Dagens händelse!

Shoo bloggen! Nu är det slut på veckan, det är dags för Fredagsmyyys haha.
På tal om Fredagsmys så kommer jag att komma in på dagens händelse strax.
Men först tänkte jag bara uppdatera er lite snabbt och låta er veta hur träningen har sett ut.

Det var inget pass imorse utan klockan 2 på dagen hade vi våran första träning för dagen.
Den innehöll mycket taktik inför matchen på Tisdag som jag kommer skriva mer om i helgen.
Fast på slutet blev det i alla fall smålags spel med olika regler om man kan säga så.
Det gick skitbra på träningen idag, jag hade ett dunderskott i mål och även en nice volley!
Efter fotbollsträningen väntade gymmet och ett fysprogram som vi följer.

Och nu till dagens händelse! Detta hände för typ en halvtimma sen ska ni veta.
Vi satt och åt middag i matsalen här på universitetet där vi bor och det var fullt med studenter.
Jag och min polare JP som han kallas för lade märke till två tjejer som såg intressanta ut.
Jag kände igen tjejerna eftersom de har gett mig blickar i matsalen vid andra tillfällen också.
Så den här gången sa jag till JP att vi måste göra något när vi käkat klart, hur ska vi göra var frågan?

Timeingen kunde inte ha blivit bättre för när vi var färdiga var tjejerna också det.
Före vi drar ut så tar jag två chocomilks (oboy) JP gör detsamma, tjejerna tar också!!
När vi drar ut låter vi grabbarna i laget gå en bit före vi går fram till porten där tjejerna står.
Vi kommer fram och JP börjar såklart snacka eftersom han vet hur det fungerar här i England.
Tjejerna var trevliga och ena var från Frankrike och den andra som var mulatt kom från schweiz!
Men de kunde engelska och allting så det var inget som stoppade oss från att ha en bra konversation.

De frågade oss vilka det är som håller på och visslar åt de hela tiden, vi ba de är grabbarna i laget ha!
Vi skrattade och allt rullade på, next thing I know... BAAM! JP tappar sin chocomilk på marken hahah.
Asså det var tyst i någon sekund, lite awkward ni vet men sen började alla gapskratta. Skitkul haha.
Killen stressade verkligen så mycket att han tappade sin chocomilk, jag bara garvade på vägen hem.
Men som jag sa till honom så har vi snackat med tjejerna nu, nästa gång kommer det kännas naturligt.
Jag menar då kan vi hälsa, prata, till och med hänga med de. Det är fan nice här på universitetet!
Jag är här och spelar fotboll men man får ju också smaka på hur studentlivet är, soft!

Men i alla fall, där har ni dagens händelse. Nu ska jag in och skypa med familjen hemma i SWE.
Senare ska jag lägga mig i sängen med min iphone och kolla läget på instagram och twitter.
Imorgon bitti är det träning som gäller klockan 9, vi får höras då ok? Sov gott och dröm sött!

Kommentarer
» Nathalie-medinas mamma

Du ser bättre ut utan det blonda ;)

2012-02-25 // 22:26:52
URL: http://Www.nathaliem.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback