Kärlek kostar ingenting.

Love Don't Cost a Thing, en film från 2003 som jag aldrig kommer att tröttna på.
Jag har den faktiskt på dvd och såg på den i Onsdags, helt ärligt fan vad den är bra!
Visst jag gillar såna här filmer som coach carter, lottery ticket, love and basketball osv.
Men jag gillar den här filmen för många andra anledningar också.

För det första så är Christina Milian med i den, haha nä men seriöst vart ska jag börja?
Den handlar mycket om grupptryck och hur det är att växa upp som tonåring.
Nick Cannon som spelar Alvin i filmen är ett mobboffer och hänger med sitt töntiga gäng.
Jag vill inte avslöja allt men på något sätt lyckas han bli den populäraste killen i hela skolan.

Från att vara en nolla har han helt plötsligt alla tjejerna jagandes efter sig.
Samtidigt som Alvin njuter av stunden så förlorar han också sina riktiga vänner.
Mycket vanligt för de flesta i tonåren, man är inte riktigt mogen, väljer fel vägar och gör några felbeslut.
Oftast lär man sig också utav sina misstag och det gör Alvin i filmen, han hittar tillbaka till sitt rätta jag.
Tillslut inser han att han försökt vara någon han egentligen inte är, vilket händer när man växer upp.

Jag har själv gått igenom perioder då jag har haft svårt att hitta mig själv, alla vi har det.
Vissa går igenom större och långa perioder medans andra går igenom mindre och kortare perioder.
Det kan vara allt från det här fallet då man leker att man är någon man inte är till att lura sig själv.
Och då menar jag att man t.ex. hänger med dåliga typer fastän man vet att de inte är bra för en.
Mitt tips är: stå för den du är, även om du står ensam. Var dig själv, våga säga nej och lyssna på ditt hjärta.

Okej jag ska inte fördjupa mig alldeles för mycket i det här för filmen är rolig också, det ska vi inte glömma!
Det finns hundra tillfällen då man skrattar, jag måste bara få det sagt att jag diggar farsan i filmen som fan ha.
Han är så skön när han dansar och sanckar "father and son" snack med Alvin, kolla på filmen så får ni se.
Här nedan för har jag bjudit er på två klipp från filmen, ett när han snackar seriöst med sin farsa.
Och ett annat klipp från slutet av filmen då Christina Milian typ har gjort bort sig med sin "kille".

Kommentarer
» Emma

Kan inte du tipsa mer om några bra filmer?, har sett alla dom som du nyss skrev och dom är föör grymma.

2012-02-04 // 12:21:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback