.
Varför skrattar jag ens? Det är inte ens kul.. Låt mig förklara lite kort hur det gick till.

Ni vet ju att jag har laddat ner fett med mycket musik dom senaste dagarna.
Så före min träning idag ville jag överföra en massa låtar till min iPhone.
Jag var helt säker på att jag skulle hinna göra det före bussen kommer.
Jag kopplar luren till laptopen men guess what? iTunes har en uppdatering.
Det ska väl inte ta så jätte lång tid tänkte jag, så jag uppdaterade.

Det gick fett sakta märkte jag efter några minuter.
Jag funderade på att avbryta uppdateringen eftersom jag bara ville lägga in låtar.
Första bussen hade jag redan missat vid det här laget haha, jag har en chans till.
Det går en till buss efter 10 minuter som jag verkligen inte får missa.
Jag tar den istället tänkte jag så jag avbryter iTunes uppdateringen.
Det jag inte visste var att min iPhone också var mitt i en synkonisering.
Jag kopplar tillbaka luren en sista gång för att lägga in låtar en gång för alla.

Och den här gången blev det bara värre.
Eftersom jag avbröt synkoniseringen var laptopen tvungen att synkonisera med min iPhone.
Jag började lacka ur och stressa som fan, ska jag lämna luren hemma tänkte jag?
Nej fan, jag vill lyssna på musik ju haha. Så jag krigar med skiten i ett tag.
Missar bussen IGEN, synkoniseringen och uppdateringen är fett seg.
Jag pallade inte vänta så jag drog ut kabeln och drog hemifrån helt sur.

När jag sen försöker sätta på luren kommer det upp en iTunes symbol.
Jag försökte låsa upp men det gick inte, allt jag såg var iTunes symbolen.
Fyfan tänkte jag, nu ska jag åka hela vägen till träningen med en iPhone som inte funkar.
Och det var tråkigt tro mig, ingen musik, ingen twitter, ingenting!
Jag har nu insett hur mycket min iPhone betyder för mig hahah. Shit asså.

När jag kom hem kopplade jag den med laptopen men allting var borta.
Alla låtar, bilder, telefonnummer.. Allt! Jag blev helt nere, men tänkte också skitsamma.
Jag var ärligt talat så trött på det att jag inte ens orkade bry mig haha.
Men som tur är kan man få tillbaka allting genom en återställning vilket jag precis gjorde.

Det jag vill komma fram till är att allt ledde till onödigt stress.
Okej om jag missade bussen men fick in låtarna i iPhonen.
Nu missade jag bussen och fick åka med en tom iPhone hehe.

Kommentarer
» Pontus Hultin

hände exakt samma sak för mig förra veckan för sur !

2011-05-18 // 21:25:49
» victoria

hahaha min htc va på lagning i nästan två veckor och jag insåg då också jag ba DAMN tänk vad man har blivit beronde av den! jag skulle nog inte klarat en vecka till utan min älskling (HTC)!

2011-05-18 // 21:33:34
» marre

lyckat broshan, lyckat ;)

2011-05-18 // 21:56:20
» Bryans broder

Hahahahahahahahahha abooooow

2011-05-18 // 21:58:14
» yamile

Helt knas, det där hände mig också för 2 veckor sedan..

2011-05-19 // 00:41:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback